• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
9
شهردار کاشمر

عملیات اجرای آسفالت 9 کیلومتر ورودی جاده کاشمر آغاز شد

  • کد خبر : 706
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
عملیات اجرای آسفالت 9 کیلومتر ورودی جاده کاشمر آغاز شد
تاکنون مردم ترشیز بسیاری از عزیزان خود را در محور سه‌راهی شادمهر، کاشمر از دست داده‌اند و این موجب شده دوبانده شدن این محور به خواسته عمومی و به‌حق مردمی تبدیل شود. در همین راستا شهردار و اعضای دور قبل شورای‌شهر کاشمر تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند با اخذ مجوزهای لازم عملیات دوباندهشدن این محور را آغاز نمایند که بعد از ماهها پیگیری، تفاهم‌نامه‌ای در آبان ماه 1395 بین شهرداری کاشمر، استانداری خراسان‌رضوی و اداره کل راه و شهرسازی منعقد و عملیات دوبانده شدن 9 کیلومتر این محور با حضور مسئولین شهرستان آغاز گردید.

با توجه به شروع عملیات اجرای آسفالت این محور شهردار کاشمر طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت: شورا و شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با ورود به این پروژه بتوانند به‌نوعی از تکرار حوادث تلخ و تاسف‌آور جلوگیری کنند.

«مهندس جعفر سلیمانی» اظهار کرد: تلاش‌ها و حمایت‌های اعضای دوره چهارم شورای‌شهر برای ورود شهرداری به طرح دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر در تفاهم‌نامه‌ای در آبان ماه 95 به ثمر نشست که دکتر بنیادی نیز برای اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 و ردیف ملی این محور تلاش ویژه‌ای داشت.

وی با اعلام این‌که گرفتن ردیف ملی موجب شد اجرای این محور از اعتبارات قطره‌چکانی خارج و امید بسیاری برای به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشیم؛ گفت: بیش از 20 سال است مردم به دنبال دوبانده شدن این محور هستند.

وی با بیان این‌که خواسته اصلی مسئولان و مردم منطقه ترشیز دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر و ادامه آن تا بردسکن و انابد است، ادامه داد: به‌رغم این‌که از سال 84 و حتی قبل‌تر این پروژه مطرح بوده و بررسی‌ها و مطالعات مختلفی انجام شده، اما توجه ویژه‌ای به این محور حادثه‌خیز نشده بود.

شهردار کاشمر افزود: با اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 در پایان سال 95، در بودجه سال 97 این پروژه ردیف ملی دریافت کرد.

وی با اعلام این‌که دغدغه تمامی مسئولان شهرستان اتمام دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر، بردسکن و انابد است، افزود: هرگونه اتفاق در این محور تبدیل به یک بحران اجتماعی می‌شود.

سلیمانی با بیان این‌که با پشتیبانی استاندار وقت خراسان‌رضوی “مهندس رشیدیان”، حدود 50 میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی به امضاء رسید و ابتدای این محور از سمت کاشمر به شهرداری محول گردید؛ عنوان کرد: در این تفاهم ایمن‌سازی حد فاصل ایستگاه پلیس‌راه تا میدان شهید غلامی با توجه به اولویت و ضرورت تسریع در اجرای پروژه پر تصادف سه‌راهی شادمهر ـ کاشمر تعریض و ایمن‌سازی محور به طول 9 کیلومتر منعقد گردید.

وی ابراز کرد: در این تفاهم‌نامه اجرای ابنیه فنی، تعریض، زیرسازی مسیر تا لایه آسفالت با شهرداری کاشمر و تأمین اعتبار موردنیاز به میزان 50 میلیارد توسط استانداری و اداره کل راه و شهرسازی بود که مبلغ 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات جرائم رانندگی سال 95 توسط استانداری و 25 میلیارد ریال دیگر آن با تخصیص قیر رایگان یا زمین معوض توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین گردید.

شهردار کاشمر بیان کرد: در این تفاهم‌نامه از همان ابتدا اجرای عملیات روکش آسفالت، نصب علائم و تجهیزات ترافیک مسیر با اداره کل راه و شهرسازی بود و هماهنگی مباحث اجرایی و نظارت پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان و دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک استانداری گذاشته شد.

سلیمانی با بیان این‌که جهت آماده شدن باند دوم محور مذکور، 150 میلیارد ریال برآورد هزینه شده بود؛ اظهار کرد: پیش‌بینی شد درصورتی‌که مشکلی پیش نیاید با 50 میلیارد ریال اعتبار، محور آماده آسفالت شود.

وی با اعلام این‌که این پروژه فرصتی شد تا نگاه مسئولین در سطح ملی به آن معطوف شود؛ بیان کرد: با ورود به این پروژه، ثابت شد اگر پیگیری انجام گیرد، دو بانده شدن این محور شدنی و سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که این محور همانند محور کاشمر به خلیل‌آباد با آیلند میانی سه متری و آسفالتی به عرض 12 متر اجرا شد؛ اظهار کرد: در این پروژه 200 هزار مترمکعب عملیات خاکی و 45 دستگاه پل انجام شد.

شهردار کاشمر بیان کرد: 50 درصد محور بدون هیچ‌گونه معارض بود و عملیات عمرانی آن به‌راحتی صورت گرفت و عملیات خاکی این محور تا لایه اساس به‌طور کامل انجام شد.

سلیمانی با بیان این‌که در تقاطع روستای قوچ پلنگ به طول یک کیلومتر و ورودی شهر به طول سه کیلومتر معارضینی داشت که با مشکل مواجه شدیم؛ افزود: هرچند پلاک این اراضی ملی بود اما برخی مالکین سند و برخی دیگر قولنامه داشتند، لذا برای آزادسازی و جلب رضایت کشاورزان بخشی از مسیر، امتیازاتی به مالکین داده شد.

وی از اجرای سه دستگاه زیرگذر با دهانه پنج‌متر برای عبور احشام و میدان تقاطع فرودگاه در این محور خبر داد و گفت: در همین زمینه پیرو تفاهم‌نامه 22/8/95 در رابطه با ایمن‌سازی محور سه‌راهی شادمهر ـ کاشمر حد فاصل پلیس‌راه تا میدان شهید غلامی در مورخه 11/10/ 96 جلسه‌ای با توجه به این‌که عمده عملیات زیرسازی محور توسط شهرداری کاشمر انجام گردیده بود هزینه‌های جانبی مازاد بر تعهد شامل هزینه‌های مشاور گذرگاه‌های شرق و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و احداث سه دستگاه زیرگذر، یک میدان و یک دوربرگردان و رفع معارض را نیز شهرداری انجام داده بود که مشاور بابت فعالیت‌های اضافه 20 میلیارد ریال به سقف تعهدات اضافه کرد که مقرر گردید در خصوص تأمین اعتبار هزینه‌های جانبی موضوع از طریق استانداری پیگیری شود.

وی همچنین تأکید کرد: برای اجرای این پروژه از مشاورین معتمد اداره کل راه و شهرسازی استفاده شد تا اقدامات انجام شده با کمترین نقص انجام گیرد.

سلیمانی هم‌چنین افزود: مستقر شدن آزمایشگاه فنی خاک زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی و آزمایشات روزانه عملیات خاکی و بتن گواه از کیفیت بالای اجرای این پروژه است.

وی در ادامه با بیان این‌که شهرداری کاشمر با اقدامات مناسب در قالب اقتصاد مقاومتی و همچنین سرعت و کیفیت توانست این پروژه را تحویل دهد، افزود: هم‌اکنون انجام آسفالت بتنی این پروژه توسط پیمانکار مقیم در حال اجراست که خود گواه بر کیفیت و عدم مشکل اجرایی قسمت زیرسازی این پروژه می‌باشد.

شهردار کاشمر در پایان اظهار کرد: مردم ترشیز بیش از 25 سال است که امید به دوبانده شدن جاده شادمهر به انابد دارند که به‌صورت رسمی فقط کاشمر به خلیل‌آباد محقق شده است و کماکان شهرداری کاشمر آمادگی کامل دارد برای فازهای دیگر این پروژه همکاری نماید تا بتواند آرزوی دیرینه مردم این دیار را محقق کند.

امید که مسئولان به این محور که سالانه پذیرای سه و نیم میلیون نفر زائر است توجه جدی داشته باشند و هرچه سریع‌تر نسبت به تخصیص اعتبارهای موردنیاز جهت عملیاتی شدن پروژه اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=706
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.