• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5

ناوگان درون‌شهری کاشمر هوشمندسازی می‌شود

  • کد خبر : 7288
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
ناوگان درون‌شهری کاشمر هوشمندسازی می‌شود
مدیریت سازمان حمل‌ونقل شهرداری کاشمر از هوشمند (اینترنتی) شدن ناوگان درون‌شهری این شهرستان خبر داد.

محمد نجار در گفت‌وگویی توجه به زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل را يکي از ضروری‌ترین اقدامات دانست و گفت: مديريت شهري به دنبال يافتن روش‏هايي براي ارتقاي رفاه شهروندان و حال خوب شهر است که در چشم‌انداز شهري و رفتن به سمت تأمين زیرساخت‌های موردنیاز شهری برنامه‌هایی ترسيم و در حال اجراست.

وی با اعلام این‏که سازمان حمل‌ونقل و اتوبوس‌رانی شهرداری کاشمر برای رفاه شهروندان برنامه‌های مختلفی را در دست انجام دارد؛ افزود: هم‌اکنون حمل‌ونقل درون‌شهری با فعالیت تاکسی‌ها در خیابان‌های اصلی به‌صورت گردشی و ایستگاهی خدمات ارائه می‌دهند.

نجار عنوان کرد: برای افزایش فعالیت و خدمات بهتر به شهروندان، سازمان حمل‌ونقل شهرداری کاشمر در برنامه خود سیستم هوشمندسازی(اینترنتی) تاکسی‌های درون‌شهری را قرار داده است.

وی با بیان این‏که اتوبوس‌های شهری نیز بیشتر در حومه شهر فعالیت دارند، مطرح کرد: با توجه به این‏که دولت در بند د تبصره 5 بودجه سال قبل و امسال اعتباراتی را در قالب انتشار و فروش اوراق مشارکت برای توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی و تجهیز زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری‌ها پیش‌بینی کرده، شهرداری کاشمر نیز در این راستا اقداماتی انجام خواهد داد.

مدیریت سازمان حمل‌ونقل شهرداری کاشمر از ارائه لایحه فروش اوراق مشارکت به شورای‌شهر خبر داد و گفت: تاکنون در خراسان‌رضوی، فقط شاندیز به‌عنوان تنها شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت برای استفاده از فروش اوراق مشارکت اقدام نموده که شهرداری و شورای‌اسلامی شهر کاشمر نیز از تجربیات آن‌ها برای استفاده از این نوع اعتبار استفاده خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس بودجه سالیانه شهرداری‌ها مبلغی تا 100 هزار میلیارد ریال فروش اوراق مشارکت به نسبت جمعیت هر شهر پیش‌بینی‌شده است و کاشمر با توجه به جمعیتی که دارد می‌تواند تا سقف 50 هزار میلیاردریال اوراق در قالب توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری و خرید اتوبوس درون‌شهری طی فرآیندی منتشر و به فروش برساند.

نجار تصریح کرد: برای آشنایی با روش استفاده از این اوراق و در راستای اقدامات مقدماتی و نحوه وصول مطالبات از دولت و همچنین خرید اتوبوس‌های شهری، جلساتی کارشناسی شده با شهرداری شاندیز برگزار شد.

وی گفت: ابتدا طرح موردنیاز باید تهیه و مورد تأیید استانداری قرار بگیرد سپس فرآیند اقدامات نهایی آن در سازمان شهرداری‌های کشور، سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی جمهوری‌اسلامی انجام شود که بیش از 10 ماه تا شروع فروش اوراق زمان خواهد برد.

مدیر سازمان حمل‌ونقل و اتوبوس‌رانی شهرداری‌کاشمر ادامه داد: در راستای هوشمندسازی و حفظ و نظارت عمومی در معابر شهری، دوربین‌های مختلفی در سطح شهر نصب‌شده است.

نجار عنوان کرد: در دیگر شهرها برای بررسی آمار ورود و خروج گردشگران به شهر از دوربین‌های ترافیکی، نظارتی و دوربین‌های پلاک‌خوان استفاده می‌شود و وضعیت اماکن عمومی، حفظ و نظارت بر وسایل و اموال‌عمومی و کنترل نظم عبور و مرور از دوربین‌های منصوبه در میادین و چهارراه‌ها که در یک مکان متمرکز هستند، پایش می‌شوند.

وی افزود: هرچند شهرداری کاشمر دوربین‌های مختلفی را در سطح شهر راه‌اندازی نموده اما به دوربین‌های ترافیکی و ایجاد مرکز واحد با نرم‌افزار خاص نیاز داریم که اعتبار آن در بودجه۱۴۰۱پیش‌بینی‌ و لایحه آن به شورای شهر ارسال و به‌زودی این اقدام عملیاتی می‌شود.

مدیریت سازمان حمل‌ونقل شهرداری کاشمر با بیان این‏که تاکنون مشخصات 426 دستگاه تاکسی ثبت و ‏در سامانه‌های سامح و جامع حمل‌ونقل کشور مربوط به شهرستان کاشمر فعال هستند؛ افزود: در شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و رانندگان زیرمجموعه آن‌ها، بیش از800 فقره ‏پرونده ‏فعال است.

نجار تصریح کرد: ‏برای خودروهای دیزل که شامل انواع کامیون و کامیونت و انواع وانت بنزینی و گازوئیل‏سوز ‏می‌شود این سازمان اقداماتی انجام داده است.

وی یادآور شد؛ ‏در این بخش طبق ماده 15 ‏دستورالعمل مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری و حومه‌ای برای دارندگان ناوگان ‏باری که شامل ‏بیش از هزار و 500 دستگاه خودرو از انواع کامیون و انواع وانت و… می‌شود، ‏صدور پروانه‌های فعالیت و اشتغال در سامانه مدیریت ‏مرکزی حمل‌ونقل کشور انجام‌گرفته تا از سهمیه سوخت عمومی و نیز سهمیه لاستیک ‏و دیگر مزایای ‏در نظرگرفته شده در ستاد سوخت کشور مانند واریز یارانه سوخت به‌حساب ‏مالکین وانت‌بارها بهره‌مند شوند.

نجار با بیان این‏که طی یک‌سال گذشته100تاکسی درون‌شهری با کمک کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و تعدادی از بانک‌های دولتی شهرستان نوسازی شده است؛ افزود: علیرغم این‏که طی پنج‌سال گذشته، طرح نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری متوقف‌شده بود اما سال قبل با همکاری بانک‌های عامل و کمیته امداد 55 دستگاه تاکسی فرسوده درون‌شهری؛ ۳۵ دستگاه تاکسی مجهز به سیستم بی‌سیم133و10دستگاه خودرو آژانس سرپرست‌های خانوار تحت پوشش کمیته امداد با پرداخت تسهیلات، نوسازی و توسعه داده شدند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7288
  • نویسنده : ملیحه آذربهرام
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.