• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
7
شهردار کاشمر:

در این بحران خیرین حمایت خاص از حوزه سلامت داشته باشند

  • کد خبر : 2721
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
در این بحران خیرین حمایت خاص از حوزه سلامت داشته باشند
شهردار کاشمر گفت: در این بحران خیرین حمایت خاص از حوزه سلامت داشته باشند.

مهندس سلیمانی طی گفتگویی افزود: حمایت از جامعه پرستاری و پزشکی و تأمین ملزومات موردنیاز بیمارستان‌ها و کالاهای مصرفی که موردنیاز آن‌ها است، شهرداری برنامه‌ای به مبلغ 3 میلیارد ریال برای مبارزه با بیماری کرونا پیش‌بینی کرد.
وی اظهار داشت: با مصوبه شورای شهر مبلغ 200 میلیون تومان با محوریت شهرداری هزینه می‌کنیم.
وی تصریح کرد: یک‌صد میلیون تومان از این مصوبه جهت تجهیزات ضروری بیمارستان شهید مدرس که بیمارستان مورد هدف کرونا است هزینه می‌شود و یک‌صد میلیون تومان دیگر نیز ملزومات سیستمی موردنیاز شهرداری برای حفاظت محیطی از شهروندان در محیط عمومی تعریف و برنامه‌ریزی‌شده است.
شهردار کاشمر با تأکید بر اینکه وضعیتی که ویروس کرونا بر جامعه و فعالیت‌های شهروندان داشته است بر درآمد شهرداری هم تأثیر منفی گذاشته است، گفت: هم‌اکنون با کمک خیرین و پیگیری‌هایی که انجام شد، 78 میلیون تومان کمک خیرین جذب و هزینه شده است.


سلیمانی اظهار کرد: از مبلغ یک‌صد میلیون تومان مصوبه شورای شهر برای کمک به ملزومات موردنیاز بیمارستان‌های منطقه، تاکنون 60 در صد آن هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مبلغ 150 میلیون تومان برای تجهیزات موردنیاز بیمارستانی هزینه شده است؛ افزود: از خیرین تشکر می‌کنم که با دعوتی که داشتیم، حساسیت را درک کردند و با هدفمندی کمک‌ها به سمت تأمین کالاهای مصرفی حوزه مقابله با کرونا در بیمارستان بردند که اثربخشی آن کاملاً واضح است.
شهردار کاشمر گفت: همه باید تلاش کنیم در کنار هجمه این بیماری جهت سلامتی پزشکان و پرستاران، ذخیره و کالاهای موردنیاز آن‌ها هیچ موقع به کمبود نرسد و نگرانی را از شبکه بهداشت و درمان کم کنیم.
سلیمانی تأکید کرد: اولویت ما سلامت شهروندان و سلامت جامعه پرستار و پزشکی ایثارگرمان است و در این راستا منتظر اقدامات بالادستی نیستیم با تکیه به کمک مردم و بضاعت‌های شهرداری، برنامه سه میلیارد ریالی بسته شد و بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بابیان اینکه اقدامات انجام‌شده مشمول فعالیت ماشین‌آلات شهرداری برای ضدعفونی سطح شهر نیست، افزود: با کمک خیرین 10 مورد تب‌سنج از خارج کشور تأمین و به بیمارستان‌های منطقه تحویل داده شد.
“حمایت از کادر درمانی در برابر ویروس کرونا با در خانه ماندن محقق می‌شود”
وی اشاره کرد: در حال حاضر سلامت شهروندان بیشترین هدف شهرداری است و نگاه ماندن در خانه از اهداف ما است و در همین زمینه با مصوبه شورای شهر برای حمایت از مستاجرینی که با بستن مغازه خود به پویش در خانه بمانیم بپیوندند یک‌سوم مال‌الاجاره ماه‌های اسفند و فروردین دریافت نخواهد شد.
شهردار کاشمر افزود: پرستاران و پزشکان تلاش می‌کنند تا یک نفر از شهروندان به خاطر این ویروس از دست نرود و ما با در خانه ماندن باید از آن‌ها حمایت کنیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه ماسک، لباس مخصوص، الکل، عینک، کلاه، پاپوش، تب‌سنج و دستگاه تنفس مصنوعی از تجهیزات موردنیاز کادر درمانی است، گفت: همه ما با توجه به بضاعتی که داریم، برای نجات جان بیماران و جان کادر پرستاران و پزشکان با تأمین تجهیزات از طریق کمک به مجمع خیرین سلامت کمک کنیم.
وی اظهار کرد: با شروع بیماری کرونا در شهر کاشمر، طی 17 شب متوالی در اقدامات جزئی شهرداری در کنار مردم بودیم و 500 هزار لیتر محلول‌پاشی شهر در خیابان‌ها و معابر به اجرا رساندیم و در این امر کارکنان شهرداری، پاکبانان، ماشین‌آلات آتش‌نشانی و علی‌الخصوص خیر بزرگوار آقای دربان فعال بودند و توانستیم 500 هزار لیتر محلول‌پاشی را در کنار هیئت‌های مذهبی و دوستانی که در این امر اثرگذار بودند، انجام دهیم.
شهردار کاشمر با تأکید بر اینکه با بارندگی‌های اخیر، ضدعفونی شهر متوقف شد؛ تصریح کرد: هفت شب دیگر محلول‌پاشی انجام و این امر تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت و اگر این بحران ادامه داشته باشد با هماهنگی شورای شهر فعالیت‌های شهرداری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2721
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.