• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
8

وعده بهره‌برداری از 20 کیلومتر جاده مرگ در امسال داده شد

  • کد خبر : 5097
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۳
وعده بهره‌برداری از 20 کیلومتر جاده مرگ در امسال داده شد
صدای خاوران- فرماندار کاشمر با اشاره به سفر استاندار خراسان‌رضوي در هفتم بهمن پارسال به شهرستان، گفت:...

صدای خاوران- فرماندار کاشمر با اشاره به سفر استاندار خراسان‌رضوي در هفتم بهمن پارسال به شهرستان، گفت: در اين سفر 25 مصوبه به تصويب رسيد که موضوع جاده کاشمر به سه‌راهي شادمهر يکي از اين موارد بود.

مسلم ساقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: مقرر شد پیگیری جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه با تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته شده، در امسال انجام گیرد، به همین منظور ۱۰ کیلومتر از قطعه دوم این جاده در شهریورماه و ۱۰ کیلومتر دوم همین قطعه در دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: چون اجرای پروژه محور کاشمر به سه‌راهی شادمهر به‌عنوان بزرگراه مصوب شده است، اما به دلیل این‌که امکان استفاده از قیر رایگان در بزرگراه وجود ندارد، پروژه از بزرگراه به باند دوم تغییر کرد.

وی تصریح کرد: اجرای قطعه سوم و آخرین قطعه این محور ۵۵ کیلومتری به طول ۲۰ کیلومتر از طریق ماده ۵۶ با سرمایه‌گذاری بانک‌ها پیگیری شد، که خوشبختانه بانک مرکزی یکی از بانک‌ها را برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در قطعه سوم معرفی کرده است.

ساقی بیان کرد: در حال حاضر اسناد مناقصه آماده‌ شده است که به‌محض برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار شاهد آغاز عملیات اجرایی در این قطعه خواهیم بود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در این مسیر 23 پل وجود دارد که در حال احداث است، گفت: احداث زیرگذر در قطعه اول این محور یکی از درخواست‌های اهالی منطقه بود، به همین دلیل دو زیر گذر تاکنون احداث شده و یک زیرگذر دیگر نیز در حال احداث است.

ساقی همچنین در خصوص ایجاد تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب در شهرک صنعتی کاشمر مطرح کرد: با توجه به‌ضرورت ایجاد تصفیه‌خانه و رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی تاکنون طی چندین نوبت مناقصه برگزار شده، اما متقاضی وجود نداشته است.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر 13.5میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده است که خوشبختانه در آخرین مرحله برنده مناقصه مشخص شد و در حال حاضر نیز پیمانکار پروژه با اعتبار اولیه دو میلیارد تومانی و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

فرماندار کاشمر همچنین با اشاره به نارضایتی و گلایه ساکنین مسکن مهر از عدم آماده‌سازی این مجموعه، اظهار کرد: در سفر اخیر مدیرکل راه و شهرسازی به شهرستان نیز مقرر شد تا بر اساس تفاهم‌نامه‌های قبلی سایت تحویل شهرداری کاشمر گردد.

وی در ادامه با بیان این‌که بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با پیشرفت ۸۵ درصدی در هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، از روستای گندم‌بر به عنوان تنها روستای شهرستان که از نعمت آب شرب بهداشتی سالم محروم است، نام برد و گفت: پروژه خط انتقال آب شرب بهداشتی از طریق روستای شمس‌آباد در دست انجام است که امیدواریم خردادماه امسال ساکنین این روستای محروم از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند.

وی همچنین در خصوص تعیین تکلیف وضعیت ساخت‌وسازها در منطقه حسین‌آباد کاشمر گفت: در این راستا مصوب شد تا بر اساس طرح جامع جدید شهر کاشمر  برای ساخت‌وسازهای خارج از محدوده پرونده تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5097
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.