• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
12
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی:

کمیته تطبیق و استانداری روند قانونی بودن انتخاب شهردار را تشخیص می‌دهند؛ نه اعضا!

  • کد خبر : 5633
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
کمیته تطبیق و استانداری روند قانونی بودن انتخاب شهردار را تشخیص می‌دهند؛ نه اعضا!
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به این سؤال که سه عضو مخالف انتخاب شهردار در شورای‌شهر کاشمر اعلام نموده‌اند روند انتخاب شهردار قانونی نبوده است، گفت: این افراد نمی‌توانند بگویند روند انتخاب شهردار کاشمر قانونی بوده یا نه، بلکه کمیته تطبیق شهرستان و استانداری است که روند قانونی بودن یا نبودن آن را تشخیص می‌دهد. وی تصریح کرد: چهار رأی اعضای شورای‌شهر کاشمر درست است به شرط این‌که از ابتدا جلسه رسمیت داشته باشد که رسمی بودن جلسه را کمیته انطباق تشخیص می‌دهد. رئیس شورای‌شهر کاشمر پیش از این گفته بود؛ یازدهمین جلسه شورای‌شهر با دستور کار انتخاب شهردار و با حضور هفت عضو شورای‌شهر برگزار شده است.

رأی اعضای شورای‌شهر کاشمر به انتخاب شهردار درست است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به این سؤال که سه عضو مخالف انتخاب شهردار در شورای‌شهر کاشمر اعلام نموده‌اند روند انتخاب شهردار قانونی نبوده است، گفت: این افراد نمی‌توانند بگویند روند انتخاب شهردار کاشمر قانونی بوده یا نه، بلکه کمیته تطبیق شهرستان و استانداری است که روند قانونی بودن یا نبودن آن را تشخیص می‌دهد.

علیرضا خادم‌پیر در گفت‌وگویی با بیان این‌که اعضای مخالف نمی‌توانند بگویند روند انتخاب شهردار کاشمر قانونی بوده یا نه؟ افزود: این کمیته انطباق شهرستان و استانداری است که درستی روند برگزاری انتخاب شهردار را تشخیص می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که جلسه با دستور کار انتخاب شهردار و با حضور هفت عضو شورا برگزار شده، اما سه عضو از امضا صورت‌جلسه امتناع کرده‌اند، تکلیف چه می‌شود؟ بیان کرد: اگر کمیته انطباق شهرستان تشخیص دهد که جلسه رسمیت داشته است، انتخاب شهردار با چهار رأی قانونی است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: چهار رأی اعضای شورای‌شهر کاشمر درست است به شرط این‌که از ابتدا جلسه رسمیت داشته باشد که رسمی بودن جلسه را کمیته انطباق تشخیص می‌دهد.

رئیس شورای‌شهر کاشمر پیش از این گفته بود؛ یازدهمین جلسه شورای‌شهر با دستور کار انتخاب شهردار و با حضور هفت عضو شورای‌شهر برگزار شده است.

علی‌اصغر مرادزاده با اشاره به این‌که جلسه شورای‌شهر با حضور هفت عضو به صورت قانونی برگزار شده است، گفت: با توجه به این‌که دستور کار جلسه انتخاب شهردار بوده است، همه اعضا در جلسه حضور داشتند و حتی برگه‌های آراء انتخاب شهردار به دست اعضا داده شد.

وی بیان کرده است: تمامی اعضای شورای‌شهر در فرآیند انتخاب شهردار که دستور کار جلسه بوده حضور داشتند اما بعد از این‌که برگه‎ها توزیع شد و حتی حدود پنج تا10دقیقه هم در دست داشتند، اما سه نفر از اعضا برگه‌های خود را تحویل ندادند، ولی جلسه مشکلی نداشته و فرآیند قانونی خود را طی نموده است.

وی افزود: امیدواریم این افراد واقعیت را بپذیرند و قبول کنند که جلسه رسمی بوده چون صوت دفاعیات و صحبت‌های تمامی اعضا در خصوص انتخاب شهردار در آن جلسه موجود است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5633
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.