• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
4

وضعیت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) اسفبار است

  • کد خبر : 7190
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
وضعیت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) اسفبار است
صدای خاوران-رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با بیان این‏که قرار نیست وضعیت موجود را توجیه کنیم، بیماران حق دارند از این وضعیت گلایه‌مند باشند، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هرچه زودتر مشکل موجود رفع شود.

چند روزی می‌شد که بیماران از گرمای بیش ‌از حد بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر به دلیل از کار افتادن تعدادی از دستگاه‌های تأمین سرمایش گلایه‌‌مندی‌های بسیاری داشتند. انگار به‌جز هزینه‌های دارو و درمان، گرمای هوا مشکلات‌شان را دوچندان کرده، گرما و داغی هوایی که به احوال ناخوش بیماران اضافه‌شده به حدی بود که مجبور شده‌اند برای خود از منزل پنکه بیاورند.

در این اوضاع احوال اما استاندار خراسان‌رضوی در سفر خود به این شهر برای بازدید از بلوک زایمانی به این بیمارستان می‌رود، هرچند برنامه‌ای برای بازدید از دیگر بخش‌ها نداشت، اما چند نفر از همراهان بیماران وقتی متوجه می‌شوند استاندار وارد بیمارستان شده سعی می‌کنند خود را به او برسانند، عرق از سر و رویشان می‌ریزد به نشانه اعتراض از گرمای شدید فضای بیمارستان، می‌خواهند پیگیر وضعیت موجود باشد.

استاندار کمی تعجب می‌کند و به‌سرعت از خودرو پیاده شده و با قدم‌هایی کمی تندتر از حد معمول، به همراه فرماندار و مسئولان بهداشتی شهرستان وارد اورژانس می‌شود. اولین اتاق را در نظر می‌گیرد که همراهان بیماران همچنان در حال اعتراض کردن هستند. انگار حرف‌شان درست بود. بالای سر بیماری مُسن می‌رود و چنددقیقه‌ای به حرف‌هایش گوش می‌دهد، اعتراض شدیدش علاوه بر نبودِ پزشک، از گرمای شدید اتاقش بود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی با اظهار تأسف از وضعیت موجود ضمن وعده پیگیری به بیماران در زمان ترک بیمارستان، برای رفع این مشکل ضرب‌الاجل تعیین نمود.

وی گفت: این‏که بیماران برای رفع مشکل گرما پنکه بیاورند اصلاً پذیرفتنی نیست. باید هرچه سریع‌تر پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل موجود انجام شود. نباید به‌گونه‌ای اقدام کنید که به یک‌باره تمام بیماران دچار مشکل شوند.

نظری با بیان این‏که فرماندار کاشمر باید طی مدت زمان اعلام شده نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات سیستم سرمایشی بیمارستان را شخصاً به خود من اطلاع دهد؛ اظهار کرد: بیماران نسبت به وضعیت بیمارستان اعتراضات جدی داشته‌اند.

وی با انتقاد از صحبت مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر که گفت هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد از محل درآمدها است، افزود: این چه حرفی است که می‌گویید هزینه‌ها از محل درآمدها است، مردم کاری به درآمد ما ندارند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: نباید با بیماران چنین رفتاری بشود، وقتی فردی مسئولیتی قبول می‌کند باید بپذیرد و کار کند، این‏که بیماران در گرما باشند اصلاً پذیرفتنی نیست.

بايد دانشکده کاشمر به دانشگاه ارتقاء يابد

جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای‌اسلامی در همین خصوص، وضعیت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهر را اسفبار دانست و گفت: نبودِ سرمایش، جزو بیشترین انتقاد بیماران است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات بهداشت و درمان باید دانشکده کاشمر به دانشگاه ارتقاء یابد که به جد پیگیر این موضوع هستیم.

قرار نیست وضعیت موجود را توجیه کنیم

در همین خصوص رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر گفت: کمپرسورهای چیلرها از دو هفته قبل برای اُورهال کردن و تعمیرات اساسی به تهران ارسال شدند.

دکتر محسن وظیفه‌دار، هزینه اُورهال کردن چیلرها را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون دو دستگاه از چیلرها فعال بوده و برای تأمین سرمایش موردنیاز بیمارستان از چند روز قبل در مسیر کانال‌های هوارسان، کولرهای سلولزی قرار داده‌شده است.

وی گفت: آخرین کولر موردنیاز در بخش اورژانس چند روز قبل نصب شد که البته این اقدامات موقتی بوده و امیدواریم هرچه زودتر کمپرسورها تعمیر و در مدار قرار بگیرند تا تمامی چیلرها سرمایش بیمارستان را تأمین نماید.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با بیان این‏که قرار نیست وضعیت موجود را توجیه کنیم، بیماران حق دارند از این وضعیت گلایه‌مند باشند، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هرچه زودتر مشکل موجود رفع شود.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده، کمپرسورهای چیلرهای بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) چند سالی می‌شود که خراب بوده و موضوع جدیدی نیست. هرچند بر اساس آنچه گفته شد، شاید مشکل موجود تا چند روز دیگر رفع شود؛ اما می‌طلبد هرچه زودتر منابع موردنیاز برای پرداخت هزینه این دستگاه‌ها از سوی مسئولان استان تأمین گردد.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7190
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.