• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
پارس وی دی اس
3

همایش روز شورا در کاشمر برگزار شد

  • کد خبر : 7330
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
همایش روز شورا در کاشمر برگزار شد
با حضور نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی، فرماندار و اعضای شورای‌اسلامی شهر و روستاهای شهرستان و همچنین امام‌جمعه و شهردار شهر کاشمر، همایش روز شورا در محل خانه معلم برگزار شد.

افرادی مسئولیتی را پذیرفته‌اند، اما کار نمی‌کنند

امام‌جمعه کاشمر در این همایش که به همت شورای‌اسلامی و شهرداری‌کاشمر، شورای‌اسلامی شهرستان، بخشداران بخش مرکزی و فرح‌دشت برگزار گردید؛ گفت: امیدواریم شوراییان بتوانند لوازم مسئولیتی را که پذیرفته‌اند، پذیرا باشند و از اعتمادی که مردم به آن‌ها نموده‌اند به‌درستی استفاده کنند.

حجت‌اسلام جواد طاهری با گرامی‌داشت روز شورا با بیان این‌که در دین مبین اسلام بسیاری از امور به خود مردم واگذار شده است، افزود: بدون شک اگر بخواهیم مسائل را با سلیقه و روش شخصی خود ‌پیش ببریم، تبعات خاص خودش را خواهد داشت که باید مسئولیتش را بپذیریم.

وی ادامه داد: باید ضمن مشورت با مردم از ظرفیت‌های همان منطقه در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به این‌که در هر حوزه‌ نخبگان و استعدادهای بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: نخبگان درد را می‌فهمند و از سویی برای برطرف کردن مشکلات احساس مسئولیت و تلاش می‌کنند، یک فرد نخبه شاید در شورا نباشد ولی برای برطرف کردن مشکلات تلاش کرده و خود را مسئول می‌داند.

وی اظهار داشت: هرچند وقتی مردم به نخبگان رأی می‌دهند، کارها آسان‌ و راحت‌تر پیگیری می‌شود اما اگر رأی هم ندهند این موجب سلب مسئولیت از آن‌ها نشده و هم‌چنان کارها را دنبال می‌کنند.

طاهری در ادامه با انتقاد از این‌که برخی افراد مسئولیت را پذیرفته‌اند اما کار نمی‌کنند؛ بیان کرد: این افراد علیرغم این‌که درد را می‌شناسند ولی پیگیر حل مسائل و مشکلات نیستند، البته شوراییانی که اکنون مسئولیت دارند احساس درد کرده و برای حل مشکلات داخل میدان آمده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که باید برای رفع مشکلات روستائیان وقت گذاشت، عنوان کرد: روحانیون و جامعه دانشگاهی این آمادگی را دارند که ضمن شناسایی مشکلات، تمامی مسائل روستاها را به‌طور جداگانه اولویت‌بندی نموده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ای هدفمند تعریف کنند.

طاهری همچنین افزود: روحانیون و جامعه دانشگاهی این آمادگی را دارند که با کمک شورائیان در برابر جنگ اقتصادی به کمک مردم بیایند، مردم در این جنگ اقتصادی هزینه‌های بسیاری داده و همه ما مکلفیم در برابر فشارهای اقتصادی به کمک آن‌ها بیاییم.

وی با بیان این‌که جامعه روحانیت و دانشگاهی از نظر فکری و کاربردی در خدمت اعضای شورای‌اسلامی هستند؛ بیان داشت: حال که انتظارات مردم در این دوران بیشتر شده و از سویی اعتماد این سرمایه‌های اجتماعی به‌شدت کاهش‌یافته، باید بیش از گذشته پیگیر مشکلات باشیم و خودمان را به مردم اثبات کنیم.

امام‌جمعه کاشمر از تمامی اعضای شوراهای‌اسلامی شهر و روستا خواست مردم را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند حفظ نموده و حتی بر این اعتماد بیفزایند.

طاهری با اعلام این‌که مردم باید ببینند و احساس کنند که مسئولان پشتیبان‏شان هستند، گفت: در برخی مواقع شورای‌اسلامی روستاها تنها مانده‌اند، لذا ما وظیفه داریم برای زندگی راحت‌تر روستائیان، آن‌ها را پشتیبانی‌ و نسبت به رفع مشکلات‌شان تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: فرصت چهارساله‌ی مسئولیت، زمان کمی نیست، در این مدت می‌توان خدمات شایانی برای مردم انجام داد و کارهای ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

طاهری با بیان این‌که به عنوان امام‌جمعه و با توجه به مسئولیتی که در این نهاد به من واگذار شده به جد پشتیبان شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهم بود؛ گفت: هرگاه از تربیون نمازجمعه برای پشتیبانی اعضای شورای‌اسلامی کمک خواسته شود با قوت حضور خواهم داشت.

طاهری در ادامه با بیان این‌که در سال‌جاری دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی مأموریت ایجاد 3 درصد از اشتغال کشور را برعهده دارد، گفت: از 30 هزار شغلی که در تعهد دانشگاه پیام نور خراسان‌رضوی گذاشته شده 500 شغل آن مربوط به دانشگاههای پیام نور منطقه ترشیز است.

وی اظهار کرد: دانشگاههای پیام نور شهرستان‌های کاشمر و بردسکن امسال باید 500 طرح اشتغال‌زایی به دولت پیشنهاد دهند تا دولت نیز تسهیلات مورد نیاز آنها را پرداخت کند.

مشکلات روستا و شهر قابل‌حل است

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی نیز در این مراسم گفت: قطعاً مشکلات روستاهای شهرستان در همین منطقه قابل‌حل هستند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین گفت: علیرغم این‌که برای بازنگری طرح‌های هادی درگذشته باید10 تا 15 سال انتظار می‌کشیدیم، ولی با اخذ مجوزهای لازم از وزیر وقت کشور اکنون بازنگری طرح‌های هادی در شهرستان با ریاست فرماندار انجام می‌گیرد.

وی گفت: بودجه موردنیاز برای تمامی روستاهایی که طرح‌های هادی در آن‌ها باید بازنگری شوند و یا الحاق به طرح دارند تأمین‌شده و تا پایان سال باید بازنگری تمامی طرح‌های هادی انجام شوند.

نیک‌بین با تأکید بر این‌که اگر در بین اعضای شورای‌اسلامی اتحاد باشد کارها بهتر ‌پیش می‌رود؛ افزود: بدون شک تا زمانی که بین شورائیان اختلاف باشد، کارها با مشکل و تأخیر به نتیجه خواهند رسید.

وی با اظهار تأسف از اینکه از زمان ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری برای روستائیان مشکلات بسیاری ایجاد شده است، گفت: این موضوع در مجلس مطرح شده و به‌زودی با جداسازی آن‌ها، فعالیت این دو شرکت به روال قبل بر خواهد گشت.

مدل دیگری با مسئولان برخورد خواهیم کرد

فرماندار شهرستان کاشمر نیز در این مراسم با انتقاد از عدم حضور مسئولین برای بررسی و حل مشکلات روستاها عنوان کرد: علیرغم اینکه برای ١۵ رئیس اداره دعوت‌نامه ارسال شده ولی فقط یک نفر از این تعداد در جلسه حضور دارد.

امیر دایی صراف با تأکید بر شناسایی و برطرف کردن مشکلات روستاها اذعان کرد: به‌زودی با حضور روسای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط با روستاها جلسه‌ای برگزار خواهیم نمود تا اعضای شوراهای اسلامی سؤالات و مطالبات‏شان را مطرح نموده و مسئول مربوط نیز باید پاسخگو باشد، در غیر این صورت مدل دیگری با مسئولان برخورد خواهیم نمود.

در این جلسه تعدادی از اعضای شوراهای‌اسلامی روستاها به بیان مشکلات، کمبود امکانات و دغدغه‌های حوزه کاری‌شان پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7330
  • نویسنده : ملیحه آذربهرام
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.