• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
پارس وی دی اس
3

قادر به حمایت انفرادی از هنرمندان صنایع‌دستی نیستیم

  • کد خبر : 9176
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
قادر به حمایت انفرادی از هنرمندان صنایع‌دستی نیستیم
صدای خاوران-وی یکی از اقدامات مهم این وزارتخانه را ایجاد تشکل‌های تخصصی با هدف حمایت‌ مادی و معنوی از هنرمندان صنایع‌دستی در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: طبق قانون، بیمه تأمین‌اجتماعی دارای محدودیت سنی (تا ۵۰ سال) است و بیمه تکمیلی نیز تنها گروه را تحت پوشش قرار می‌دهد. عسکرپور در ادامه با اشاره به این‌که هنرمندان بر اساس سابقه کار و تجربه خود درجه‌بندی می‌شوند، کدگذاری کالاها را از دیگر مزیت‌های ایجاد تشکل‌های تخصصی دانست و اظهار کرد: با این شیوه کالاها از نظر کیفیت، محل تولید و مشخصات تولیدکننده دارای شناسنامه شده و حضور آنها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آسان‌تر می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این وزارتخانه به هیچ وجه قادر به حمایت انفرادی از هنرمندان صنایع دستی نیست.

محمدحسین عسکرپور در گفت و گویی اظهار کرد: بالغ‌بر۵۲۰ هزار هنرمند ایرانی در ۱۸ گروه رشته‌های مختلف صنایع‌دستی که زیرمجموعه ۲۹۹ رشته‌ صنایع‌دستی است، مشغول فعالیت‌های هنری هستند.

وی با اظهار تأسف از این‌که۴۸۰ هزار نفر از این هنرمندان به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، گفت: این وزارتخانه در قالب انفرادی، به هیچ وجه قادر نیست از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت کند.

عسکرپور مساله معیشت و بیمه  را از جمله مهم‌ترین مشکلات هنرمندان انفرادی برشمرد.

وی یکی از اقدامات مهم این وزارتخانه را ایجاد تشکل‌های تخصصی با هدف حمایت‌ مادی و معنوی از هنرمندان صنایع‌دستی در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: طبق قانون، بیمه تأمین‌اجتماعی دارای محدودیت سنی (تا ۵۰ سال) است و بیمه تکمیلی نیز تنها گروه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عسکرپور در ادامه با اشاره به این‌که هنرمندان بر اساس سابقه کار و تجربه خود درجه‌بندی می‌شوند، کدگذاری کالاها را از دیگر مزیت‌های ایجاد تشکل‌های تخصصی دانست و اظهار کرد: با این شیوه کالاها از نظر کیفیت، محل تولید و مشخصات تولیدکننده دارای شناسنامه شده و حضور آنها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آسان‌تر می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9176
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.