• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
3
به همت شهرداری کاشمر؛

همایش شوراهای‌اسلامی شهر و روستا برگزار شد

  • کد خبر : 8610
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
همایش شوراهای‌اسلامی شهر و روستا برگزار شد
صدای خاوران-رئیس شورای‌شهرستان از عدم نامه‌نگاری شوراهای روستاها و شهر مبنی بر درخواست‌ها و مشکلات روستاها به شورای شهرستان انتقاد کرد و گفت: شورای‌شهرستان می‌تواند با ارتباط با سازمان‌های بالادستی مشکلات روستاها را پیگیری و با تمام تلاش به نتیجه مطلوب برساند.

 به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس شوراهای‌اسلامی شهر و روستا از سوی شهردار کاشمر مراسمی با حضور اعضای شوراهای‌اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی و فرح‌دشت و برخی از مسئولان محلی برگزار شد.

امام‌جمعه شهر کاشمر در این مراسم که با حضور شهردار کاشمر، فرماندار شهرستان، فرماندهان نیروی‌انتظامی و سپاه ناحیه کاشمر، اعضای ادوار مختلف شورای اسلامی‌شهر کاشمر برگزار شد، افزود: اعضای شوراها برای شناسایی ظرفیت‌های شهرستان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری خاطر نشان کرد: اعتبار اجتماعی که به اعضای شورا داده شده، برای شناسایی و فعال‌سازی ظرفیت شهرستان استفاده شود.

وی گفت: اعضای شوراهای‌اسلامی می‌توانستند به‌جای این مسئولیت، با بی‌تفاوتی به مسائل جامعه در روستا و شهر دنبال کارهای شخصی بروند، این‌که کسی دلش برای جامعه می‌سوزد و تصمیم می‌گیرد مشکلات مردم را رفع کند، این جنس انسان‌ها، ارزشمند هستند.

امام‌جمعه کاشمر عنوان کرد: هرچند عمر، وقت و آبروی ما مهم‌ترین سرمایه هستند، اما هر لحظه در حال کم شدن است و اعضای شورا این امور را برای مردم هزینه می‌کنند و هرکس برای مردم کار کند خدا اجر این‌کار را جبران خواهد کرد.

وی با اشاره به این‏که شورا فقط شورای‌شهرداری و دهیاری نیست، افزود: شورا می‌تواند در تمام امور شهرستان مشورت دهد.

در ادامه این مراسم رئیس‌شورای شهرستان با بیان این‏که عنصر مشارکت در دین اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است، توجه به خرد جمعی در ایران اسلامی را به‌عنوان یک اصل دانست و گفت: در قانون اساسی کشورمان شاهد اختصاص یک فصل مهم در مسئله شوراها هستیم.

جواد زاده‌اکبر بیان کرد: اعضای شوراهای‌شهر و روستا در شهرستان کاشمر تلاش می‌کنند در راستای ارتقای منطقه و تبادل تجربه همیشه با اعضای دوره‌های گذشته شورا ارتباط داشته باشند.

وی تاکید کرد؛ برای این‌که معضلات اجتماعی برای روستاها و شهرها ایجاد نشود باید از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها جلوگیری شود، شورای‌شهرستان در تلاش است برای جلوگری از مهاجرت به حاشیه شهرها، ساخت‌وساز های روستاها را با افزودن محدوده‌های روستایی افزایش دهد.

رئیس شورای‌شهرستان از عدم نامه‌نگاری شوراهای روستاها و شهر مبنی بر درخواست‌ها و مشکلات روستاها به شورای شهرستان انتقاد کرد و گفت: شورای‌شهرستان می‌تواند با ارتباط با سازمان‌های بالادستی مشکلات روستاها را پیگیری و با تمام تلاش به نتیجه مطلوب برساند.

وی با بیان این‌که شهرداری کاشمر برای رفاه همشهریان و روستائیان اقدامات مختلفی را در محدوده خدمات انجام داده است، عنوان کرد: با توجه به این‌که شهرداری کاشمر اقدام به خرید اتوبوس داخل شهری نموده است، براساس مصوبه شورای‌شهر اتوبوس‌های شهری تا 15 کیلومتر خارج از شهر به روستائیان خدمات ارائه خواهند داد.

در پایان این مراسم از طرف شهرداری کاشمر، بخشداری مرکزی و بخشداری بخش فرح‌دشت با اهدای لوح یادبود از اعضای شورای‌های شهر و روستا، پیشکسوتان و اعضای دوره‌های قبل شورای‌اسلامی تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8610
  • نویسنده : بنیامین افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.