• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
7

منابع بانکی کاشمر به‌شدت افت کرده است

  • کد خبر : 5567
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
منابع بانکی کاشمر به‌شدت افت کرده است
صدای خاوران-دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کاشمر گفت: منابع شبکه بانکی مشکل‌ساز و به یک معضل تبدیل‌شده است.

علی‌اکبر صبوری در جلسه شورای بانک‌های کاشمر که به‌منظور تجلیل از بانک‌های عامل و کارآفرینان برتر کمیته امداد در سال گذشته برگزار شد افزود: علیرغم اینکه اکثر واحدهای تولیدی در شهرستان برای ایجاد و راه‌اندازی مجموعه تولیدی‌شان از شبکه بانکی کاشمر تسهیلات گرفته‌اند اما متأسفانه برخی از این واحدها حساب‌های بانکی‌شان در خارج از کاشمر است و این مهم یکی از عوامل افت منابع بانکی در این شهرستان شده است.

وی مطرح کرد: میانگین شبکه بانکی کاشمر نسبت به مصارف و منابع آن بیش از ۹۰ درصد است، به همین دلیل با توجه به عدم جذب منابع مالی، شاهد بروز مشکلاتی در شبکه بانکی شهرستان هستیم.

سرپرست امور شعب بانک ملی کاشمر تصریح کرد: اگرچه بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاشمر برای ایجاد و راه‌اندازی مجموعه تولیدی‌شان از شبکه بانکی شهرستان تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما متأسفانه برخی از این واحدها حساب‌های بانکی‌شان در بانک‌های خارج از شهرستان است.

وی با بیان اینکه عدم جذب منابع موجب بروز مشکلاتی در شبکه بانکی شده است، گفت: در حال حاضر منابع بانکی کاشمر به‌شدت افت کرده است به‌طوری‌که بسیاری از بانک‌ها باگذشت سه ماه از سال، هنوز به مانده پایانی سال گذشته نرسیده‌اند و این مهم یک مشکل عدیده برای شبکه بانکی و پرداخت تسهیلات به وجود آورده است.

صبوری ادامه داد: هرچند برخی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که در کاشمر فعالیت دارند و از شبکه بانکی شهرستان تسهیلات دریافت کرده‌اند، ولی حساب‌هایشان در بانک‌های مشهد و تهران است.

وی افزود: لیست این واحدها را به‌صورت موردی به فرماندار اعلام کردیم چراکه معتقدیم اگر این منابع در شبکه بانکی کاشمر باشد قطعاً به توان افزایش وام‌دهی و تسهیلات بانکی کمک خواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کاشمر با تأکید بر اینکه در حال حاضر منابع شبکه بانکی مشکل‌ساز و به یک معضل تبدیل‌شده است، عنوان کرد: قطعاً اگر منابع فعالان اقتصادی کاشمر در بانک‌های شهرستان باشد توان پرداخت تسهیلات هم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: متأسفانه اعتبارات تبصره ۱۶ دیر ابلاغ می‌شود و عملاً تا پایان سال فشار زیادی به همکاران بانک‌ها تحمیل می‌شود، این مهم در استان نیز مطرح‌شده است که امیدواریم راهکاری اندیشیده شود تا اعتبارات زودتر ابلاغ شود.

صبوری افزود: در حال حاضر با ابلاغ این اعتبارات در سه‌ماهه پایانی سال به دلیل مصارف و منابع بانکی با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5567
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.