• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
14
رئیس شورای شهر کاشمر:

مدعیان شفافیت از عملکردِ خود برای مردم بگویند

  • کد خبر : 5157
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
مدعیان شفافیت از عملکردِ خود برای مردم بگویند
صدای خاوران-رئیس شورای‌شهر کاشمر گفت: *برخی مدعی شفافیت که مدام دم از آن می‌زنند و در موضوعات اقتصادی ادعایی دارند، به مردم بگویند؛ تاکنون کمیسیون اقتصادی شورا را چند بار برگزار کرده‌اند. *متاسفانه برخی تا وقتی رئیس هستند، فقط مدعی خدمتند و همین که اوضاع تغییر می‌کند خبری از آن خدمت و شفافیت‌شان نیست. *افرادی باید به عرصه فعالیت شورایی وارد شوند که نظام شورایی را قبول داشته باشند.

رئیس شورای‌شهر کاشمر گفت: برخی مدعی شفافیت که مدام دم از آن می‌زنند و در موضوعات اقتصادی ادعایی دارند، به مردم بگویند؛ تاکنون کمیسیون اقتصادی شورا را چند بار برگزار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام میثم خزاعی با انتقاد از این‌که برخی اعضاء با حضور نیافتن در جلسات هفتگی شورا، منجر به تعطیلی می‌شوند، گفت: ما از لحاظ اخلاقی و وجدان کاری تعهد داریم و بر اساس قسمی که یاد کرده‌ایم باید در خدمت مردم باشیم.

وی با تاکید بر این‌که همه اعضای شورا موظفند صرفه و صلاح شهر و شهروندان را در نظر داشته باشند، افزود: به تعطیلی کشاندن جلسات شورا با تعهد اخلاقی و وجدان کاری منافات دارد.

وی بیان کرد: اگر برخی مدعی شفافیت هستند و مدام دم از آن می‌زنند و در موضوعات اقتصادی ادعایی دارند، به مردم بگویند که تاکنون کمیسیون اقتصادی شورا را چند بار برگزار کرده‌اند.

رئیس شورای شهر کاشمر تصریح کرد: متاسفانه برخی تا وقتی رئیس هستند، فقط مدعی خدمتند و همین که اوضاع تغییر می‌کند خبری از آن خدمت و شفافیت‌شان نیست.

وی با تاکید بر این‌که باید در خصوص فعالیت کمیسیون‌ها و جلسات برای مردم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کرد، از به تصویب رسیدن آئین‌نامه داخلی شورا خبر داد و گفت: اگرچه حق‌الزحمه اعضا بر اساس تعداد جلسات شورا و کمیسیون‌ها و همچنین حضور اعضاء در شورا و… باید پرداخت شود، اما متاسفانه در این قسمت مشکل و ضعف داریم.

خزاعی با بیان این‌که من در شورا رئیس نیستم و بیشتر مدیریت بحران می‌کردم، افزود: ریاست زمانی معنی پیدا می‌کند که حالت عادی باشد، ولی چون در شورا حالت چندگانگی وجود دارد در این چند ماه مدیریت بحران می‌کردم.

وی عنوان کرد: بدون شک با این روش نمی‌توان مدعی دفاع از حقوق مردم بود، از همکارانم در شورا می‌خواهم وجدان کاری و تعهد اخلاقی داشته باشند.

خزاعی با اشاره به این‌که ما یک نظام شورایی داریم و باید به آن پایبند باشیم، اظهار کرد: افرادی باید به عرصه فعالیت شورایی وارد شوند که نظام شورایی را قبول داشته باشند.

رئیس شورای‌شهر کاشمر با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد مجموعه شورا و شهرداری به خصوص در حوزه عمران شهرداری گفت: اگرچه برخی تیتر زدند مجموعه شورا و شهرداری در حوزه عمرانی نمره خوبی ندارد، اما به نظر من در این حوزه نمره شورا و شهرداری کمتر از  19 نیست.

وی گفت: اگرچه مردم، افراد خوبی را برای خدمت در شورا انتخاب کردند اما متاسفانه حاشیه‌ها غلبه نمود، با این وجود شورا و شهرداری در حوزه عمرانی برخلاف برخی اظهارنظرها نمره عالی می‌گیرند.

خزاعی تصریح کرد: متاسفانه اگرچه تعدادی از مصوبات به نفع مردم و شهر بود، اما برخی اعضاء به خاطر اغراض سیاسی با آنها به مخالفت پرداختند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5157
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.