• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
3

شباهت زندگی ایرانیان با شعب ابی‏طالب!

  • کد خبر : 8614
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۴۲
شباهت زندگی ایرانیان با شعب ابی‏طالب!
صدای خاوران-از شگفتی‌های این روزها همین بس که وزارت ارتباطات بعد از فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی چون واتس‌آپ و تلگرام، تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی در سطوح مختلف منتشر کرد و بار‌ها اعلام شد؛ "امکانات پلتفرم‌های داخلی در حال ارتقاء است"؛ خبر رسید پیام‌رسان‌های داخلی از کار افتاده‌اند و برای اطلاع‌رسانی در خصوص علت آن، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات، ارتباط تصویری از طریق یک پیام‌رسان خارجی، چون «اسکایپ» با شبکه خبر برقرار کرد تا علت قطع‌شدن پیام‌رسان‌های داخلی را توضیح دهد. ظاهرا استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی تنها برای مردم خوب نیست و گرنه مسئولان برای استفاده از آنها مجازند.

در این هشت‌روز هفته، درست وقتی آش استیضاح وزیر صمت شور شد؛ وزیر کار افاضاتی فرمودند که دل کارگران را بدجوری سوزاند. ایشان در شرایطی کارگران را تشویق به “قناعت” کرد که آنها این روزها بیشتر از گذشته به همذات پنداری با روزگار سخت اقتصادی مسلمانان در شعب‌ابی‌طالب پرداخته‌اند. در این میان در حالی که موضوع برخورد با بی‌حجابی با پلمپ برخی کسب و کارهای کوچک به دلیل عدم رعایت حجاب ادامه یافت و شهرداری تهران واگن‌های زنانه و مردانه مترو را با پرده جدا کرد و خیلی‌ها را به این فکر انداخت که نکند در تداوم این جداسازی‌ها، خیابان‌ها هم دیوارکشی شود و مسئولان کشورمان با طالبان کورس بگذارند؛ که به قدر مجال این ستون، به مسائل مبتلابه کشور خواهیم پرداخت.

اقتصاد کشور گرفتار بحران‌

در این گیر و دار که اوضاع اقتصاد کشور بدجوری گرفتار بحران است، از یک‌طرف افزایش نرخ‌ها در بازار خودرو، طلا، مسکن، ارز و… را شاهدیم و از طرف دیگر تلاش‌های دولت برای ارائه طرح‌های فوری جهت مدیریت اوضاع، بی‌نتیجه مانده است به طوری‌که در جدیدترین نمونه، دولت برای مهار افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و کوتاه کردن دست دلالان از بازار، لایحه دو فوریتی‌ای تحت عنوان «مالیات بر خرید و فروش مکرر ملک» را مطرح کرده که به نظرم مسکّن‌ و مقطعی است و صد البته در اجرا و در نظارت بر آن با مشکلات بزرگ مواجه خواهد بود. در این اوضاع و احوال در ماجرای استیضاح وزیر صمت، اسامی نمایندگانی که شاسی بلند دریافت کردند! تا از خیرِ استیضاح وزیر بگذرند، بیخ پیدا کرد و نماینده‌ای که این خبر را افشا کرد به دادستانی خواسته شد؛ اما استیضاح آقای وزیر رای آورد و حالا منتظریم ببینیم این مافیای خودرو و مشکلات ریز و درشت کشور که مربوط به عملکرد این وزارتخانه هست، با رفتن وزیر حل می‌شود یا نه قصه مشکلات کشور در چیز دیگری است؟! که از ما بهتران می‌دانند. فکر دردناکِ فروش وطن! در این اوضاع و احوال بی‌دقتی و کج‌سلیقگی یک مدیر وزارت رفاه در بیان راه‌حل نادرستِ فروش وطن برای حل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، خیلی سر و صدا به پا کرد. در این میان، وزیر کار هم  با تشویق کارگران به «قناعت» ما را بدجوری به یاد شعب ابی‌طالب ‌انداخت؛ جالب این‌که در تاریخ هم آمده مسلمانان پس از یک مدت کوتاهی، از شعب ابی‌طالب بیرون آمده و جامعه را تغییر دادند؛ لذا کارگران نمی‌توانند همیشه در شعب ابی‌طالب باقی بمانند و آقای وزیر باید فکری برای بهبود اوضاع معیشتی آنان بردارد و بگوید؛ چه زمانی قرار است جامعه به یک توسعه و پیشرفت مناسب دست پیدا کند و به وضعیت مناسبی برسد؟

ارتباط «اسکایپی» با شبکه خبر!

از شگفتی‌های این روزها همین بس که وزارت ارتباطات بعد از فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی چون واتس‌آپ و تلگرام، تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی در سطوح مختلف منتشر کرد و بار‌ها اعلام شد؛ امکانات پلتفرم‌های داخلی در حال ارتقاء است؛ خبر رسید پیام‌رسان‌های داخلی از کار افتاده‌اند و برای اطلاع‌رسانی در خصوص علت آن، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات، ارتباط تصویری از طریق یک پیام‌رسان خارجی، چون «اسکایپ» با شبکه خبر برقرار کرد تا علت قطع‌شدن پیام‌رسان‌های داخلی را توضیح دهد. ظاهرا استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی تنها برای مردم خوب نیست و گرنه مسئولان برای استفاده از آنها مجازند.

تحقق وعده روحانی!

این روزها در حالی‌که سیاست مقابله با عدم رعایت حجاب، به پلمب کردن بعضی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و نهایتا محدودیت در کسب‌وکارهاى خدماتى کوچک رسیده! یک قدم تا دیوارکشی در خیابان! بیشتر فاصله نداریم؛ به طوری‌که همین چندروز پیش قسمت‌های زنانه و مردانه متروی تهران با پرده‌های فلزی جدا شد. جالب این‌که حسن روحانی در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ این هشدار را به همه داد که: اگر این گروه قدرت را به‌صورت رسمی در دست بگیرند، دیگر کسی جلودارشان نیست و در پیاده‌رو‌های تهران دیوار می‌کشند و مردانه، زنانه در پیاده‌رو ایجاد می‌کنند. در این گیر و دار یکی از مراجع تقلید، طی سخنانی نسبت به افزایش فاصله بین روحانیت و مردم و خالی شدن حوزه‌های علمیه هشدار داد و گفت: “چه شده مردمی  که همواره همراه ما بوده‌اند؛ این‌طور با ماشین به طلبه‌ها حمله می‌کنند؟

تا هشت روز هفته بعدی خدا نگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8614
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.