• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
6
یادداشت

فضا را برای مشورت دادن “سلمان‌ها” مهیا کنید!

  • کد خبر : 723
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
فضا را برای مشورت دادن “سلمان‌ها” مهیا کنید!
ریاست‌جمهوری در حضور مقام معظم‌رهبری و در دیدار با کارگزاران نظام در عصر سه‌شنبه 28 اردیبهشت سخنانی را بیان نمودند و علاوه بر بیان کارهای بزرگ انجام شده و طرح‌های افتتاح شده در زمینه‌های عمرانی، به برخی مشکلات کشور نیز اشاره داشتند. مثلاً ایشان عنوان داشتند؛ "سال ۹۷، سال سختی برای مردم کشورمان به‌ویژه از لحاظ فشار بر معیشت و زندگی مردم و کاهش درآمدهای دولت بود".

هم‏چنین دکتر روحانی با بیان این‌که مردم در فشار هستند و باید به معیشت آنان توجه ویژه کرد، افزودند: اگر بتوانیم در کالاهای وارداتی نظارت بیشتری کنیم می‌توانیم مشکلات مردم را در زمینه معیشت کمتر و بر تحریم غلبه کنیم.

ایشان علاوه بر بیان مشکلات، راهکارهایی نیز ارائه کردند که معلوم نیست مخاطب اصلی و مسئولیت اجرا کردن آن با کیست؟! مثلاً وقتی عنوان می‌کنند؛ “مردم در فشار هستند و باید به معیشت آنان توجه ویژه کرد”، و “اگر بتوانیم در کالاهای وارداتی نظارت بیشتری کنیم، می‌توانیم مشکلات مردم را در زمینه معیشت کمتر و بر تحریم غلبه کنیم”، معلوم نیست چه کسی باید به غیر از دولت و دستگاه‌های حاکمیتی بر کالاهای وارداتی نظارت کند تا معیشت مردم بهتر و فشارها بر مردم کمتر شود؟!

یا وقتی می‌فرمایند؛ “اداره کشور بدون تغییر در ساختار بودجه و اقتصاد امکان‌پذیر نیست!” به‌راستی به‌جز دولت در مرحله نخست و سپس مجلس چه کسی باید ورود پیدا کند تا بشود کشور را اداره کرد؟!

واقعاً اگر چنین است، چرا با از دست دادن فرصت‌ها مردم را به مشقت انداخته‌اید؟! و با ارائه طرح و لایحه‌ای مردم را از این فشارهایی که اذعان دارید نجات نمی‌دهید؟

آقای رئیس‌جمهور درست است که به فرمایش شما و به گواه تاریخ، ملت ایران با استقامت، ایستادگی و مقاومت روزها و ساعات زرینی را در تاریخ جمهوری‌اسلامی ایران خلق کرده و باز هم خلق خواهد نمود ولی آیا این ملت مستحق این همه فشارهای داخلی و خارجی است؟ اگر پیشگیری از فشارهای خارجی از تدبیر و اختیارات شما خارج است لااقل در برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی به‌گونه‌ای عمل کنید که امید در دل‌های مردم زنده بماند!

آقای روحانی در بیانات خود عنوان داشتند که: “اگر هرکسی به قانون اساسی پایبند باشد و همه ظرفیت‌های قانون اساسی بکار گرفته شود می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.” ولی مشخص نفرمودند چه کسی به قانون اساسی عمل نمی‌کند! و چرا در این چند سال از ظرفیت‌های قانون اساسی برای عبور از مشکلات استفاده نمی‌کنند؟ تا کی مردم در پایان هر دولت باید شاهد بهانه‌هایی در عدم برون‌رفت از مشکلات باشند؟! حتماً مردم شما را توانمند در اجرای قانون اساسی دیده‌اند که انتخاب‌تان کرده‌اند و شما هم حتماً در مجلس به قرآن مجید قسم خورده‌اید که با تمام وجود به آن عمل کنید. پس چرا باید ظرفیت‌های قانون اساسی در جهت عبور از مشکلات مورد استفاده قرار نگیرد؟ یقیناً در هیچ‌کدام از مواردی که رئیس‌جمهور کشورمان اشاره داشته‌اند بیگانگان به‌ویژه آمریکای جنایتکار به طور مستقیم نقش نداشته و ناوگان‌های او برای عدم اجرای قانون اساسی به منطقه نیامده‌اند! پس مردم انتظار دارند شما که درد مردم را می‌دانید و راهکار آن را نیز می‌شناسید جان ناقابل خود را برای عمل به قانون اساسی برابر قسمی که خورده‌اید در طبق اخلاص بگذارید و کمر همت را برای مبارزه با مفسدین اقتصادی و سیاسی ببندید و گام‌های عملی بلند بردارید، آنگاه خود شاهد خواهید بود که چگونه وحدت و همبستگی مردم گره‌گشای مشکلات کشور خواهد بود.

اما نکته مهمی که آقای رئیس‌جمهور در پایان سخنان خویش بیان داشتند و رسانه‌ها به آن ورود نکردند و در متن سخنان ایشان در پایگاه دولت و سایر پایگاه‌های معتبر دیگر نیز ذکر نشد “دعوت از سلمان‌ها برای مشورت دادن” بود. ایشان در حضور رهبری بیان داشتند که: امروز باید سلمان‌های ما بیایند در جامعه و مشورت بدهند.

حال سلمان‌های نظام چه کسانی هستند، نیاز به تأمل بیشتر و تفسیر آن توسط السابقون نظام است که شاید بهتر بتوانند سلمان‌ها را شناسایی کنند. نگارنده به‌زعم خود و با توجه به قول‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور در هر دو دوره و نیاز به وحدت و همدلی جامعه در حال حاضر، چنین می‌پندارد که منظور ایشان برخی از سابقون نظام هستند که فعلاً در حصر به سر می‌برند. حتی اگر منظور ایشان این نبوده، شاید در این موقعیت سیاسی و اجتماعی بهتر باشد که فرصت ارائه مشورت نه‌تنها برای آن‌ها که برای بسیاری از نخبگان و سیاستمداران کشور در اقصی نقاط جهان به نحوی فراهم گردد که اندک روزنه و امید بیگانگان و معاندین نظام از رخنه و ایجاد تفرقه مسدود شود و دشمنان امید بسته به اختلافات و آشوب‌های داخلی، دُم خویش گره‌زده و از منطقه خارج شوند که تنها راه نجات کشور وحدت و همدلی و نگاه به درون در همه ابعاد آن است. آنچه انتظار است و اولویت اول نظام باید باشد، حفظ عزت مردم ایران است که اگر چنین شود بی‏شک مردم غیور ایران بر تمامی مشکلات داخلی و خارجی فائق خواهند آمد و در جهت حفظ اقتدار نظام از هیچ جان‌فشانی دریغ نخواهند کرد. لذا تا فرصت باقیست کلیه دولت‌مردان و سیاست‌گذاران نظام در تمامی قوا با حفظ وحدت و همدلی و متابعت از رهبری به جبران مافات بپردازند. والسلام 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=723
  • نویسنده : حسین نجاتیان
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.