• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5
انتقاد شديد از پيمانکار قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر

دریغ از یک متر آسفالت!

  • کد خبر : 7031
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
دریغ از یک متر آسفالت!
صدای خاوران- واقعاً اگر کاری نمی‌خواهد انجام شود بگوئید تا مردم بدانند توان مسئولان‌شان در چه حد و اندازه‌ای است نه این‏که چند جلسه برگزار کنید و با گرفتن عکس‌ها و پخش آن در فضای مجازی بگوئید ما پیگیریم. اگر تنها نگاهی به آنچه از سوی شما مسئولان در رسانه‌های مختلف انتشار یافته بیندازید، می‌بینید که یک‌بار گفته شده ساخت قطعه دوم جاده کاشمر به شادمهر سرعت گرفته در جلسه دیگری اعلام می‌کنید نباید به تکمیل شدن قطعه دوم خوش‌بین بود. بهتر است به‌جای بازی با افکارعمومی و آوردن بهانه‌هایی مانند نبودِ میلگرد و مشکل برق، تکلیف مردمی که عزیزان‏شان را در این محور از دست می‌دهند، مشخص کنید.

علی‏رغم این‏که 10 کیلومتر قطعه اول باند دوم محور کاشمر به شادمهر در سال 98 توسط مهندس سلیمانی شهردار قبلی در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به بهره‌برداری رسید و در ادامه، عملیات اجرایی قطعه بین کیلومتر 14 تا 34 توسط پیمانکار جدید شروع شد، اما تاکنون که حدود دوسال و نیم از شروع کار می‌گذرد و قرارداد قطعه دوم تا سه‌ماه دیگر به پایان می‌رسد، حتی یک‌متر آن‌هم آسفالت نشده است و در این بین شاهد سکوت آن‌هایی هستیم که در زمان مدیریت مهندس سلیمانی هر روز به سر و سینه می‌زدند که چرا به تعهد خود عمل نمی‌کنید.

از سویی برخی مسئولان برای این‏که اعلام کنند دغدغه‏مند و پیگیرند، جلساتی توسط نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی، فرماندار و حتی مسئولان کشوری و استانی برگزار و بازدیدهای متعددی انجام داده‌اند، ولی هنوز هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است و همچنان تمامی مشکلات را به گردن پیمانکار می‌اندازند! البته بماند که در سفر هیئت دولت300 میلیارد تومان برای این محور به تصویب رسیده است. این وضعیت در حالی است ‏که زمان قرارداد قطعه دوم 30ماه و اعتبار 67 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و قرار بوده 20 کیلومتر قطعه دوم را 24 ماهه به بهره‌برداری برسانند، ولی به گفته مدیرکل قبلی راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، نمی‌توان به تکمیل شدن قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر خوش‌بین بود.

مدیران پروژه فقط پول می‌گیرند

علی‏رغم این‏که پیمانکار قطعه دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر موظف بوده در مدت ٣٠ ماه پروژه را به طول٢٠ کیلومتر که در آذرماه ٩٨ آغاز شده تکمیل و به بهره‌برداری برساند، ولی هنوز یک متر آن‌هم آسفالت نشده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در این زمینه گفت: مدیران پروژه فقط دارند پول می‌گیرند و کاری برای این محور انجام نمی‌دهند، به همین دلیل برای این پروژه اتفاق خاصی نیفتاده و از وضعیت موجود این پروژه گله‌مند هستیم.

وی تصریح کرد: پیمانکار موظف بوده در مدت ٣٠ ماه پروژه قطعه دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر را تکمیل و به بهره‌برداری برساند، اما با روند فعلی، عملاً این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی افزود: قرارداد فی‌مابین پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی بدون در نظرگرفتن حق مردم به‌صورت یک‌طرفه به نفع پیمانکار تنظیم شده است، علیرغم این‏که پیمانکار به تعهدش در این قرارداد عمل نکرده اما به دنبال این است قطعه سوم این جاده را نیز انجام دهد.

وی گفت: هرچند در ابتدا قرار بود بهمن‌ماه پارسال 20 کیلومتر قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر به بهره‌برداری برسد اما در ادامه، پیمانکار پروژه هفته دولت امسال را برای پایان پروژه اعلام نموده، ولی همچنان روند پیشرفت پروژه بسیار کُند است.

نیک‌بین با انتقاد از حرکت لاک‌پشتی باند دوم محور کاشمر به شادمهر اظهار داشت: تاکنون چندین استاندار و رئیس مجلس و معاون رئیس‌جمهور از این پروژه بازدید داشته‌اند، اما هنوز به نتیجه نرسیده و فقط به برگزاری جلسه خلاصه‌شده است.

وی عنوان کرد: علی‏رغم این‏که قرارداد پیمانکار رو به پایان است، اما پروژه پیشرفتی حدود 28 تا 35 درصد بیشتر ندارد، در این شرایط مردم هستند که ضرر می‌کنند به‌طوری‌که طی یک ماه اخیر چندین نفر در این محور جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی با انتقاد از این‏که کارگاه هنوز به‌طور کامل تجهیز نیست، افزود: با توجه به مناسب نبودن پیشرفت پروژه، به پیمانکار مهلت یک‌هفته‌ای داده شد تا نسبت به نصب و راه‌اندازی دستگاه سنگ‌شکن اقدام کند، در غیر این صورت موضوع لغو قراردادش را از طریق شخص وزیر پیگیری می‌کنم.

وی بیان کرد: پیمانکار فعلی توان اجرای این پروژه را ندارد، در این راستا نه‌تنها اجازه واگذاری قطعه سوم را برای اجرا به پیمانکار فعلی نمی‌دهیم، بلکه در صورت عدم عمل به تعهد، قرارداد فعلی را هم لغو خواهیم کرد.

نیک‌بین بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خراسان‌رضوی٣٠٠ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل باقی‌مانده جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر اختصاص یافته که به‌زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

پیشرفت قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر رضایت‌بخش نیست

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی هم در این خصوص گفت: علیرغم این‏که تا سه ماه آینده قرارداد قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر پایان می‌یابد، اما پیشرفت این قطعه رضایت‌بخش نیست.

عباس یوسف‌زاده با اظهار تأسف از این‏که با گذشت یک سال هنوز پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار نیست و مدیران پروژه هنوز به دنبال نصب سنگ‌شکن هستند؛ بیان کرد: پیمانکار باید هرچه زودتر تکلیف پروژه را مشخص کند.

وی با انتقاد از پیشرفت بسیار کم قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر بیان کرد: به‌زودی جلسه‌ای با مدیرعامل پروژه خواهیم داشت و برای ادامه پروژه تعیین تکلیف خواهیم نمود که خاتمه کار داده شود یا برای ادامه کار توافق کنیم.

یوسف‌زاده با بیان این‏که چند سال گذشته زحمات بسیاری برای این محور کشیده شده است، گفت: از وضعیت موجود اصلاً راضی نیستیم و این شیوه پاسخ‌گویی نیست. تصمیم نهایی برای قطعه دو به‌زودی گرفته می‌شود.

در پایان

بدون‏ شک مطالبه مردم در خصوص محور کاشمر به شادمهر که به جاده مرگ شهرت یافته و در بسیاری روزها شاهد از دست دادن جان عزیزان‏مان هستیم، جدی است. بارها و بارها برنامه زمان‌بندی اعلام نمودید ولی هیچ‌گاه نتوانستید طبق آن پیش بروید.

واقعاً اگر کاری نمی‌خواهد انجام شود بگوئید تا مردم بدانند توان مسئولان‌شان در چه حد و اندازه‌ای است نه این‏که چند جلسه برگزار کنید و با گرفتن عکس‌ها و پخش آن در فضای مجازی بگوئید ما پیگیریم. اگر تنها نگاهی به آنچه از سوی شما مسئولان در رسانه‌های مختلف انتشار یافته بیندازید، می‌بینید که یک‌بار گفته شده ساخت قطعه دوم جاده کاشمر به شادمهر سرعت گرفته در جلسه دیگری اعلام می‌کنید نباید به تکمیل شدن قطعه دوم خوش‌بین بود. بهتر است به‌جای بازی با افکارعمومی و آوردن بهانه‌هایی مانند نبودِ میلگرد و مشکل برق، تکلیف مردمی که عزیزان‏شان را در این محور از دست می‌دهند، مشخص کنید.

انتظار می‌رود؛ دادستان کاشمر هم به این موضوع ورود کرده و تکلیف آن را مشخص می‌نمود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7031
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.