• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
5

رفع مشکلات و موانع بخش کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح میدانی

  • کد خبر : 5144
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
رفع مشکلات و موانع بخش کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح میدانی
صدای خاوران-متأسفانه کشاورزان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که نیازمند مدیریت مدون و کار آرا و نگاه ویژه مسئولان است، زیرا در شأن و منزلت تولیدکنندگان نیست از نظر مالی مشکل و دغدغه داشته باشند.

رفع مشکلات و موانع بخش کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح میدانی

جواد زاده‌اکبر

دبیر اجرایی نظام صنفی و منابع‌طبیعی

شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ

 

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر با تأکید بر این‌که رفع مشکلات و موانع بخش کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح میدانی است؛ گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات 12 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان به کار گرفته‌ایم.

جواد زاده‌اکبر با اشاره به نام‌گذاری سال1400 از سوی رهبر معظم‌انقلاب به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‏زدایی‌ها» از کشاورزان به‌عنوان  پرچم‎داران امنیت غذایی کشور یاد کرد و ابراز امیدواری نمود؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال جدید در نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی باشیم.

وی با تأکید بر تدوین سند راهبردی کشاورزی در شهرستان کاشمر بیان کرد: تا زمانی که در راستای انجام اقدامات لازم از نظر مادی و معنوی، جایگاهی برای کشاورزی قائل نشویم، نمی‌توانیم انتظارات زیادی از بخش کشاورزی داشته باشیم.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر مطرح کرد: با توجه به این‌که بخش کشاورزی کاشمر دارای پتانسیل‌های بسیاری است، نگاه تمام حمایتی دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی الزامی است.

وی تصریح کرد: به دلیل خسارت‌هایی که کشاورزان طی سال‌های اخیر به دلیل خشک‌سالی و سرمازدگی متحمل شده‌اند نیازمند تسهیلات و وام‌های بدون بهره هستند.

زاده‌اکبر گفت: متأسفانه کشاورزان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که نیازمند مدیریت مدون و کار آرا و نگاه ویژه مسئولان است، زیرا در شأن و منزلت تولیدکنندگان نیست از نظر مالی مشکل و دغدغه داشته باشند.

وی که تاکنون هیچ حقوق و حق‌الزحمه‌ای جهت مسئولیتی که در نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر بر عهده دارد، دریافت نکرده و رایگان به مردم و به ویژه کشاورزان خدمت نموده است، کوشش جهت استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضاء، تلاش برای بهبود وضع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و افزایش سطح رفاهی و سایر نیازهای صنفی اعضاء، نظارت و کنترل بر تولید محصول سالم و با کیفیت در مراحل مختلف با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، حمایت، دفاع و پشتیبانی از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضاء از طریق ارائه پیشنهاد و جلب حمایت مراجع و سازمان‌های دولتی و غیردولتی نسبت به اهداف نظام صنفی را بخشی از اهداف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر دانست.

زاده‌اکبر همچنین از ارائه تسهیلات برای آموزش اعضا و انجام خدمات آموزشی و ترویجی خبر داد و گفت: انجام اقدامات لازم جهت ارتقای سطح مهارت و دانش اعضا و همچنین سطح تکنولوژی در امور تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی، ایجاد تعاملات لازم با دستگاه‌ها و صنوف مرتبط جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید، فروش و صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، دریافت وام و تسهیلات اعتباری از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به‌منظور فراهم نمودن امکانات و تجهیزات موردنیاز جهت انجام وظایف محوله با تصویب مجمع عمومی، ایجاد تمهیدات لازم جهت برخورداری اعضاء و واحدهای صنفی از وام و تسهیلات اعتباری و…. بخش دیگری از اهداف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کاشمر است.

وی با تأکید بر این‌که کاشمر در گذشته در حوزه کشاورزی سرآمد بوده اما اکنون دارای آسیب‌های جدی در حوزه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی است، رفع این مشکلات و موانع را نیازمند مدیریت میدانی صحیح و نگاه ویژه دانست و گفت: برای رفع این آسیب‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد‌.

زاده‌اکبر در پایان یادآور شد؛ اگرچه بر اساس دستورالعمل هیات مدیره باید هزینه صدور پروانه و کارشناسی زمین‌ها 20 درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی کشاورزان و خسارت‌هایی که در این سال‌ها متحمل شدند، این مصوبه را اجرایی نکردم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5144
  • نویسنده : جواد زاده‌اکبر
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.