• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
پارس وی دی اس
2

موتورسوارها در ۳۸ درصد حوادث دخیل هستند

  • کد خبر : 9576
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
موتورسوارها در ۳۸ درصد حوادث دخیل هستند
صدای خاوران-فرمانده پلیس‌راه کاشمر با اظهار تأسف از این‏که جامعه نسبت به حوادث ترافیکی کاملاً بی‌تفاوت شده‌اند، افزود: متأسفانه آمار حوادث ترافیکی در شهرستان، سیر صعودی دارد و نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته و در حدود ۹۵ درصد حوادث، عامل انسانی نقش اصلی را در وقوع تصادفات داشته است. وی با بیان این‏که، آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد و آمار جرحی و خسارتی نیز ۵ درصد افزایش داشته است، بیشترین علل تصادفات را نقص فنی وسیله نقلیه به‌ویژه در موتورسیکلت‌ها، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی مجاز از خودروی جلویی دانست و عنوان کرد: مسیرهای روستایی عشرت‌آباد، کسرینه، تربقان، قوژد، نقاب، محورفرعی کوهسرخ، مسیر اصلی خلیل‌آباد، مسیر اصلی شادمهر به ترتیب دارای بیشترین حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر گفت: نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی تصادفات شبانه موتورسیکلت‌سواران در راه‌های روستایی کاشمر است.

سرگرد محمد میرزا بیگی در گفت‌وگویی با بیان اینکه طی هشت‌ماهه امسال حدود ۴۲ درصد حوادث ترافیکی در راه‌های روستایی بوده است، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته موتورسیکلت‌ها در ۳۸ درصد حوادث دخیل هستند.

وی عنوان کرد: امسال در بین مسیرهای روستایی، مسیر عشرت‌آباد بیشترین آمار حوادث جرحی و فوتی را داشته، که آمار تلفات جانی موتورسواران در این جاده بسیار نگران‌کننده است.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر با اظهار تأسف از این‏که جامعه نسبت به حوادث ترافیکی کاملاً بی‌تفاوت شده‌اند، افزود: متأسفانه آمار حوادث ترافیکی در شهرستان، سیر صعودی دارد و نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته و در حدود ۹۵ درصد حوادث، عامل انسانی نقش اصلی را در وقوع تصادفات داشته است.

وی با بیان این‏که، آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد و آمار جرحی و خسارتی نیز ۵ درصد افزایش داشته است، بیشترین علل تصادفات را نقص فنی وسیله نقلیه به‌ویژه در موتورسیکلت‌ها، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی مجاز از خودروی جلویی دانست و عنوان کرد: مسیرهای روستایی عشرت‌آباد، کسرینه، تربقان، قوژد، نقاب، محورفرعی کوهسرخ، مسیر اصلی خلیل‌آباد، مسیر اصلی شادمهر به ترتیب دارای بیشترین حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

میرزابیگی وضعیت فعلی را در حوادث ترافیکی، بسیار ناامیدکننده دانست و عنوان کرد: بعضاً با حوادثی در شهر و به‌خصوص مسیرهای روستایی مواجه می‌شویم که انگار جان یک موتورسوار از قیمت یک چراغ موتورسیکلت هم ارزان‌تر است.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر اظهار کرد: متأسفانه امروزه هدیه تولد نوجوان یا کادوی قبولی دانش‌آموز، موتورسیکلت شده و چه خیانتی از این بالاتر که خانواده‌ها فرزند خود را در اوج مظلومیت و معصومیت به ارتکاب تخلف تشویق کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9576
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.