• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
5
هشت روز هفته

مسابقه دولت و مجلس برای نابودی مملکت؟!!

  • کد خبر : 9275
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۳
مسابقه دولت و مجلس برای نابودی مملکت؟!!
صدای خاوران-در این اوضاع و احوال که  شرایط کشور به لحاظ اقتصادی قمر در عقرب است؛ یک اقتصاددان هم سو با نظام به نهادهای فرادست هشدار تندی داد و گفت؛ دولت و مجلس به مسابقه خود برای کشاندن مملکت به ورطه نابودی پایان دهند. فرشاد مؤمنی گفت: روند نگران‌کننده گسترش و تعمیق فقر، نابرابری‌های ناموجه و فساد، وضعیت را شکننده کرده اما دوستان هم‏چنان فکر می‌کنند بدون هیچ‌گونه تمهیدی در زمینه پیشگیری از فساد و مهار نابرابری‌ها می‌توان پول تخصیص داد و نتیجه درو کرد.

در این هشت‌روز هفته که بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در حال برگزاری است، زنان ورزشکار توانستند با کسب مدال‌های رنگین، حسابی جایگاه ورزش زنان را ارتقا دهند؛ خبر به کما رفتن دختری دانش‌آموز در متروی تهران با ‌اتفاق سال گذشته برای مهسا امینی پیوند خورد، که از کنارش می‌گذریم! ولی از خبر بازداشت دو فرزند معاون اول قوه قضاییه به خاطر مسائل مالی نمی‌توان به همین راحتی گذشت، که به آن‌ها می‌پردازیم.

اصحاب تطهیر افغان‌ها در ایران

خود را به خواب زده‌اند

در این گیرودار که تعداد زیادی از زایمان‌ها در ایران مربوط به زنان افغانی ساکن ایران است و خبر‌هایی دائر بر دادن کد یکتا به افغان‌ها، اعطای تابعیت به مهاجران افغانستانی و خانواده آن‌ها، اعطای تابعیت به کودکان حاصل از ازدواج زن‌های ایرانی و مردان افغان و تبادل هیئت با طالبان، حرکت افغان‌ها را به ایران بیشتر کرده است. با افزایش موج مهاجرت افغان‌ها به ایران، شایعه استفاده از آن‌ها برای شرکت در انتخابات مجلس باعث تحریک افکارعمومی شده است. در حالی‌که ایرانیان سخت شاهد حضور میلیون‌ها افغانی و عوارض خشونت‌زای آن هستند، در کشور صدای اعطای شناسنامه به افغان‌ها از دهان برخی از جمله روحانیون بلند است و هم‌زمان سکوتی مأیوس‌کننده بر نهاد‌های مربوطه حاکم شده که بوی بی‌برنامگی یا انعطاف نسبت به افغان‌ها از آن استشمام می‌شود. این موضوع صدای روزنامه جمهوری اسلامی را در آورد و این روزنامه نسبت به مهاجرت غیرطبیعی افغانی‌ها به ایران هشدار داد و نوشت: علی‏رغم تمام امتیازات بی‌جایی که گرفته‌اند از ما طلبکار هستند! با این‍‌که افاغنه موجود در ایران سالانه بیش از هزارمیلیارد تومان آب مصرف می‌کنند، طالبان حاضر نیست حقابه هیرمند را به ما بدهد. با این‌که در سال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اتباع افغانی هزینه نان و گاز و برق و… می‌دهیم، آن‌ها ما را تهدید می‌کنند که دو روزه اصفهان را فتح می‌کنیم و باید در مجلس نماینده داشته باشیم و مسئولین ایرانی حق ندارند حتی در ایران به ما بگویند چه کنید و چه نکنید و کجا بروید و کجا نروید! عجیب‌تر این‌که در داخل نیز اصحاب تطهیر، انتقادکنندگان را افغان‌ستیز می‌نامند! البته کسی هم گوشش بدهکار نیست که استراتژی نظام جمهوری‌اسلامی در برابر طالبان، اشتباه است زیرا کسانی که به طالبان به‌عنوان یک جنبش ضدآمریکایی نگاه می‌کنند؛ حاضر نیستند این واقعیت را بپذیرند که طالبان مهره آمریکا و صهیونیسم در منطقه هستند.

ناتوانی در اقناع افکارعمومی

در این اوضاع و احوال که  شرایط کشور به لحاظ اقتصادی قمر در عقرب است؛ یک اقتصاددان هم سو با نظام به نهادهای فرادست هشدار تندی داد و گفت؛ دولت و مجلس به مسابقه خود برای کشاندن مملکت به ورطه نابودی پایان دهند. فرشاد مؤمنی گفت: روند نگران‌کننده گسترش و تعمیق فقر، نابرابری‌های ناموجه و فساد، وضعیت را شکننده کرده اما دوستان هم‏چنان فکر می‌کنند بدون هیچ‌گونه تمهیدی در زمینه پیشگیری از فساد و مهار نابرابری‌ها می‌توان پول تخصیص داد و نتیجه درو کرد.

در این گیرودار که آقایان مسئول راه‌حل مشکلات را در «خالص‌سازی» و «یکدست شدن حاکمیت» می‌دانند؛ یادگار امام تأکید کرد: راه عبور از وضعیت فعلی کشور، یعنی سیاست خارجیِ مشکل‌دار ما و حتی وضع مشکلات داخلیِ مدیریتی ما، «خالص‌سازی» و «یکدست شدن حاکمیت» نیست. به گفته او راه‌حل مشکلات در حوزه‌های اقتصاد، تحریم و بقیه موارد از مسیر سیاست داخلی کشور می‌گذرد. وقتی یک دولت پشتوانه عمیق مردمی و حمایت قوی طبقات محروم و متوسط و مورد اعتماد شهرهای بزرگ و روستاها داشته باشد، امکان عبور از این بحران وجود دارد البته اگر انحصارگران و خالص‌سازی‌ها اجازه بدهند.

این روز‌ها ماجرایی که فضای خبری را تحت تأثیر قرارداده، به کما رفتن دختری دانش‌آموز در متروی تهران است. به گفته یک فعال سیاسی اصولگرا این موضوع می‌توانست یک حادثه کاملاً معمولی باشد، اما، چون به‌اتفاق سال گذشته برای مهسا امینی پیوند خورد به یک جنجال تبدیل گردید. وی افزود: این‌گونه حوادث ظرفیت آن را دارند که تبعات جبران‌ناپذیری ایجاد کنند. این تبعات بیش از این‌که ناشی از حادثه‌ای باشد که همیشه احتمال رخ‌دادنش وجود دارد، متأثر از ناکارآمدی و استیصال نظام رسمی خبررسانی است که قادر به اقناع افکارعمومی نیست، چون اعتمادی به آن وجود ندارد و پیش از این بار‌ها سوگیری و خلاف واقع‏گویی آن ثابت شده است.

تا هشت روز بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9275
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.