• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
پارس وی دی اس
3

کاشمر نیازمند وقف‌های جدید است

  • کد خبر : 9333
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کاشمر نیازمند وقف‌های جدید است
صدای خاوران-رئیس اداره اوقاف کاشمر با بیان این‌که از ابتدای امسال در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی موقوفه تا به امروز ۱۷۹ رقبه سنددار و ۱۱۰سند مالکیت از دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل شده است، اظهار کرد: یک محوطه وقفی در یک ماه گذشته به ارزش ۴ میلیارد تومان از دست متصرفان آزاد و ساخت‌وساز آنجا قلع ‌و قمع گردید. وی با اشاره به این‌که بیش از ۱۶ هکتار در ضلع شمال شهرستان کاشمر در حال تصرف بود که توانستیم با نصب تابلوهای بتنی این اراضی را آزاد کنیم، بیان کرد:  وجود ۱۳۵۰ موقوفه و بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ رقبه این منطقه را به شهر وقفی در کشور تبدیل کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: اگرچه در گذشته بیشتر وقف‌ها به سمت روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) بوده که با توجه به هدف اصلی این وقف‌ها که انتقال فرهنگی دینی از نسل قبل به نسل حال و آینده بوده و از ارزش بسیار بالای هم برخوردار هستند، اما در حال حاضر وقف‌هایی در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، ورزشی، علمی، فرهنگی، قرآنی و… نیاز داریم تا بتوانیم خدمات بیشتری برای مردم انجام دهیم.

سیداحمد حسینی، ضمن تبریک هفته وقف با بیان این‌که فردای وقف در گروی رفتار امروز ما با موقوفات دیروز است، افزود: این‌که وقف‌های ۲۰۰ سال قبل را چگونه نگهداری و زنده نگه داریم، بسیار مهم است.

وی ضمن تقدیر از خیرین گفت: از تمامی خیرین عزیز تقاضا داریم هر وقفی که انجام می‌دهند، برای حفظ‏شان آن‌ها را حتماً در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان به ثبت برسانند.

حسینی در ادامه با تأکید بر این‌که طرح «شمیم خدمت» با هدف اشتغال‌زایی، آموزش، تولید و عرضه در محل بقاع متبرکه با احداث کارگاه بلوکه‌زنی، تولیدی لباس، خیاطی و… انجام شده است، بیان کرد: کلاس‌های مختلف آموزشی در بقاع متبرکه طی یک سال گذشته برگزار شده است.

وی با اشاره به این‌که در اجرای طرح «مهر تحصیلی» در ابتدای سال تحصیلی امسال صد بسته به ارزش ۶۰ میلیون تومان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمندان توزیع شد، گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم به‌صورت رایگان برای دومین سال متوالی در شهرستان راه‌اندازی شده است.

حسینی بیان کرد: برگزاری۱۱محفل انس با قرآن‌کریم با حضور قاریان بین‌المللی، برگزاری طرح‌های نشاط معنوی، پزشک رایگان، کلاس‌های سبک زندگی و… از جمله اقداماتی است که در یک‌سال گذشته انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف کاشمر با بیان این‌که از ابتدای امسال در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی موقوفه تا به امروز ۱۷۹ رقبه سنددار و ۱۱۰سند مالکیت از دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل شده است، اظهار کرد: یک محوطه وقفی در یک ماه گذشته به ارزش ۴ میلیارد تومان از دست متصرفان آزاد و ساخت‌وساز آنجا قلع ‌و قمع گردید.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۱۶ هکتار در ضلع شمال شهرستان کاشمر در حال تصرف بود که توانستیم با نصب تابلوهای بتنی این اراضی را آزاد کنیم، بیان کرد:  وجود ۱۳۵۰ موقوفه و بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ رقبه این منطقه را به شهر وقفی در کشور تبدیل کرده است.

حسینی با بیان این‌که هرچند از سوی سازمان و اداره کل اوقاف و امورخیریه برای امسال شش وقف تکلیف شده، اما تا امروز ۵ وقف جدید را ثبت نموده‌ایم، بیان کرد: آخرین وقف انجام شده مربوط به یک باب منزل مسکونی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای امورات قرآنی و احادیث بوده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9333
  • نویسنده : سعید علیخانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.