• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
4

غواصی از دیار شربت‌خانه خراسان

  • کد خبر : 9815
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
غواصی از دیار شربت‌خانه خراسان
صدای خاوران-با شروع جنگ تحمیلی در بسیج ثبت‌نام کرد و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی در پادگان شهید مدنی (امامزاده سیدمرتضی(ع)) کاشمر به کردستان اعزام شد. در اعزام مجدد به جبهه جنوب رفت و در لشکر ۵ نصر در واحد تخریب داوطلب انجام ‌وظیفه شد. طولی نکشید که به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول به ادای دین به انقلاب و کشور گردید. سرانجام در یکی از عملیات‌ها که با لباس غواصی به دل دشمن زده بود با کماندوهای دشمن درگیر و از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط نیروهای امداد و پشتیبانی به پشت جبهه منتقل و به‌منظور مداوا به بیمارستانی در اهواز و از آنجا به بیمارستان شهید صدوقی اصفهان منتقل گردید. لکن به دلیل عمق جراحت وارده در تاریخ ۱۳۶۵/۸/۱۱ به فیض عظمای شهادت نائل گردید.

پاسدار شهید محمد صبوری خلیل‏آباد در تاریخ ۱۳۴۶/۱۰/۱۲ در شهر خلیل‏آباد و در خانواده‏ای مذهبی و زحمت‏کش متولد شد. تحصیلات را تا مقطع دیپلم ادامه داد و با اوج‏گیری مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت فعالانه در تظاهرات مختلف مردم علیه رژیم ستم‏شاهی شرکت می‏کرد. دین‌داری، مهربانی و در عین حال شجاعت و نترس بودن را در خانواده آموخت.

با شروع جنگ تحمیلی در بسیج ثبت‌نام کرد و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی در پادگان شهید مدنی (امامزاده سیدمرتضی(ع)) کاشمر به کردستان اعزام شد. در اعزام مجدد به جبهه جنوب رفت و در لشکر ۵ نصر در واحد تخریب داوطلب انجام ‌وظیفه شد. طولی نکشید که به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول به ادای دین به انقلاب و کشور گردید. سرانجام در یکی از عملیات‌ها که با لباس غواصی به دل دشمن زده بود با کماندوهای دشمن درگیر و از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط نیروهای امداد و پشتیبانی به پشت جبهه منتقل و به‌منظور مداوا به بیمارستانی در اهواز و از آنجا به بیمارستان شهید صدوقی اصفهان منتقل گردید. لکن به دلیل عمق جراحت وارده در تاریخ ۱۳۶۵/۸/۱۱ به فیض عظمای شهادت نائل گردید.

مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر خلیل‌آباد زیارتگاه عاشقان راه و رسم شهادت و طریق عاشقی است.

خدایا قلب‏مان، قدم‏مان و قلم‏مان را در مسیر شهیدان قرار بده…

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9815
  • نویسنده : محسن اولیایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.