• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
2
خبرهای غیر محرمانه

 شورای‌شهر هم‏چنان در سکوت!

  • کد خبر : 9567
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۹
 شورای‌شهر هم‏چنان در سکوت!
صدای خاوران-سؤالات بسیاری اذهان شهروندان را درگیر کرده که آیا هفت عضو شورای شهر می‌دانند چگونه و با چه وعده‌هایی وارد پارلمان شهری شده‌اند؟ یا بازار داغ انتخابات مجلس فعلاً مجالی برای تفکر نگذاشته است! اگر به حافظه تاریخی شهروندان رجوع کنیم نخستین صحبت‌ها و شعارهای این جمع مبنی بر شفاف‌سازی عملکرد و برگزاری جلسات شورا برای رصد جلسات توسط مردم بود که بیش از همه اعضای تازه‌وارد شورا به این شعار دامن می‌زدند. حال آیا اعضای بزرگوار شورای‌شهر می‌دانند که شورا یک‌نهاد منتخب مدنی است و آن‌ها با رأی همین مردم بر کرسی‌های این نهاد تکیه زده‌اند و این حق مردم است که بدانند در شورا چه می‌گذرد؟

 

مردم و اصحاب رسانه کاشمر پس از گذشت بیش از دو سال از فعالیت شورای‌اسلامی این شهر هم‏چنان در انتظار گزارش عملکرد این شورا هستند.

آقایانی که ابتدا با شعارهای زیبا و آرمانی وارد شورا شدند، پس از گذشت دو سال از آغاز به کار هنوز گزارشی از عملکرد خود به موکلان نداده‌اند.

با توجه به این‌که شورای‌شهر با رأی مردم و برخاسته از دل مردم هستند ـ البته در یک انتخابات رقابتی! ـ باید هر از چند گاهی با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی گزارشی از عملکرد و مشکلات و موانع موجود را در اختیار مردم قرار دهند، اما شاهد فعالیت خاصی در این خصوص نبوده‌ایم.

سؤالات بسیاری اذهان شهروندان را درگیر کرده که آیا هفت عضو شورای شهر می‌دانند چگونه و با چه وعده‌هایی وارد پارلمان شهری شده‌اند؟ یا بازار داغ انتخابات مجلس فعلاً مجالی برای تفکر نگذاشته است!

اگر به حافظه تاریخی شهروندان رجوع کنیم نخستین صحبت‌ها و شعارهای این جمع مبنی بر شفاف‌سازی عملکرد و برگزاری جلسات شورا برای رصد جلسات توسط مردم بود که بیش از همه اعضای تازه‌وارد شورا به این شعار دامن می‌زدند.

حال آیا اعضای بزرگوار شورای‌شهر می‌دانند که شورا یک‌نهاد منتخب مدنی است و آن‌ها با رأی همین مردم بر کرسی‌های این نهاد تکیه زده‌اند و این حق مردم است که بدانند در شورا چه می‌گذرد؟

برخلاف روزهای سکوت فعلی، در زمان انتخابات برای جلب اعتماد، روابط اعضا با مردم خیلی گرم‌تر از این بود و برای خیلی از مطالبه‌های مردمی ایده و برنامه ارائه می‌کردند اما حالا برای نشنیدن مشکلات مردم شیوه‌های بسیاری را پیشه کرده‌اند!

اکنون کمتر شهروند کاشمری می‌داند که شورای‌شهر منتخب مردم در دو سال پس از برگزاری انتخابات چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ هرچند مردم حق دارند بدانند، شوراییان چه کردند؟ کجاها رفتند؟ چه هزینه‌هایی بر دوش این مردم گذاشته‌اند؟ و از همه مهم‌تر اگر نبودند آیا کاری بر زمین می‌ماند؟! شفاف‌سازی هم انجام نشد و حتی یک نشست خبری و یا حضور در جمع مردم نیز نداشته‌اند و معمولاً خبرهایی که هر از چند گاهی از شورا به بیرون درز کرده به دلیل وجود اختلاف بین اعضا بوده است.

به‌ هر حال دو سال زمان کافی است تا یک شورای‌شهر بتواند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد و شهروندان کاشمری همچنان منتظرند تا منتخبان مردم در شورای‌اسلامی شهر بر اساس وظیفه ذاتی و قول‌های داده‌شده به تعهدات خود عمل کرده و با حضور در جمع مردم و یا از طریق اصحاب جراید گزارشی از عملکرد خود ارائه نمایند.

امیدواریم شوراییان فارق از فعالیت‌های انتخاباتی این روزها و دخالت در امور اجرایی شهرداری که عجیب درگیرش هستند،  فرصتی پیدا کرده و به هر طریق ممکن اعلام کنند که چه کرده‌اند!

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9567
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.