• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
1

سال 1403؛ همه جوانان و مستاجرین در منازل خود سکونت خواهند داشت

  • کد خبر : 10106
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
سال 1403؛ همه جوانان و مستاجرین در منازل خود سکونت خواهند داشت
صدای خاوران-یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردم دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر بود که در جلسات متعددی از سوی مسئولین با حضور استاندار خراسان‌رضوی پیگیری شد و هم‌اکنون شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه هستیم و به‌زودی 8 کیلومتر از قطعه دوم نیز زیر بار ترافیکی خواهد رفت. امیدواریم با رفع تنگناهای مالی انجام مراحل بعدی کار با شتاب بیشتری صورت پذیرد تا شاهد سفری امن و بدون حادثه برای همه همشهریان و مسافرین و زائرین باشیم، در این بین تخصیص اعتبار بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به این پروژه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، نویدبخش تسریع در اجرای این پروژه مهم است.

سال 1403؛ همه جوانان و مستاجرین در منازل خود سکونت خواهند داشت

حجت الله شریعتمداری

فرماندارشهرستان کاشمر

سال 1402 سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم‌رهبری نام‌گذاری شد. در این سال تلاش همه این بود تا با هم‏افزایی و هم‌فکری از آزمون‌های بزرگی که در حوزه سیاست داخلی و خارجی با آن مواجه بودیم، با سربلندی پیروز گردیم.

از اولین روزهای حضور در شهرستان، اولویت‌ها و برنامه‌های کاری مدیریت اجرایی در راستای منویات مقام معظم‌رهبری و ریاست محترم جمهوری تدوین و برنامه‌ریزی گردید تا با محور قراردادن فرمایش رهبری، سالِ «مهار تورم، رشد تولید» جهت ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در شهرستان برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته و آباد تلاش نماییم و با این افق دید تأکید ریاست‌جمهوری مبنی بر رونق پایدار، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان، با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری‌مان بود. 

اگرچه به لحاظ کمبود اعتبارات و تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه و شاهد تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی بودیم، اما با همراهی همه مسئولین و مدیریت اجرایی شهرستان و ارشادات پدرانه امام‌جمعه عزیز و تلاش‌های نماینده محترم مردم در مجلس شورای‌اسلامی، توفیقاتی داشتیم. 

فرا روی دولت، آزمون بزرگی به نام انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و مجلس خبرگان‌رهبری قرار داشت که همه مسئولین شهرستان با همدلی و همراهی و فراهم نمودن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهم اسفند، اقدام کردند و با حضور 64 درصدی مردم منطقه ترشیز در پای صندوق‌های رأی، «جناب حجت‌الاسلام نیک‌بین» برای دومین دوره متوالی به‌عنوان منتخب مردم انتخاب شد. از این حضور پرشور و رویداد بزرگ می‌توان به‌عنوان یکی از شیرین‌ترین اتفاقات سال 1402 نام برد.

از دیگر موفقیت‌های شهرستان در امسال در راستای تأکیدات ریاست محترم جمهوری در خصوص ایجاد اشتغال جوانان، تحقق حدود 100 درصدی اشتغال شهرستان بود.

برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فاز دوم شهرک صنعتی کاشمر در زمینی بالغ بر نود هکتار به‌منظور استقرار حدود 82 واحد تولیدی و صنعتی از جمله اقدامات زیرساختی بسیار مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه رشد تولید می‌باشد.

یکی دیگر از اقداماتی که موجبات رضایت و خرسندی مردم را فراهم نمود و موجب چشیده شدن طعم خوش‌خدمت گردید، اجرای موفق طرح‌های حوزه سلامت در شهرستان بود. 

افتتاح بزرگ‌ترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور، پروژه‌های مختلف بهداشتی درمانی و تأمین تجهیز مختلف بیمارستان‌ها، احداث چندین خانه بهداشت، ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی به سرانجام رسید.

انجام کارهای زیرساختی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تلاش برای ایجاد فضای آرام در ابعاد سیاسی و امنیتی در داخل شهرستان با پرهیز از سیاست‌زدگی و پرهیز از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی، تا صرفاً به دنبال توسعه و آبادانی و عمران شهرستان گام برداریم.

تمام تلاش‌مان ایجاد فضای آرامش برای تک‌تک مردم عزیزمان بوده که افزایش امید به زندگی در شهر کاشمر خود گواهی بر این مدعاست. در سال 1402 علیرغم همه تنگناهای مالی و تحریم‌ها شاهد اقدامات زیربنایی در تمامی بخش‌ها بودیم و با توجه به همه محدودیت‌های مالی و تنگناهای فرا روی دستگاه‌های اجرایی با عشق به خدمت در راستای رضایت مردم و خدای متعال و ایجاد زیرساخت‌های توسعه و عمران در منطقه در هفته دولت و دهه مبارک‌فجر انقلاب‌اسلامی117 پروژه با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در شهرستان افتتاح شد.

در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری توجه به این‌که کاشمر دومین شهر زیارتی استان پس از مشهد به شمار می‌رود، در سال 1402 شاهد گام‌های مثبتی بودیم از جمله؛ پیگیری احداث هتل و همچنین فرهنگسرای شهرداری، به اتمام رسیدن بزرگ‌ترین پارک خطی کشور که تحقق کامل آن‌ها شاهد تحولات شگرفی در حوزه گردشگری در منطقه خواهیم بود.

از دیگر اقداماتی که با راه‎اندازی آن شاهد حرکتی شگرف در توسعه منطقه خواهیم بود، انعقاد قرارداد احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵ میلیون یورو بود که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و راه‌اندازی این مجموعه شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم. شروع به کار دفتر گمرک و صادرات منطقه ترشیز از دیگر اقدامات تأثیرگذاری است که در حوزه امور عمرانی و زیربنایی در شهرستان صورت گرفته است.

از دیگر افتخارات شهرستان، حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار دارالمؤمنین در راهپیمایی یوم‌ا.. 22بهمن بود که حضور آنان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی برای مسئولین همواره نقطه قوت است.

 از رویدادهای مسرت‌بخش سال1402در بخش آموزشی، درمانی ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح 2 کشور که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، با هدف ارتقاء سطح سلامت صورت گرفته است.

یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردم دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر بود که در جلسات متعددی از سوی مسئولین با حضور استاندار خراسان‌رضوی پیگیری شد و هم‌اکنون شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه هستیم و به‌زودی 8 کیلومتر از قطعه دوم نیز زیر بار ترافیکی خواهد رفت. امیدواریم با رفع تنگناهای مالی انجام مراحل بعدی کار با شتاب بیشتری صورت پذیرد تا شاهد سفری امن و بدون حادثه برای همه همشهریان و مسافرین و زائرین باشیم، در این بین تخصیص اعتبار بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به این پروژه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، نویدبخش تسریع در اجرای این پروژه مهم است.

متأسفانه کاهش نزولات آسمانی از نگرانی‌های ماست که امیدواریم در سال آینده علیرغم پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شاهد کم‌آبی نباشیم و با استقبال مردم از روش‌های نوین آبیاری و روی آوردن کشاورزان به کشت جایگزین با همکاری مردم و صرفه‌جویی در مصرف آب، دچار بحران نشویم.

طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشمر باشتاب و پیشرفت قابل وصف در حال اجراست که انشاءالله قرار است بیش از نه هزار نفر از جوانان و مستأجران کاشمری صاحب‌خانه شوند.

در آستانه سال نو خداوند را شاکریم که توانستیم با همراهی تمامی اقشار مختلف مردم این دیار تحت رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و در راستای سیاست‌های مدبرانه دولت مردمی و انقلابی جناب حجت‌الاسلام دکتر رئیسی بهترین خدمات را به مردم شریف شهرستان ارائه نماییم.

همچنین از راهنمایی‌های امام‌جمعه محترم، نماینده مردمی و پرتلاش شهرستان جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نیک‌بین و همدلی و هم‌افزایی اعضای محترم شورای تأمین امنیت شهرستان، فرماندهان و نیروهای محترم نظامی و انتظامی، ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم، بخشداران، روسا و کارکنان محترم ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عمومی، بهداشتی، خدماتی، امدادی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های شهرستان، اعضای محترم شوراهای‌اسلامی شهرها و روستاها، شهرداران، دهیاران و آحاد مختلف مردم شریف شهرستان کمال تقدیر و تشکر را دارم.

در خاتمه از تلاش خالصانه تمامی اصحاب رسانه که با انعکاس به‌موقع اخبار و گزارش‌ها نقاط قوت و ضعف، زمینه خدمات مؤثر را فراهم نموده‌اند، سپاسگزارم.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10106
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.