• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
5

منابع منطقه آزاد ویژه اقتصادی کاشمر در حال وصول است

  • کد خبر : 4234
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
منابع منطقه آزاد ویژه اقتصادی کاشمر در حال وصول است
به گزارش صدای خاوران-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌رضوی گفت: امسال منطقه آزاد ویژه اقتصادی کاشمر که از گذشته مجوز آن دریافت شده با ۱۰۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در حال وصول منابع و برنامه‌ریزی است.

به گزارش صدای خاوران-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌رضوی گفت: امسال منطقه آزاد ویژه اقتصادی کاشمر که از گذشته مجوز آن دریافت شده با ۱۰۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در حال وصول منابع و برنامه‌ریزی است.

حسین امیررحیمی در ستاد سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر افزود: در ۹ماهه گذشته۵۰ طرح خارجی در استان مصوب و به شورای سرمایه‌گذاری فرستاده شده که ۲۵۰ میلیون دلار ارزش این سرمایه‌گذاری‌هاست.

وی با بیان این‏که پارسال ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: باید استان خراسان 5700 میلیارد تومان درآمد در سال ۹۹ به بودجه اضافه می‌کرد که تا ۹ماه سال‌جاری ۴ هزار ۸۹ میلیارد تومان از محل مالیات، عوارض، جرایم راهنمایی و رانندگی و انواع محل‌های دیگر وصول شده که نسبت به برنامه، سه و ۹ دهم درصد عقب هستیم ولی در بخش وصولی نسبت به پارسال ۲۶ درصد افزایش داریم.

امیر رحیمی یکی از نگرانی‌های اصناف را افزایش حجم پایه مالیاتی دانست و مطرح کرد: امسال تنها سالی است که خراسان‌رضوی درصد مالیاتی آن از متوسط کشوری پایین‌تر است که با توجه به مطالعه مشترکی که توسط اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه بودجه و اداره مالیاتی انجام گرفت در ۱۰ سال گذشته همیشه درصد مالیاتی خراسان از متوسط کشور بیشتر بوده است.

وی با اشاره به این‏که سهم خراسان‌رضوی جهت تحقق ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بودجه نسبت به سال قبل فقط ۲۰ درصد افزایش دارد که قابل تحقق است، عنوان کرد: با توجه به افزایش پایه‌های مالیاتی جدید و پایداری که دیده شده این بودجه محقق می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌رضوی در ادامه شهرداری کاشمر را جزو شهرداری‌های موفق در جذب اعتبارات دولتی دانست و تصریح کرد: شهرداری کاشمر حدود ۶۳۸ میلیارد تومان منابع اسناد خزانه دارد که از این مقدار ۲۸۴ میلیارد تومان قابل وصول بود و ردیف‌های استانی و ملی آن کسب که ۲۷۹ میلیارد تومان جذب شد.

وی تأکید کرد: شهردار کاشمر فعالیت خوبی در جذب منابع دارد و سازمان اقتصاد و دارایی نیز در اسفند امسال و تیرماه سال آینده می‌تواند برای جذب منابع کمک کند.

امیر رحیمی با بیان این‏که برای بازسازی مدرسه سلطان‏العلما و مکان‌های ورزشی اگر شهرداری بتواند اقدامات مورد نیاز را به عهده گیرد می‌توانیم از اوراق اسناد خزانه که در شهرهای دیگر استفاده نشده کمک کنیم، گفت: پارسال حدود ۱۰ میلیارد تومان در استان، اوراق جذب نشد و شهرداری کاشمر به‌خوبی و به‌وقت اوراق پیش‌بینی شده را جذب کرد و با درخواست شهرداری می‌توانیم اوراقی که در استان جذب نشده را به شهرداری کاشمر اختصاص دهیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4234
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.