• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
7

وجه نقد باید از چرخه بانکی خارج شود

  • کد خبر : 3202
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
وجه نقد باید از چرخه بانکی خارج شود
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی گفت: وجه نقد باید از چرخه بانکی خارج و ساقط شود و از ابزارهای الکترونیکی استفاده گردد، البته بانک‎ها می‏توانند در این شرایط کرونایی همکاری لازم را برای دریافت وجوه نقد به‌صورت تک باجه‎ای آن‌هم جهت مواقع ضروری داشته باشند. اما تمامی تلاش ما هدایت مردم به استفاده از بانکداری الکترونیکی است و بیش از 90 درصد امور بانکی به‌وسیله ابزارهای الکترونیکی قابل انجام است و هیچ ضرورتی برای حضور در شعب وجود ندارد.

حسن مونسان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کاشمر بیان کرد: اگر بانک مرکزی با شیوع کرونا، ممنوعیت گرفتن وجوه نقد را ابلاغ نمود برای قطع زنجیره ویروس کرونا بود و انتظار داشتیم صندوق‎های قرض‌الحسنه کاشمر هم وجوه نقد را از مردم نمی‎گرفتند.

وی افزود: با عدم اخذ وجوه نقد از مردم شاید نارضایتی‎ها زیاد بود اما برای سلامت جامعه صندوق‎های قرض‌الحسنه باید دستورالعمل بانک مرکزی را رعایت می‏کردند.

وی مطرح کرد: هدف ما قطع چرخش وجوه نقد در جامعه بود، نه این‌که بانک‏ها نگیرند ولی صندوق‎های قرض‌الحسنه پول‎های نقد را دریافت کنند، زیرا بر اساس ابلاغیه‎ای بانک مرکزی تمامی بانک‎ها و مؤسسات مالی و اعتباری از دریافت وجوه نقد باید پرهیز کرده و صرفاً در مواقع ضروری یک باجه در هر شعبه باز باشد.

مونسان در ادامه از تشکیل کمیته تأمین مالی و خبرگان مالی در سطح استان خراسان خبر داد و گفت: امسال در شبکه بانکی هزار و 700 میلیارد تومان به‌عنوان اولویت‎های استان جهت پرداخت تسهیلات توسط شش بانک پذیرش شده است.

وی بیان کرد: اگر توان وصولی‎ها را از بانک‎ها بگیریم به هیچ عنوان قدرت پاسخگویی نخواهند داشت، لذا باید کمک کنیم تا منابع مصرفی به چرخه اقتصاد برگردد در غیر این صورت امکان تحقق شعار جهش تولید مطلقاً وجود ندارد.

مونسان گفت: اگرچه بانک مرکزی آئین‌نامه اخذ تضامین را اعلام نموده اما این‌که فقط آوردن کارمند را برای ضمانت الزام کنیم با بخشنامه‎ها در تضاد است و گاه بسیاری از کسبه و بازاریان، اعتبارشان بیشتر است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی همچنین گفت: با توجه به اینکه 13 رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا داریم، همه بانک‎ها مکلف هستند اقساط سه‌ماهه این رسته‎های شغلی را به پایان دوره انتقال دهند و کسی نمی‏تواند در اجرای این دستورالعمل سلیقه‎ای عمل کند.

وی افزود: واحدهای آسیب‌دیده فقط از یک اسفند تا 31 اردیبهشت‎ماه مشمول این دستورالعمل می‎شوند و معوقات قبلی را باید پرداخت کنند، البته مشاغل دیگری هم هستند که در این رسته‎ها نیستند که مقرر شده شناسایی و اعلام گردند.

مونسان عنوان کرد: با توجه به محدودیت‎های بسیار، امسال هر واحد تولیدی برای گرفتن منابع مالی باید برنامه ارائه دهد در غیر این صورت پرداخت تسهیلات به آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3202
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.