• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
8

فروش مرغ به قیمت بالاتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان مشمول گران‌فروشی است

  • کد خبر : 4647
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۴
فروش مرغ به قیمت بالاتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان مشمول گران‌فروشی است
صدای خاوران- کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، در حال حاضر قطعه‌بندی مرغ ممنوع....

صدای خاوران- کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، در حال حاضر قطعه‌بندی مرغ ممنوع است و ما منتظر هستیم ابلاغیه روز گذشته ستاد در این خصوص اعلام شود.
عباس اخوان در خصوص وضعیت بازرسی بازار مرغ، اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.
کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر در بازار، مرغ به صورت قطعه‌بندی وجود دارد اما به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خیر، ادامه داد: در آذر ماه ابلاغیه‌ای را به اتحادیه مرغ اعلام و با سازمان جهاد کشاورزی جلساتی داشتیم و ضرایب قیمت قطعه‌بندی مرغ را در سطح استان اعلام کردیم.
وی تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی مکلف هستند این ضرایب را اعلام کنند و چنانچه مرغ را به قیمتی بالاتر از این ضرایب بدهند مشمول گران‌فروشی خواهند شد.
اخوان ادامه داد: طبق جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، در حال حاضر قطعه‌بندی مرغ ممنوع است و ما منتظر هستیم ابلاغیه روز گذشته ستاد در این خصوص اعلام شود.
کارشناس مسؤول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: از امروز طبق گزارشی که از اتحادیه مرغ دریافت کردم مقادیری از مرغ به صورت مصوب از طریق تشکل کشتارگاه‌ها در اختیار اتحادیه صنفی قرار گرفته و در برخی مراکز منتخب توزیع شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که در واحدهای صنفی با وجود اعلام نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، مرغ به قیمت ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد، عنوان کرد: بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و همکاران ما برخورد می‌کنند و مطابق ماده یک قانون تعزیرات حکومتی هرگونه اقدامی که منجر به افزایش نرخ کالا و خدمات شود گران‌فروشی است، حال یا مستقیما گران‌فروشی کردند و یا معاونتی در گران‌فروشی دارند، مباحث حقوقی توسط کارشناسان پیگیری و مراتب به تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.
اخوان تاکید کرد: اخیرا آمار قابل ملاحظه‌ای هم در خصوص تخلفات مرغ احصاء و به اتحادیه اعلام کردیم.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4647
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.