• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
5

نکوداشت اولین های فرهنگی هنری هشت سال دفاع مقدس در کاشمر برگزار شد

  • کد خبر : 5799
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
نکوداشت اولین های فرهنگی هنری هشت سال دفاع مقدس در کاشمر برگزار شد
صدای خاوران-رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر از برگزاری نکوداشت اولین های فرهنگی هنری 8 سال دفاع مقدس خبر داد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر از برگزاری نکوداشت اولین های فرهنگی هنری 8 سال دفاع مقدس خبر داد.

علی توکلی در این مراسم که با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، جمعی از مسئولان و هنرمندان منطقه‌ای و همچنین خانواده جانبازان و ایثارگران، شامگاه هفتم مهرماه در محل سینما ایران برگزار شد، افزود: تجلیل از شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس حداقل کاری است که در برابر ایثار گری این عزیزان می توانیم در دوران کنونی که در جنگ اقتصادی هستیم انجام داده و رشادت های شهدا و ایثارگران را به نسل امروز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار در شهرستان اجرا گردید، تصریح کرد: انجمن های هنری شهرستان جهت این ایام تولیدات هنری و کارگاه‌های ویژه هفته دفاع مقدس و اربعین برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا و ایثارگران فرهنگی و هنری هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های این نکوداشت است، عنوان کرد: طی دو سال اخیر هنرمندان به خاطر بیماری کرونا نتوانستند؛ اجرای برنامه های مختلف داشته باشند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر عنوان کرد: اولین برنامه هنری، هنرمندان شهرستان با نکوداشت اولین های فرهنگی هنری هشت سال دفاع مقدس رقم خورد که امیدواریم با کاهش بیماری کرونا در جامعه شاهد اجرای برنامه های بیشتری از هنرمندان در شهرستان باشیم.

معاونت سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: کاشمر در اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری سرآمد همگرایی و هم پیوندی در خراسان است.

جواد روشندل ادامه داد: هنر و اخلاق در جامعه دو بال برای پرواز و رسیدن به قله‌های سعادت است، این دو اگر در رفتار هنرمندان تجلی پیدا کند، نتیجه آن چنین محافلی می‌شود که همه در خدمت ارزش‌ها قرار می‌گیرند.

روشندل رسالت هنرمندان در حوزه دفاع مقدس را کمتر از رزمندگان ندانست و اظهار کرد: هنرمندان در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان باید بیش از این تلاش کنند و ظرفیت هنرمندان برای تولیدات فاخر در حوزه دفاع مقدس باید بیش از این به ‌کار گرفته ‌شود.

امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: آزادگان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران پیام‌آوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: هنرمندان باید برای فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیم شهدا از هشت سال دفاع مقدس بهترین استفاده را ببرند، شهدا راه‌های صد ساله را چند روزه طی کردند.

امام جمعه کاشمر از رازهای استجابت دعا را حال اضطرار دانست و گفت: بیان صحنه‌هایی که به شهدا قوت قلب می‌داد، مانند توسل به امام حسین(ع) و ائمه‌اطهار و گاهی شوخی‌ها و خنده‌ها باید توسط هنرمندان صورت گیرد. صحنه‌های متنوع، هیجانی جنگ را می‌شود به تصویر کشید و برای نسل امروز استفاده کرد، ترویج فرهنگ ایثارگری و گذشت موجب رفع بسیاری از اختلافات در زندگی‌های امروزی می‌شود. هنرمندان از عظمت بسیار والایی برخوردار هستند، هر هنرمند کانون قدرتی است و می‌تواند تولید محتوا کند.

گفتنی است؛ تعزیه خوانی، تهیه کلیپ دفاع مقدس، سرود شهرستان در مورد دفاع مقدس، اجرای موسیقی مقامی توسط هنرمندان در مورد دفاع مقدس، خاطره گویی جنگ و تقدیر از هنرمندان هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه ها بود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5799
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.