• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
4

در انتخابات با هیچ‌کس شوخی نداریم

  • کد خبر : 4684
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
در انتخابات با هیچ‌کس شوخی نداریم
صدای خاوران-مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی  گفت: ما با هیچ‌کس در اجرای انتخابات مطابق قانون شوخی نداریم و در این راستا مجریان و ناظران نباید سلیقه شخصی خود را دخیل کنند.

صدای خاوران-مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی  گفت: ما با هیچ‌کس در اجرای انتخابات مطابق قانون شوخی نداریم و در این راستا مجریان و ناظران نباید سلیقه شخصی خود را دخیل کنند.

محمدعلی نبی پور در مراسم افتتاح ستاد ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: خوشحالم که در این ایام، بحث اجرای انتخابات در حوزه‌های مختلف کلید خورد و امروز هم در فرمانداری مشهد این کار آغاز شد، انتخابات نه در ایران بلکه در دنیا مهم‌ترین مسئله در مشروعیت بخشی است، افتخار ما این است که در طول این چهار دهه، هرسال یک انتخابات برگزار کردیم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه در هر جای دنیا نگاه کنید، حتی درجایی که به رأی مردم احترام نمی‌گذارند به همان انتخابات شکلی خود می‌بالند، ادامه داد: شاید بشود گفت آسان‌ترین روش مشارکت سیاسی، رأی دادن مردم است، حتی غیرسیاسی‌ترین افراد هم هنگام انتخابات با رأی خود کار سیاسی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید انتخابات را برای مردم آماده کنیم، بیان کرد: هرگاه سرمایه اجتماعی افزایش یابد به دنبال آن مشارکت افزایش پیدا می‌کند، ما در یک جنگ اقتصادی و کنار آن در جنگ رسانه‌ای هستیم، سیاه نمایی‌هایی که انجام می‌شود هر چه شدیدتر و به‌مرور تشدید شده و مردم سردتر می‌شوند.

نبی‌پور ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان نقد منصفانه کنید اما توهین نکنید را به دلیل از بین نرفتن اعتماد عمومی و اعتماد مردم است، به همین دلیل افتخار این نظام مشارکت ۷۰درصدی مردم در ۱۲ دوره است.

وی بابیان اینکه در ۱۱ دوره انتخابات مجلس حدود ۶۸ درصد حضور نسبی و در انتخابات شوراها حدود ۶۲ درصد مشارکت داشتیم، افزود: از اصحاب رسانه انتظار داریم که برای افزایش مشارکت مردم کمک کنند، چراکه مردم در این جنگ اقتصادی به‌زحمت افتاده‌اند و علاوه بر آن ویروس کرونا هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: ما برای نگرانی مردم از حضور در انتخابات یک پیوست بهداشتی برای هر یک از مراحل آن پیش‌بینی کرده‌ایم، اپلیکیشن انتخابات طراحی کردیم، امروز هم در انتخابات به همین شکل تلاش شده است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، یکی از تأکیدهای وزارت کشور، الکترونیک کردن انتخابات است.

وی دومین رکن انتخابات را موضوع رقابت دانست و ابراز کرد: انتخاباتی که بدون رقابت باشد قطعاً قابل‌پذیرش نیست چراکه مردم باید حق انتخاب داشته باشند، قطعاً هیئت‌های اجرایی و نظارت می‌توانند در این موضوع کمک کنند.

نبی‌پور با تأکید بر  رقابت سالم یادآور شد:  باید تلاش کنیم که تمام گروه‌هایی که در جستجوی قانون اساسی و اهداف و ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند، بیایند و حرف‌های خود را بزنند، تلاش ما این است که رقابتی سالم در کشور وجود داشته باشد.

وی رکن سوم را رکن بهداشت اعلام کرد و افزود: ما با هیچ‌کس در اجرای انتخابات مطابق قانون شوخی نداریم، هیچ‌یک از مجریان و ناظران نباید سلیقه شخصی خود را دخیل کند، همه ما باید به قانون التزام داشته باشیم، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در بهداشت وجود دارد، شفافیت است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، بابیان اینکه از ۲۵ مرحله فرآیند انتخابات، جز یک مرحله،  مابقی فرآیند به‌صورت الکترونیک است، تصریح کرد: زمانی که فرآیندها الکترونیک است، شفافیت بیشتری به وجود خواهد آمد، تلاش ما این است که حداکثر فرآیند انتخابات را به گوش مردم برسانیم.

وی ادامه داد: در بحث هزینه‌های مالی کاندیداها، قانون شفافیت مالی کاندیداها تصویب شد که مشخص شود این امور مالی از کجا تأمین می‌شود.

نبی پور  چهارمین رکن را امنیت دانست و اظهار کرد: تاکنون  در اجرای فرایند انتخابات هیچ معضل امنیتی نداشتیم و امیدوارم دیگر هم نداشته باشیم، در همه استان‌ها فرایندی تعریف‌شده و پیوستی امنیتی داریم، به‌طوری‌که انتخاب‌کننده‌ها و انتخاب شونده‌ها در امنیت کامل خواهند بود.

وی اصل و اساس انتخابات را بر پایه‌ی مردم دانست و اضافه کرد: در تمام بحران‌ها این مردم پای انقلاب ایستادند، ما همه مدیون مردم هستیم، قطعاً برگ زرینی به این نظام خواهیم افزود به‌شرط اینکه دست در دست هم کارکنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4684
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.