• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
8

میوه شب عید را باید از دلالان و واسطه خریداری کنیم

  • کد خبر : 4721
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
میوه شب عید را باید از دلالان و واسطه خریداری کنیم

به گزارش صدای خاوران-معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی گفت: اگرچه طرح خرید میوه برای شب عید باید در شهریورماه و زمانی که هنوز سیب و پرتقال روی درخت بود از باغدار خریداری می‌شد، ولی اکنون باید از دلال و واسطه با قیمت بالا خرید را انجام دهیم. […]

به گزارش صدای خاوران-معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی گفت: اگرچه طرح خرید میوه برای شب عید باید در شهریورماه و زمانی که هنوز سیب و پرتقال روی درخت بود از باغدار خریداری می‌شد، ولی اکنون باید از دلال و واسطه با قیمت بالا خرید را انجام دهیم.

علی غفوری‏ مقدم، در گفت‌وگو با آوای‌کاشمر با بیان این‏که در جلسه ستاد تنظیم بازار استان به‌شدت مخالف اجرای طرح خرید میوه شب عید امسال بودیم، افزود: هرچند این طرح را خیلی مؤثر نمی‌دانیم جز این‏که حجم بالایی از اعتبارات دولت صرف این طرح می‌شود و از سویی بازده لازم را ندارد ولی متأسفانه تکلیف شد و علی‏رغم میل باطنی مجبور به اجرا هستیم.

وی با اشاره به این‏که هنوز در استان برای این طرح مباشری پیدا نکردیم و کسی تاکنون زیر بار قبول این مسئولیت نرفته است، بیان کرد: فعلاً در قدم اول گیر کرده‌ایم، چون کار پر زحمت و پر ریسکی است خیلی به‌عنوان طرح اثربخش روی آن حساب نمی‌کنیم ولی مجبور به انجام هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی بیان کرد: علی‏رغم این‏که طرح غیرکارشناسی است ولی در طرح تنظیم بازار کشور به هر دلیلی تصمیم بر اجرا گرفته شد و ما هم مجبور به اجرای طرح هستیم.

وی در ادامه گفت: اخیراً شبکه هوشمند توزیع کالا توسط اتاق اصناف مشهد طراحی شد که قرار است به‌صورت پایلوت فقط برای شکر در مشهد و سه شهرستان آزمایشی شروع شود.

وی با بیان این‏که امیدواریم با اجرای این طرح جلوی برخی از انحرافات و تخلفات گرفته شود، افزود: اتاق اصناف مشهد آمادگی پشتیبانی را دارد تا در کاشمر هم برای توزیع عادلانه‌تر کالاها این طرح اجرا شود.

غفوری مقدم افزود: در این طرح تلاش می‌شود فقط با کد ملی به سرپرست خانوار کالا داده شود تا همه اعضاء خانواده کالا را دریافت نکنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4721
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.