• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4
فرماندار کاشمر:

سیاست‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری باید تغییر کند

  • کد خبر : 2202
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۱۳
سیاست‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری باید تغییر کند
فرماندار کاشمر گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری در تمامی نقاط کشور، اما از این پتانسیل‎ها به‌خوبی استفاده‎ نشده است که می‎طلبد از نظر راهبردی و استراتژی در حوزه گردشگری سیاست‎گذاری‎ها تغییر کند.

مسلم ساقی در جلسه هم‌اندیشی فعالان گردشگری شهرستان کاشمر افزود: با توجه به جاذبه‏های طبیعی و وجود اماکن زیارتی و حتی گردشگری سلامت در شهرستان کاشمر، باید در زمینه جذب گردشگران بیشتر تلاش شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه جذب گردشگر، از ابزار هنر و پتانسیل هنرمندان غفلت کرده‎ایم، به‌رغم این‌که هنر و هنرمندان کمک بسیاری می‌تواند در این زمینه داشته باشند.

ساقی بیان کرد: در کنار جاذبه‏های طبیعی، گردشگری، سلامت و زیارت باید از ابزارهای دیگری همانند هنر استفاده ببریم، از سویی اگر تمامی جاذبه‏های گردشگری را داشته باشیم ولی فرهنگ جذب گردشگر را نهادینه نکنیم موفق نخواهیم بود.

فرماندار کاشمر بر رعایت رفتار گردشگری تأکید نمود و گفت: تمامی شهروندان یک شهرستان و منطقه باید به‌صورت حرفه‎ای رفتار گردشگری داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که هرچند سمن‎هایی تشکیل شده اما دولتی‎ها برای این سمن‎ها کاری نمی‌توانند انجام دهند و باید خودشان نهادسازی کنند، بیان کرد: دولتی‎ها به‌جای این‌که دخالت‎گر و مجری باشند باید در تمامی حوزه‎ها به‌خصوص گردشگری، تسهیل‌گر بوده و بسترهای لازم را فراهم کنند.

فرماندار کاشمر با بیان این‌که هنوز نگاه حرفه‎ای به بخش گردشگری حاکم نشده است، گفت: اگرچه اقامتگاه‎های بوم‌گردی پتانسیل‎های بسیار خوبی دارند اما اگر فقط بخواهند نگاه صرفاً درآمدزایی داشته باشند طی چند سال آینده دیگر موفق نخواهند بود.

وی افزود: به‌رغم این‌که در حوزه‎های گردشگری، صنایع‌دستی، میراث فرهنگی، کشاورزی و… در کاشمر ظرفیت فوق‌العاده‌ای داریم، اما متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام از اقامتگاه‎های بوم‎گردی از این پتانسیل‎ها استفاده نکرده‎اند.

نماینده عالی دولت در کاشمر عنوان کرد: باید در کنار صنعت گردشگری، اشتغال‎های جانبی ایجاد کنیم.

وی تغییر رویکرد توسعه عمران روستایی به توسعه اقتصاد روستایی را از اهداف استاندار خراسان‌رضوی دانست و گفت: بعد از گذشت40 سال از عمر انقلاب امکانات بسیاری به روستاها برده‎ایم، اما اگر تغییر رویکرد ندهیم روستاها خالی از سکنه خواهند شد.

ساقی بیان کرد: در شهرستان کاشمر نیز متأثر از رویکرد استان، از توسعه عمران روستایی به توسعه اقتصاد روستایی روی آورده‎ایم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2202
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.