• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
18

فوت سه نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی و بستری 22 نفر در کاشمر

  • کد خبر : 2666
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
فوت سه نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی و بستری 22 نفر در کاشمر
رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: اکنون در بیمارستان کاشمر 22 نفر به خاطر بیماری حاد تنفسی بستری هستند، همچنین تاکنون سه نفر که دو نفرشان از شهرهای اطراف بودند به خاطر بیماری حاد تنفسی در بیمارستان این شهرستان فوت کرده‎اند.

محمد جوادیزدانی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس تشخیص متخصصین عفونی شهرستان تاکنون فقط از کاشمر 35 نمونه برای آزمایش ارسال شده، که آزمایش 4 نفر مثبت اعلام گردیده و از این تعداد یک نفر مبتلا به کرونا فوت نموده است.

وی عنوان کرد: همان ابتدا که اجرای برنامه مبارزه با کرونا ویروس آغاز شد، بیمارستان شهید مدرس کاشمر به عنوان اولین مرکز برای ارجاع بیماران کرونا در نظر گرفته شد، از ابتدا تاکنون 211 نفر بیمار سرپایی که فکر می‎کردند به این بیماری مبتلا شده‎اند به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

یزدانی مطرح کرد: از 211 نفری که مراجعه داشته‎اند 112 نفر آنها خانم و 99 نفر مرد بودند، از مجموع 211 نفر بیمار سرپایی و بیمارانی که از مطب پزشکان به بیمارستان مراجعه کردند، 74 نفر آنها به خاطر عفونت تنفسی بستری شدند.

وی افزود: از مجموع 74 نفر بستری شده تاکنون 49 نفرشان بهبود یافته و با سلامتی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و مراقبت‎های بعد از بیمارستان در خانه توسط مرکز بهداشت پیگیری می‎شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر مطرح کرد: در این مدت تاکنون سه نفر که دونفرشان از شهرهای اطراف بودند در کاشمر فوت کرده‎اند و از مجموع بیماری‎های عفونت‎های تنفسی 22 مورد بستری هستند.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات ثبت شده تاکنون 4 نفر در سطح شهرستان کاشمر مبتلا به کرونا شده‎اند که یک مورد فوتی و سه مورد بهبود یافته‌اند، و جواب باقی 35 نمونه ارسال شده هنوز اعلام نشده است.

یزدانی اظهار کرد: در بررسی صورت گرفته تمامی افرادی که جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده به شهرهای مختلف کشور سفر داشته‎اند، همچنین همه کسانی که آزمایش آنها مثبت بوده سن بالای 50 سال داشتند.

وی افزود: کل پرسنل درگیر در بیمارستان شهید مدرس 250 نفر هستند، که حدود 150 نفر به صورت مستقیم با بیماران سروکار دارند، و هزار نفر پرسنل بهداشت اعم از پرستار، پزشک، بهورز، مراقب سلامت و رشته‌های متختلف به خصوص متخصصین به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش‎های دولتی و خصوصی درگیر برنامه بیماری کرونا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: در مرحله اول 80 تخت در بیمارستان شهید مدرس آماده خدمت رسانی به بیماران احتمالی است، خوشبختانه در میان  22 بیماری که تاکنون به خاطر عفونت تنفسی در بیمارستان بستری شده‎اند فرد بدحالی نداریم و در حال بهبودی هستند.

وی اظهار کرد: اگر شیوع بیماری در شهرستان بیشتر باشد، در بیمارستان شهید مدرس 100 تخت موجود دارد و تا 100 تخت دیگر در همان منطقه پیش بینی شده است، همچنین در بیمارستان حضرت ابوالفضل در مرحله اول 25 تخت و در مرحله بعدی 25 تخت دیگر در همان بیمارستان و در مجموع تا 150 تخت آماده خدمت رسانی است.

یزدانی یادآور شد؛ در سطح شهر مرکز ایثارگران، درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز جامع سلامت عصمتیه، آماد خدمت رسانی به بیماران سرپایی هستند، چون تجمع در محیط اورژانس خود عامل انتقال بیماری می‏شود و در برسی صورت گرفته حضور در تجمعات بیمارستانی تا 40 درصد انتقال بیماری کرونا را افزایش می‌دهد به همین جهت تاکید ما براین است که حتی الامکان بیماران به بیمارستانها مراجعه نکنند و به مطب ها و یا مراکز درمانگاهها مراجعه داشته باشند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر 11 مرکز جامع سلامت در مناطق روستایی هر روز از ساعت 8 تا 3 بعدازظهر و مرکز جامع سلامت ریوش به صورت شبانه روزی به مردم این منطقه خدمات ارائه می‎دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر عنوان کرد: از بسیج، شورای اسلامی، بهورزان، مراقبین سلامت و عموم مردم خواسته شده در صورتیکه مسافرانی از شهرهای مجاور به شهرستان آمدند به مرکز بهداشت گزارش دهند تا به موقع تیم پزشکی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان تحت کنترل است، از مردم درخواست داریم یک ماه دیگر هم با ما همکاری کنند و حتی الامکان سعی کنند در خانه بمانند و به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند، همکاری و مشارکت مردم برای درخانه ماندن امری مهم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

یزدانی گفت: هرچه مشارکت کمتر باشد زمان از بین رفتن ویروس طولانی‎تر بوده و تبعات آ« همه را فرا خواهد گرفت، تاکید می‎شود هر برنامه مسافرتی تا پایان فروردین‎ماه کلا لغو شود.

وی همچنین اظهار کرد: چون نقل و انتقال افراد چرخه بیماری را تشدید می‎کند، به همین خاطر از شهروندان درخواست می‎شود به اقوام و خویشانشان که قرار است از شهرستانهای مختلف به کاشمر بیایند، بخواهند امسال این کار را نکنند و وارد شهرستان نشوند.

یزدانی مهمترین راه جلوگیری از کرونا را شستن دست با آب و صابون دانست و افزود: کسانی که تب و علائم داشته باشند به مرکز بهداشت معرفی و مشخصات گرفته می‎شود و تا 14 روز قرنطینه خانگی خواهند گردید و اگر علائم جدیدی داشتند تحت مراقبت ویژه و بیمارستانی قرار می‎گیرند.

وی عنوان کرد: اگر تاکید می‎شود افراد در خانه بمانند چون 80 درصد بیماران کرونا فاقد علامت هستند و حتی سرفه و تب ندارند و فقط ناقل بیماری هستند، به خاطر همین شاید در کنار شما فردی مبتلا به کرونا اما بدون علامت باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: در منطقه آمار مبتلایان صعودی نیست و ثابت است و آمار بیماران بستری از ابتدا تاکنون بین 22 تا 27 نفر حفظ شده و پیک نوسان بسیار جزئی داشتیم.

وی مطرح کرد: شهروندان الکل مورد نیاز را برای ضد عفونی فقط از مجاری قانونی و محیط دارویی تهیه کنند، استفاده از متانول موجب نابینایی می‎شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2666
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.