• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
8

چگونه فریب مأموران قلابی را نخوریم؟

  • کد خبر : 4075
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
چگونه فریب مأموران قلابی را نخوریم؟
به گزارش صدای خاوران- به نقل از معاونت اجتماعی پلیس کاشمر- به‌طور معمول بخشي از اخبار حوادث رسانه‌ها به شناسايي و دستگيري مجرمان حرفه‌اي تحت پوشش مأموران نظامي، انتظامي و دستگاه‌هاي دولتي اختصاص مي‌يابد...

به گزارش صدای خاوران- به نقل از معاونت اجتماعی پلیس کاشمر- به‌طور معمول بخشي از اخبار حوادث رسانه‌ها به شناسايي و دستگيري مجرمان حرفه‌اي تحت پوشش مأموران نظامي، انتظامي و دستگاه‌هاي دولتي اختصاص مي‌يابد؛ تبهكاراني كه اغلب با سوء استفاده از شرايط ويژه‌ی قربانيان مرتكب انواع جرايم از جمله سرقت، اخاذي، كلاهبرداري، اعمال منافي عفت و حتي در مواردي قتل به‌ويژه عليه اتباع خارجي مي‌شوند.

تبعات و پيامدهاي جرايمي كه اين افراد مرتكب مي‌شوند، از منظر اجتماعي داراي اهميت زيادي است؛ زیرا اين قبيل جرايم باعث ايجاد رعب و وحشت در جامعه شده و امنيت عمومي را تهديد مي‌كند. به همين دليل قانون‌گذار مجازات مضاعفي را براي مرتكبان پيش‌بيني نموده است.

مادة 555 قانون مجازات اسلامي

هر كس بدون سمت رسمي يا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتي اعم از كشوري يا لشكري و انتظامي كه از نظر قانون مربوط به او نبوده است، دخالت دهد يا معرفي کند، به حبس از شش‌ماه تا دوسال محكوم خواهد شد و چنانچه براي دخالت يا معرفي خود در مشاغل مزبور، سندي جعل كرده باشد، مجازات جعل را نيز خواهد داشت.

مادة 556 قانون مجازات اسلامي

هر كس بدون مجوز و به‌صورت علني لباس‌هاي رسمي مأموران نظامي و انتظامي جمهوري اسلامي ايران يا نشان‌ها، مدال‌ها يا ساير امتيازات دولتي را بدون تغيير يا با تغيير جزئي كه موجب اشتباه شود، مورد استفاده قرار دهد، در صورتي‌كه عمل او، به مجازات قانون ديگري مستلزم مجازات شديدتري نباشد، به حبس از سه‌ماه تا يك‌سال يا جزاي نقدي از يك ميليون و پانصد هزار ريال تا شش ميليون ريال محكوم خواهد شد و در صورتي‌كه از اين عمل خود سوء استفاده كرده باشد، به هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4075
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.