• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
4
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب خراسان‌رضوی مدعی شد؛

سهم‏ خواهی‌های غیرمتعارف روند کار پروژه فاضلاب کاشمر را متوقف کرد

  • کد خبر : 8179
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
سهم‏ خواهی‌های غیرمتعارف روند کار پروژه فاضلاب کاشمر را متوقف کرد
صدای خاوران-وی تأکید کرد: صنعت برای ادامه حیات خود نیاز مبرم به آب دارد و استفاده از پساب بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای تولید محسوب می‌شود؛ با این‌حال تکمیل پروژه‌های در حال بهره‌برداری به حدود 110 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به قیمت روز نیاز دارد.

عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر کاشمر در شهریور1394رسماً با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد، اما بعد از مدتی، سرمایه‌گذار از ادامه کار سر باز زد و پروژه متوقف گردید.

چندی پیش معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب خراسان‌رضوی مدعی شد؛ اگرچه همکاری شهرداری‌های استان در اجرای پروژه فاضلاب در مجموع خوب است؛ ولی در برخی شهرها از جمله کاشمر، به دلیل سهم‌خواهی‌های غیرمتعارف، روند کار متوقف شده است.

محسن سهرابی خاطر نشان کرد: در شهر کاشمر، با وجود جذب سرمایه‌گذار و اجرای10درصد پروژه، روند کار متوقف شده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در 7 شهر اجرا و در حال تکمیل است و تنها در شهر گلبهار به طور 100 درصد اجرا شده است؛ افزود: آبفای خراسان‌رضوی با جذب سرمایه‌گذار به دنبال تکمیل این پروژه‌هاست.

وی عنوان کرد: هر چند اجرای شبکه و ساخت تصفیه‌خانه به اعتبار زیادی نیاز دارد، اما منابع دولتی این بخش به سمت صفر در حرکت است.

وی تأکید کرد: صنعت برای ادامه حیات خود نیاز مبرم به آب دارد و استفاده از پساب بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای تولید محسوب می‌شود؛ با این‌حال تکمیل پروژه‌های در حال بهره‌برداری به حدود 110 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به قیمت روز نیاز دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب خراسان‌رضوی پیش‌بینی کرد؛ اجرای هر پروژه با ورود سرمایه‌گذار ظرف 4 تا 5 سال به اتمام برسد.

وی بالا بودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری و عدم توجیه اقتصادی، تغییر مداوم قیمت‌ها و نیاز به تغییر مدل‌های مالی سرمایه‌گذاری، افزایش هزینه پروژه‌ها به دلیل افزایش تورم و نرخ ارز، عدم تخصیص به موقع توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای و دخالت‌های سیاسی و مانع‌تراشی برخی نمایندگان برای انتقال پساب بین حوضه‌ای را از جمله عوامل بی‌رغبتی بخش خصوصی، نسبت به سرمایه‌گذاری در این نوع پروژه‌ها دانست.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8179
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.