• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
9

لااقل رئیس‌جمهور را حداکثری انتخاب کنیم!

  • کد خبر : 3959
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
لااقل رئیس‌جمهور را  حداکثری انتخاب کنیم!
در این هشت روز هفته که ویروس سرکش کرونا، قدری رام‌تر شده و به گفته مسئولان هیچ نقطه قرمز کرونایی در جغرافیای کشورمان وجود ندارد؛ اما دغدغه گرانی و تورم و قیمت بالای مرغ و تخم‌مرغ و موز و پرتقال و...

در این هشت روز هفته که ویروس سرکش کرونا، قدری رام‌تر شده و به گفته مسئولان هیچ نقطه قرمز کرونایی در جغرافیای کشورمان وجود ندارد؛ اما دغدغه گرانی و تورم و قیمت بالای مرغ و تخم‌مرغ و موز و پرتقال و… همچنان پابرجاست. نمایندگان مجلس انقلابی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را در دستور کار دارند، آنان طرح موردنظر خود را به‌گونه‌ای پیش می‌برند که تصور عمومی این است؛ آن‌ها با اصلاح این قانون، درصدد هموار کردن راه برای رئیس‌جمهور شدن فرد خاصی هستند. فقط خدا کند جنجال اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با هدف رسیدن یک فرد خاص به پاستور نباشد. در این خصوص یک فعال رسانه‌ای اصولگرا، مدعی شد؛ “مجلس یازدهم جوری برای کت‌وشلوار ریاست‌جمهوری قانون می‌دوزد که فقط به تن یک نفر بخورد “البته او با چاشنی طنز گفت؛” اگر این ماده را هم اضافه کنند که رئیس‌جمهور باید متولد اطراف مشهد و کارشناس گازانبر باشد و دو معاونش به جرم تخلفات شدید مالی زندانی باشند. این‌جوری هیچ‌کس نمی‌فهمد منظورشان قالیباف است” چیزی کم ندارد. یک روزنامه‌نگار هم که پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران را افشا کرد، نوشت: “مجلس ۱۱درصدی برای رئیس‌جمهور کردن سردار دکتر خلبان، اختیارات مردم در قانون اساسی را هم محدود می‌کند، لذا پیشنهاد می‌کنم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه با طرح ۳ فوریتی دکتر خلبان را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.” با این تفاسیر آنچه حتمی به نظر می‌رسد این است که حتی اگر اصلاح قانون انتخابات برای فرد خاصی صورت نگرفته باشد، مطمئناً به‌منظور حذف افراد خاصی تدوین شده است.

در این میان در حالی که در اردوگاه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بحث داغ است و البته اسمی از کاندیداهای احتمالی نیست، اسم رمز محسن رضایی برای انتخابات 1400لو رفت. او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ادعا کرد؛ «با بحث اصولگرایی ـ اصلاح‌طلبی، مشکلات کشور به‌صورت ریشه‌ای قابل‌حل نیست. این بازی پایان‌یافته است.» از این‌رو این اظهارات نشان می‌دهد زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او در انتخابات پیش‌رو چندان هم دور از واقعیت نیست.

او در این گفت‌و‌گو اعلام کرد؛ ما نیاز به تیم قوی و کارآمد اقتصادی از قوی‌ترین مردان کشور داریم. این تیم از هر گروهی که می‌خواهد باشد؛ مشروط بر این‌که در چارچوب سیاست‌های کلی مقام معظم‌رهبری سکان اقتصاد کشور را در دست بگیرند. بدین ترتیب احتمالاً او هنوز سودای «پاستور» در سر دارد و برای رسیدن به آن همچنان بر «برنامه اقتصادی» فارغ از «اصولگرایی و اصلاح‌طلبی» توسل می‌جوید، هرچند این راه را یک‌بار در سال ۹۲ و پیش از آن در سال ۸۸ و ۸۴ طی کرد، اما بی‌نتیجه ماند و مورد اقبال مردم قرار نگرفت.

در این گیرودار سخنان رهبری در خصوص  تحریم و برجام هم قابل‌تأمل بود به‌ویژه که ایشان گفتند: “اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی ـ اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این‌کار را انجام داد، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم”. علی مطهری، نماینده سابق تهران در واکنشی به این سخنان خطاب به افراد موسوم به انقلابی گفت: «آقای روحانی هم قبلاً همین سخن رهبر انقلاب را که فرمودند اگر بتوانیم تحریم را برطرف کنیم یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم را گفته بود، لذا دوستان موسوم به انقلابی اگر این سخن حق را از آقای روحانی قبول نمی‌کنند، از رهبری قبول کنند و با کارشکنی در راه رفع تحریم، رنج غیرضروری برای مردم درست نکنند». و البته که ما هم منتظر نقش‌آفرینی انقلابی عزیزان هستیم تا مگر گشایشی در کار خلق ا… شود.

این روزها موافقت رهبر انقلاب با درخواست دولت برای بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام از اهمیت زیادی برخوردار بوده و حاکی از به وجود آمدن یک شرایط جدید و افزایش امیدواری‌ برای بهبود مناسبات با نهادهای مالی و بانکی دنیا است. بد نیست بدانید فرایند تصویب لوایح مربوط به FATF یک موضوع کاملاً کارشناسی است و بانک مرکزی، وزارت‌های اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن باید فعال‌تر شده و در این رابطه نظر بدهند. در واقعFATF به‌عنوان یک‌نهاد بین‌المللی، وضعیت بهتر سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را رصد می‌کند و همانند پزشکی است که بدن را معاینه و جواز سلامت صادر می‌کند. این نهاد مشخص می‌کند اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاری اقتصادی سالم است یا خیر؟ لذا کسانی که در تصویب FATF گره می‌اندازند اطلاعات چندانی در مورد پیامدهای این اقدام خود ندارند و یا نمی‌خواهند این مجوز سلامت را داشته باشند.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3959
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.