• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
پارس وی دی اس
2

شهیدی از دیار یاقوت سرخ

  • کد خبر : 9574
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
شهیدی از دیار یاقوت سرخ
صدای خاوران-و مقید و معتقد به انجام واجبات بود و علاقه بسیار به شرکت در مجالس ائمه اطهار علیه‌السلام داشت. با شروع جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوره آموزش نظامی سه مرتبه از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. در یکی از عملیات‌ها مجروح گردید که پس از بهبودی نسبی مجدداً به جبهه برگشت. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۶ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به فیض عظمای شهادت نائل گردید. مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای روستای علی‌آباد کشمر از توابع شهرستان بردسکن زیارتگاه عاشقان و دل‌سوختگان و وارثان راه شهیدان است. شهدا جسم‏شان را به خاک روح‏شان را به خدا و راه‏شان را به ما سپردند.

شهیدی از دیار یاقوت سرخ

به قلم محسن اولیایی

بسیجی شهید “رضا رجایی” در سال ۱۳۴۹ در روستای علی‌آباد کشمر از توابع شهرستان بردسکن و در خانواده‌ای مذهبی متولد گردید. دوره طفولیت را در کنار پدر و مادر مهربان و زحمتکش سپری کرد و دوره ابتدایی را در روستا به پایان رساند. پدر ایشان با مشقت زیاد خانواده را اداره می‌کرد و به علت خشک‌سالی و عدم رونق کشاورزی در منطقه مانند بسیاری از مردم دیار ترشیز مجبور به مهاجرت به منطقه گرگان شدند و بعد از چند سال به موطن و زادگاه خود برگشتند و رضا که حالا جوانی رشید شده بود به شغل تعمیر تراکتور و موتورسیکلت مشغول گردید.

او مقید و معتقد به انجام واجبات بود و علاقه بسیار به شرکت در مجالس ائمه اطهار علیه‌السلام داشت. با شروع جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوره آموزش نظامی سه مرتبه از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. در یکی از عملیات‌ها مجروح گردید که پس از بهبودی نسبی مجدداً به جبهه برگشت.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۶ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به فیض عظمای شهادت نائل گردید. مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای روستای علی‌آباد کشمر از توابع شهرستان بردسکن زیارتگاه عاشقان و دل‌سوختگان و وارثان راه شهیدان است. شهدا جسم‏شان را به خاک روح‏شان را به خدا و راه‏شان را به ما سپردند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9574
  • نویسنده : محسن اولیایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.