• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
3

زمین‌خواری پرسودترین تجارت برای متعرضان به منابع ملی

  • کد خبر : 9824
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
زمین‌خواری پرسودترین تجارت برای متعرضان به منابع ملی
صدای خاوران-صدیقی نظارت‌های مردمی و گشت‌زنی‌های مداوم مسئولان مرتبط را لازمه مقابله با زمین‌خواری دانست و گفت: بسیاری از افراد سودجو و فرصت‌طلب در قالب زمین‌خواری از نبودِ نظارت‌ها نهایت سوءاستفاده را می‌کنند. وی تنها راه‌حل این معضل را نظارت و برخورد با این پدیده دانست و گفت: باید با صدور احکام فوری قلع‌وقمع از تغییر کاربری بسیاری از اراضی جلوگیری کرد و باید قبل از شروع چنین تخلفاتی نهادهای متولی مانع از ساخت‌وسازهای غیرقانونی شوند.

 

یک کارشناس حوزه کشاورزی گفت: زمین‌خواری به پرسودترین تجارت برای متعرضان منابع ملی تبدیل شده است.

محمد صدیقی عنوان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی ملی، با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که جا دارد مسئولان مربوطه در این خصوص ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به این‏که زمین‌خواری به پرسودترین تجارت برای متعرضان به منابع ملی تبدیل شده است، تصریح کرد: وضعیت کنونی پدیده زمین‌خواری در برخی روستاها نشان می‌دهد؛ از شعار تا عمل بسیار فاصله است و توجه برخی از مسئولان به این مهم کمرنگ شده است.

این کارشناس حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: متأسفانه افرادی با تسطیح اراضی، زمین‌ها را تصرف می‌کنند، اقدامی که در نگاه اول کاملاً تخلف آن مشخص و قابل‌پیگیری است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این‌ موضوع موظف‌اند اراضی مربوطه را محصور و نشانه‌گذاری کرده و هم‏چنین برای تصرفات فعلی پرونده قضایی تشکیل داده و پیگیری کنند.

صدیقی نظارت‌های مردمی و گشت‌زنی‌های مداوم مسئولان مرتبط را لازمه مقابله با زمین‌خواری دانست و گفت: بسیاری از افراد سودجو و فرصت‌طلب در قالب زمین‌خواری از نبودِ نظارت‌ها نهایت سوءاستفاده را می‌کنند.

وی تنها راه‌حل این معضل را نظارت و برخورد با این پدیده دانست و گفت: باید با صدور احکام فوری قلع‌وقمع از تغییر کاربری بسیاری از اراضی جلوگیری کرد و باید قبل از شروع چنین تخلفاتی نهادهای متولی مانع از ساخت‌وسازهای غیرقانونی شوند.

وی با اشاره به این‏که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، شاهد کُندی نبض حیات روستاها خواهیم بود، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها در بحث مبارزه با زمین‌خواری باید همکاری نمایند.

صدیقی افزود: متأسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را در روستاها بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک کرده و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9824
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.