• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
12
شهردار کاشمر به سخنان رئیس شورای‌شهر واکنش نشان داد؛

رئیس شورای‌شهر برخی اطلاعات شهرداری را وارونه جلوه می‌دهد

  • کد خبر : 2368
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۷:۱۶
رئیس شورای‌شهر برخی اطلاعات شهرداری را وارونه جلوه می‌دهد
شورای‌شهر به‌جای پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان و تلاش بر رتق‌وفتق اداره امور شهر، گاه‌وبیگاه گرفتار برخی وارونه جلوه دادن‌های مسائل مبتلابِه شهر است و همین، گاه باعث شده انرژی مدیریت شهری برای رفع برخی شایعات و حرف‌وحدیث‌های مغرضانه تحلیل رود. در روزهای اخیر نیز در ادامه ده‌ها مسئله‌ای که برخی اعضای شورای‌شهر در باره آن ابهام‌آفرینی کرده و آرامش را از شهر سلب کردند، مبحث پارکینگ‌های شهر و عملکرد شهردار در احداث پارکینگ را بهانه قرار دادند تا با به‌کارگیری برخی رسانه‌های هم‏سو، با تیترهای جنجالی مبنی بر طرح سئوال از شهردار کاشمر، اوضاع شهر را به هم آشفته سازند. لذا به‌منظور روشن شدن موضوع و اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان، با مهندس جعفر سلیمانی شهردار کاشمر به گفتگو نشستیم و در این خصوص نظرات ایشان را جویا شدیم.

شهردار كاشمر گفت: شهرداري مطابق بودجه مصوب و متمم و تفریغ و حسابرسی انجام شده که تماماً تأیید شورا را دارد، تکالیف خود را به انجام رسانده و ظرفیت پارکینگ‌های شهر، بیش از پنج برابر افزایش‌یافته است؛ اما متأسفانه همواره رئیس شورای‌شهر در جهت وارونه جلوه دادن برخی فعالیت‌های شهرداری اقدام و تاکنون قادر به اثبات هیچ‌یک از بیانات خود نشده و در اثر عدم تخصص و تجربه لازم در شهرسازی، ابتدا طی مصاحبه‌های مختلف و بدون شنیدن نظر کارشناسان شهرداری افکارعمومی را تحت تأثیر پندارهای منفی قرار می‌دهد و پس از ورود مراجع تخصصی و نظارتی، نتایج را به اطلاع افکارعمومی نمی‌رساند.

جعفر سلیمانی تأکید کرد: تملکات و خرید املاک و اراضی در دوره فعلی مدیریت شهری بیش از تمام دارایی‌های شهرداری در طول حدود  نود سال قدمت شهرداری است.

وی در خصوص اظهارنظر رئیس‌شورا برای استیضاح عنوان کرد: ظرف سه‌سال اخیر دوره پنجم شورا دوسال است که برخی اعضای شورا به‌جای سیاست‌گذاری و تسهیل در ارائه خدمات عمومی و رفاه شهروندان، بیشتر نقش مواخذه‌ای و استهلاک توان شهرداری و بازدارندگی در خدمت‌رسانی را داشته‌اند که این رویه منجر به خروج شورا از مسیر صحیح خود بوده است.

شهردار کاشمر با تأکید بر این‌که پرسش‌گری مبتنی بر اصلاح امور لازمه رشد است؛ در موضوع مکاتبه شخصی رئیس‌شورا در خصوص وضعیت پارکینگ‌ها، گفت: شهرداری تا پایان سال ۹۶ تأییدیه تفریغ و حسابرسی‌های خود را طی سال‌های متوالی از شورای دوره قبل و دوره اخیر و وزارت کشور اخذ نموده که این امر خود مبیّن بی‌اساس بودن ادعای مطروحه است.

وی با اشاره به این‌که استیضاح شهردار حق قانونی اعضای شوراست؛ گفت: هرچند طی دو سال اخیر، هیچ‌گاه حتی یک‌قدم هم از فضای استیضاح دور نبوده‌ایم و رویه بعضی از اعضای محترم شورا این بوده و همواره کارشناسان و متخصصان شهرداری در حال تهیه گزارشات مورد درخواست شخص رئیس شورا بوده‌اند و اغلب وقتی را ‌که باید صرف خدمت و پاسخ‌گویی و پیگیری اعتبارات ملی و استانی و تأمین منابع محلی و نهایتاً خدمت به مردم می‌شد، صرف همین حاشیه‌سازی‌ها شده است.

وی در خصوص عوارض حذف پارکینگ اظهار داشت: بنابر نظر کارشناسی و ضوابط شهرسازی، ریاست شورا، بین عوارض حذف پارکینگ و نحوه وصول آن را که لایحه مصوب شورای‌شهر است، با جرایم کمیسیون ماده صد ناشی از حذف پارکینگ تفاوتی قائل نشده و دو موضوع مجزا را که بارها توسط رئیس اداره شهرسازی شهرداری به ایشان توضیح داده‌شده، باهم ترکیب نموده و خلط مبحث نموده است، اما در خصوص هزینه عوارض مربوطه، شهرداری نه‌تنها به تکلیف خود در بودجه عمل نموده بلکه تأیید همه فرآیندهای مربوطه را از شورا طی و متمم و تفریغ و حسابرسی اخذ نموده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2368
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.