• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
7

شورائيـان با مـردم لجبازي نکنند!

  • کد خبر : 6238
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
شورائيـان با مـردم لجبازي نکنند!
صدای خاوران-جنگ قدرت که در بين اصولگرايان بر سر شوراي‌شهر و انتخاب شهردار کاشمر به راه افتاده، پنج‌ماه شهر را بدون شهردار کرده و باعث فرصت‌سوزي در خدمت‌رساني به شهروندان شده است. لذا برخي از کارشناسان معتقدند؛ معرفي گزينه‌هاي گوناگون براي شهرداري در ابتداي کار شورا، تنها يک بازي سياسي درون جناحي بوده است، چرا که تصميم‌گيران نهايي در خارج از شورا هستند و گروکشي و جنگ کانديداهاي احتمالي طيف‌هاي مختلف اصولگرايان به خصوص براي دور بعد مجلس، از هم اکنون در بين آنها مشهود است.

شوراي‌ششم کاشمر را تا اينجاي کار اگر نگوييم در عرصه عمل به وظايف خود رفوزه شده، حداقل بايد گفت نياز به تلاش بيشتر براي اعتمادسازي و دوري از حاشيه‌ها دارد زيرا با توجه به برخي اختلافات درون شورايي که به بيرون درز پيدا کرده، عملاً راه را براي ادامه کار شورا و حل مشکلات يکي از شهرهاي مهم استان که از قضا ظرفيت بالايي هم براي توسعه دارد، دشوار و دشوارتر کرده است.

شوراي ششم در حالي از انجام اولين وظيفه خود عاجز مانده که همگان شاهد بودند که روند انتخاب شهردار از ابتدا در مسير درست و صحيحي قرار نداشت و گواه اين ادعا، نوع و نحوه انتخاب گزينه‌ها و دخالت‌هاي آشکار اشخاصِ بيرون از شورا در تصميمات شورائيان بود!

شايد در ابتداي کار، شهروندان کاشمري گمان مي‌کردند که اين شورا با دست پُر به ميدان آمده و حتماً گزينه‌هاي قوي براي تصدي شهرداري کاشمر دارد که به راحتي از شهردار مطرح و کارآمد پيشين گذشت که به قول نماينده منطقه در مجلس‌شوراي‌اسلامي، «از مديران کارآمد و با ذکاوت بود»، ولي گذر زمان ثابت کرد اين شورا با دست خالي و تنها با شعارهاي رنگي به ميدان آمده است.

شوراييان که روزهاي نخست اعلام کردند از نفراتي که براي شهردار شدن برنامه‌اي دارند رزومه دريافت مي‌کنيم، چنين برداشت گرديد که شوراي‌‎ششم، شهردار را بر اساس «صلاحيت» انتخاب خواهد کرد، ولي گذشت زمان باز هم ثابت کرد که اين شورا (خصوصاً شش عضو آن) تمايل زيادي براي انتخاب يک فرد مشخص دارند و با اين‌که شايد قبل از معرفي هر فردي، نهادهاي امنيتي و قضايي به انحاء مختلف گرا مي‌دادند که آن فرد صلاحيت شهردار شدن ندارد، ولي برخي از اعضاي شورا به انتخاب‌شان اصرار ‌مي‌ورزيدند و اين اصرار بيجاي شورائيان‌ بر روي يک گزينه، چند ماه وقت طلايي خدمت را سوزاند و هيچ عايدي براي شهروندان کاشمري نداشت. اکنون نيز پس از ماهها کش و قوس و رايزني‌هاي مختلف براي انتصاب گزينه موردنظر، با اين‌که استانداري صلاحيت گزينه پيشنهادي آنان را تاييد نکرده است ولي باز هم شنيدني‌ها حکايت از «اصرار» شورائيان داشت، که شايد با اظهارنظر برخي از مسئولين مبني بر اين‌که «شورائيان با مردم لجبازي نکنند»، اين تب فروکش کرده باشد.

عملکرد چندماهه اخير شوراي ششم، در اذهان و افکار مردم کاشمر اين سؤال را ايجاد کرده است که، چرا شوراي‌شهر در انتخاب گزينه‌هاي خود براي شهردار دقت نمي‌کند و اشخاصي را که رزومه موفقي در موقعيت‌هاي اين چنيني ندارند را به صورت توصيه‌اي انتخاب مي‌نمايند؟! در حالي که شوراي‌شهر نبايد با افکارعمومي بازي و به امور شهري بي‌اعتنايي کند. اعضاي اين شورا بايد به عنوان وکلاي مردم به موکلين خود پاسخ‌گو باشند و فردي را انتخاب نمايند که حرفي براي گفتن داشته باشد. چرا بايد به خاطر توصيه و مصلحت جريان سياسي خود، فردي بر سر کار بياورند که بي‌اعتمادي را براي جامعه ايجاد کند.

به هر حال جنگ قدرت که در بين اصولگرايان بر سر شوراي‌شهر و انتخاب شهردار کاشمر به راه افتاده، پنج‌ماه شهر را بدون شهردار کرده و باعث فرصت‌سوزي در خدمت‌رساني به شهروندان شده است. لذا برخي از کارشناسان معتقدند؛ معرفي گزينه‌هاي گوناگون براي شهرداري در ابتداي کار شورا، تنها يک بازي سياسي درون جناحي بوده است، چرا که تصميم‌گيران نهايي در خارج از شورا هستند و گروکشي و جنگ کانديداهاي احتمالي طيف‌هاي مختلف اصولگرايان به خصوص براي دور بعد مجلس، از هم اکنون در بين آنها مشهود است.

و حال رئيس‌شورا به عنوان سخنگو! صادقانه و صريح به مردم بگويد دليل اتخاذ چنين تصميمات نسنجيده در بين اعضاي شوراي‌شهر کاشمر چيست؟ و آيا يک لحظه حتي به اصالت و هويت تاريخي فرهنگي اين شهر فکر کرده‌اند که با اين عملکرد، ديگران در مورد شما و ما چگونه فکر مي‌کنند؟ اگر مخالف شهردار شدن کسي هستيد و يا نظر به شهردار شدن فرد خاصي داريد، به حکم احترام به رأي و نظر مردم، شفاف با آنها در ميان گذاشته و در صحن شوراي‌شهر اين بار با حضور رسانه‌هاي شهرستان اقدام به رأي‌گيري کرده و نهايتاً با ارائه تمام ادله‌ها و تئوري‌هاي خود، آن را به رأي اکثريت گذاشته و به اصطلاح قال قضيه را بکنيد.

خلاصه اين‌که، آقايان محترم نمايندگان مردم کاشمر در پارلمان شهري، بياييد بدون رودربايستي از بين گزينه‌هاي مطرح شده با ويژگي‌هايي که خود مي‌دانيد و همگان نيز مي‌دانند، با مطالعه سوابق آنان، يکي را برگزيده و غبار حاشيه از قامت شوراي‌شهر شُسته و لباس زيباي اتحاد بر قامت پارلمان محلي بپوشانيد و پايان نازيبايي‌ها را اعلان، و مردم را به ادامه راه اميدوار کنيد.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6238
  • نویسنده : علیرضا افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.