• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
9
همزمان با سراسر کشور؛

رقابت 3486 داوطلب کنکور در کاشمر آغاز شد

  • کد خبر : 1409
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۳:۳۵
رقابت  3486 داوطلب کنکور در کاشمر آغاز شد
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری کنکور در کاشمر گفت: در آزمون سراسری ۹۸، تعداد سه هزار و 486 داوطلب در حوزه‌های امتحانی شهرستان به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، هادی معماریان در جلسه توجیهی عوامل اجرایی کنکور سراسری امسال با بیان این‌که از این تعداد 1631 داوطلب مرد (47 درصد) و 1855 داوطلب زن (53 درصد) در حوزه‌های امتحانی به رقابت می‌پردازند، افزود: تعداد داوطلبان آزمون سراسری در گروه علوم ریاضی و فنی را 321 داوطلب، علوم تجربی هزار و 784 داوطلب، علوم انسانی 614 داوطلب، هنر 301 داوطلب و زبان‌های خارجی را 466 داوطلب اعلام کرد.

وی اظهار کرد: از تعداد 3486 داوطلب کنکور امسال در کاشمر تعداد هزار و ۸۵۶ نفر از نظام آموزشی ۶-۳-۳ که هم اکنون دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم هستند که در کنکور ثبت نام کرده‌اند. همچنین تعداد هزار و۶۳۰ نفراز نظام آموزشی سالی واحدی(دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی(دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم دیپلم چهار ساله داوطلب کنکور شده‌اند، در واقع از میان داوطلبان کنکور ۵۳ درصد داوطلبان از نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و ۴۷ درصد داوطلبان از نظام آموزشی قدیم داوطلب کنکور هستند.

وی گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روز‌های پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیرماه در پنج گروه آزمایشی برگزار خواهد شد که صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی و بعد از ظهر پنجشنبه گروه آزمایشی هنر، صبح جمعه ۱۴ تیرماه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر جمعه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار کرد: علاوه برمرکز آموزش عالی کاشمر مدارس پسرانه شاهد، فرزانگان، عفاف، شاهد مطهره  وجهاد دانشگاهی به عنوان حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری در نظر گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح رأس ساعت۷:۳۰ و در نوبت عصر رأس ساعت ۱۵ است البته عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری کنکور یک ساعت پیش از برگزاری آزمون در محل حوزه‌های امتحانی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش ما برگزاری آزمونی استاندارد و با کیفیت بالاست، گفت: برگزاری آزمون کنکور برای مجموعه مرکز آموزش‌عالی و همه دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی یک پروژه ملی است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن مرهون فعالیت تیمی هماهنگ و متعهد است لذا سعی کرده‌ایم افرادی را با آگاهی کامل و کارآمد در برگزاری این آزمون از مجموعه آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی و مجموعه نیروهای مرکز آموزش عالی‌کاشمر در این امر مهم دخیل نماییم.

معماریان گفت: داوطلبان با خود کارت ورود به جلسه، مداد و پاک کن و کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشند و از حمل ماشین حساب، تلفن همراه و تبلت خودداری کنند.

وی افزود: خوشبختانه از نحوه برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد امسال در مرکز آموزش عالی کاشمر و آزمون کنکور سراسری سال‌های گذشته که برگزار شده بازخوردهای خوبی به سازمان سنجش ارائه شده  و امیدواریم امسال هم میزبان خوبی از داوطلبین کنکور در مرکز آموزش عالی کاشمر باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1409
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.