• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
7
دکتر بنیادی:

راه ‎اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در کاشمر ضروری است

  • کد خبر : 2771
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
راه ‎اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در کاشمر ضروری است
عضو ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به این‏که تشخیص زودرس بیماری کرونا در درمان و کنترل آن نقش مهمی دارد، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری کرونا در شهرستان کاشمر ضروری است.

بهروز بنیادی عنوان کرد: هرچند اگر این آزمایشگاه راه‌اندازی شود در ظرف 24 تا 48 ساعت وضعیت بیماران مشکوک به کرونا در کاشمر و شهرهای مجاور مشخص می‌شود، اما به دلیل هزینه‌های بالایی که دستگاه‌های آزمایشگاهی دارد باید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، و وزارت بهداشت و درمان تأمین گردد.

وی تصریح کرد: این آزمایش بسیار حساس است و  نیاز به کادر تخصصی دارد تا پاسخ‌های آزمایش‌ها قابل‌اعتماد گردد. در همین خصوص مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر تلاش می‌کنند‎ تا دستگاه‌ها و امکانات را برای تأمین نیرو و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرونا در شهرستان فراهم آورند.

بنیادی عنوان کرد: با توجه به این‏که در فاز دوم مبارزه با کرونا هدف اصلی که دنبال می‎شود، بیماریابی است، هرچه نمونه‎ از افراد مشکوک بیشتر ارسال گردد و تشخیص نمونه‌های مثبت افزایش یابد خواهیم توانست، افراد مبتلا به کرونا ویروس را زودتر درمان و افراد در تماس با آن‌ها سریع‌تر شناسایی و آموزش داده شوند و تحت نظر مراقبین سلامت و بهورزان دلسوز قرار گیرند تا با قرنطینه خانگی از انتشار بیماری پیشگیری گردد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان‌های سه شهرستان کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن تصریح کرد: علاوه بر حمایت مالی صورت گرفته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از محل دستورات مقام عالی وزارت بهداشت دو دستگاه ونتیلاتور پرتابل(دستگاه تنفس مصنوعی) برای بیمارستان کاشمر و بردسکن، یک دستگاه سانتریفیوژ برای آزمایشگاه بردسکن، و برای شهرستان خلیل‎آباد نیز همین دستگاه‌ها پیش‌بینی شده که به‌زودی تحویل می‎گردد.

وی عنوان کرد: طی پیگیری‎های صورت گرفته از سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا در منطقه ترشیز ضمن اختصاص تجهیزات جدید درمانی، برای شبکه‎های بهداشت و بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار هم تخصیص یافت.

بنیادی مطرح کرد: با این اعتبار تجهیزات موردنیاز و کمبودها را خود شهرستان‎ها تهیه و برطرف خواهند نمود، که در همین راستا از این اعتبار مبلغ 35 میلیارد ریال به شهرستان کاشمر، 10 میلیارد ریال به شهرستان بردسکن و مبلغ 5 میلیارد ریال به شهرستان خلیل‎آباد تخصیص یافت.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2771
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.