• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
8
بهروز بنیادی:

پرونده برآورد خسارت‌های سیل نباید بسته شود

  • کد خبر : 412
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
پرونده برآورد خسارت‌های سیل نباید بسته شود
نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی گفت: با توجه به این‌که بارندگی‎ها تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، لذا پرونده برآورد خسارت‌های سیل نباید بسته شود.

بهروز بنیادی در جمع مردم روستای جعفرآباد از توابع بخش خلیل‎آباد افزود: با وجود این‌که سیل اخیر آسیب‌هایی را به همراه داشت اما بین مردم و مسئولان همدلی و اتحاد خوبی برقرار شد و به‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی کمک‌های بسیاری را از سوی دیگر شهرها به سیل‌زدگان شاهد بودیم.

وی افزود: هرچند70 هکتار از باغات روستای هفت‏خانه براثر سیلاب زیر آب بود، اما مردم همین روستا با وجود همه مشکلات 75 میلیون تومان به سیل‌زدگان کمک کردند.

نماینده مردم ترشیز در مجلس ادامه داد: باید برای یک و نیم سال آینده برای زندگی خود، مدیریت مالی تعریف کنیم زیرا تا ترامپ بر سرکار باشد، فشارها هم ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: به‌رغم این‌که در جنگ واقعی اقتصادی قرار داریم اما از سویی در کشور 28 استان و در استان خراسان‌رضوی چهار شهرستان کلات، سرخس، بردسکن و خلیل‌آباد به شدت درگیر سیلاب بودند.

بنیادی بیان کرد: با توجه به مشکلات اعتباری، چون دولت به‌تنهایی نمی‌تواند خسارت‌های سیل را جبران کند به همین خاطر پیشنهاد تشکیل صندوق بلایای طبیعی را داده‌ام.

بنیادی ادامه داد: مقرر گردیده در مراکز دهستان‌ها برای مدیریت به‌موقع بحران سوله مدیریت بحران ایجاد گردد و وسایل اولیه موردنیاز برای این‌گونه مواقع در این مکان‌ها تأمین شود.

وی گفت: همه مسئولان به دنبال احقاق حق شهروندان به‌خصوص روستائیان هستند و هر کسی آسیب‌دیده باشد از وسایل آن‌ها صورت‌برداری شده و به همان نسبت جبران می‌شود؛ البته اولویت با کسانی است که خانه و وسایل زندگی آن‌ها به‌طور کامل تخریب شده باشد.

نماینده مردم ترشیز در مجلس اظهار داشت: آسفالت برخی روستاها در سیلاب اخیر تخریب شده، اما امسال به دلیل نبود منابع مرمت نمی‌شود.

بنیادی گفت: به‌رغم این‌که برخی روستاها درخواست افزایش سهمیه گندم را دارند اما با توجه به این‌که به برخی استان‌های تولیدکننده گندم در سیلاب اخیر خسارت وارد شده، لذا باید با مدیریت مصرف شود اما با این وجود بازهم پیگیر افزایش سهمیه گندم خواهیم بود.

وی بیان کرد: به دلیل مشکلات منابع آبی و این‌که بیشترین میزان برداشت را داریم امکان افزایش مدت روشن بودن چاه‌های کشاورزی وجود ندارد و باید روش را تغییر داد.

وی گفت: به‌رغم تمامی محدودیت‌ها اما در سال، 4100 ساعت چاه موتو‌رهای منطقه روشن هستند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=412
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.