• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
7
پس از 21 سال؛

درجه شهرداری کاشمر از 8 به 9 ارتقاء یافت

  • کد خبر : 8238
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
درجه شهرداری کاشمر از 8 به 9 ارتقاء یافت
صدای خاوران-شهردار کاشمر افزود: باید در خصوص کسب این درجه از همکاران محترم در وزارت کشور، سازمان شهرداری‌های کشور، استاندار محترم و معزز جناب آقای سردار نظری، معاون محترم عمرانی استاندار جناب آقای دکتر خدایی و جناب آقای مهندس خادم‏پیر مدیرکل محترم دفتر امور شهری، فرماندار، امام‌جمعه و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، تقدیر و تشکر کنم.

شاخص‌های مهمی چون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها، ظرفیت‌ها و پتانسیل شهری جزو مهم‌ترین مسائل مرتبط با درجه شهرداری‌هاست که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارتقای شهرداری کاشمر برای خدمات بهتر را به فال نیک می‌گیریم

امام‌جمعه شهر کاشمر در دیدار شهردار و اعضای شورای‏شهر عنوان کرد: ارتقای شهرداری کاشمر از 8 به 9 برای خدمات بهتر را به فال نیک می‌گیریم.

حجت‌الاسلام طاهری با تقدیر از اقدامات شهردار و کارکنان شهرداری در تحقق این ارتقاء اظهار کرد: اقدامات شهردار محترم در سال اول و شروع نهضت آسفالت، نمونه‌ای از فعالیت‌های انقلابی این مجموعه است که موجب خوشحالی مردم مناطق کم برخوردار شده است که امیدواریم این خدمات ادامه‌دار باشد تا مورد رضای خداوند قرار گیرد.

وی با بیان این‏که شهرداری‌ها بیشترین کارهای خود را معمولاً در سال آخر فعالیت شوراها انجام می‌دهند که برداشت مردم اقدامات تبلیغاتی است؛ گفت: با شروع به کار آقای کوهسرخی از روز اول اقدامات شایسته‌ای در سطح شهر در حال انجام می‌باشد.

طاهری در اختیار داشتن تمام تأسیسات مورد نیاز بخش‌های مختلف خدماتی و عمرانی را یکی دیگر از موفقیت‌های شهرداری کاشمر عنوان کرد و افزود: اگر شهرداری کاشمر در بخش‌هایی برای اقدامات عمرانی و تأمین مواد وابسته به بخش خصوصی می‌بود، مشکلاتی برای سرعت در اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به این‏که اقدامات شهرداری در سال اول شروع به کار شهردار اتفاق ارزشمندی است و امید می‌رود در سال بعد نیز این امر ادامه داشته باشد؛ گفت: با تحویل قیری که شهرداری دارد و امکاناتی همچون کارخانه سنگ‌شکن، قابل پیش‌بینی است که برای دوسوم معابر شهر کاشمر آسفالت تهیه شود.

امام‌جمعه کاشمر با بیان این‏که با سرعت دادن به اجرای طرح‌های قبرستان بقیع می‌توانیم یکی از دغدغه‌های شهروندان را در امور اموات محقق کنیم، گفت: جاده، راه‌آهن و فرودگاه سه عامل مهم در جذب سرمایه‌گذاران در منطقه خواهد بود. با وجود فرودگاهی که توسط بخش خصوصی مهیا شده می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و با زیرسازی و آسفالت جاده فرودگاه حضور توریست و سرمایه‌داران را در منطقه بیشتر داشته باشیم.

طاهری با بیان این‏که با توجه به نیمه‌ساز بودن زندان هرچه زودتر باید برای انتقال زندان از داخل شهر اقداماتی صورت گیرد، گفت: ظرفیت‏شناسی و داشتن اتاق فکر برای ارتقای شهر از الزامات موردنیاز شورای شهر کاشمر است.

وی افزود: در همه شوراها اختلاف‌سلیقه‌ها هست و این اختلاف‌نظرها نباید اخلالی در کار شهردار ایجاد کند تا اقدامات عمرانی و خدماتی در آرامش به‌پیش رود تا شهروندان از آن لذت ببرند.

جذب اعتبارات ملی و استانی گزیده‌ای از مزایای ارتقای شهرداری

مهندس کوهسرخی در این دیدار که با حضور معاونین و اعضای شورای‏اسلامی همراه بود؛ افزود: ارتقای شهرداری کاشمر از درجه 8 به 9 پس از 21 سال در جذب اعتبارات ملی و استانی، رشد بودجه شهرداری، کمک‌های اعتباری به پروژه‌هایی هم‏چون پسماند، بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و آتش‌نشانی در ارتقا چارت سازمانی شهرداری تأثیر بسزایی خواهد داشت و با این ارتقا در ردیف شهرداری تربت‌حیدریه قرار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با پیگیری همکاران محترم شهرداری، مدارک و مستندات مربوط را در کمترین زمان ممکن تهیه و در سامانه درجه‌بندی شهرداری‌ها بارگذاری و پس از تائید استانداری محترم خراسان‏رضوی، درخواست شهرداری کاشمر به شماره ۰۱/۷/۶/۵۳۸۹/ص به تاریخ دوم آبان ۱۴۰۱ و طی نامه شماره ۳۸/۴۲/۲۵۳۲۱ به تاریخ دهم آبان ۱۴۰۱ مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‏رضوی به مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال و پس از بررسی‌های لازم کارشناسی در تاریخ ۱۴ دی‌ماه امسال طی نامه شماره ۲۰۹۳۱۰ وزیر محترم کشور، شهرداری کاشمر از درجه ۸ به ۹ ارتقاء یافت.

شهردار کاشمر افزود: باید در خصوص کسب این درجه از همکاران محترم در وزارت کشور، سازمان شهرداری‌های کشور، استاندار محترم و معزز جناب آقای سردار نظری، معاون محترم عمرانی استاندار جناب آقای دکتر خدایی و جناب آقای مهندس خادم‏پیر مدیرکل محترم دفتر امور شهری، فرماندار، امام‌جمعه و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، تقدیر و تشکر کنم.

کوهسرخی با بیان این‏که ارتقاء درجه نشان از رشد شهرداری دارد و بدون شک این اتفاق در توسعه و آبادانی شهر نقش بسزایی خواهد داشت؛ تصریح کرد: این ارتقاء را به‌تمامی شهروندان محترم تبریک عرض می‌کنم.

شهردار کاشمر در ادامه افزود: امسال و در راستای نهضت آسفالت معابر شهری با افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری، تاکنون حدود ۱۳۰هزار مترمربع آسفالت معابر و حدود ۶۰ هزار مترمربع تایل فرش و… اجراشده است.

وی با بیان این‏که شهرداری جهت رفاه بیشتر شهروندان با فعال بودن بیش از 30 گروه عمرانی در تمامی محلات علی‌الخصوص اهالی مناطق کم برخوردار اقدامات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی انجام داده است، افزود: برای اولین بار با همکاری شوراهای مذهبی شهر کاشمر، حسینیه سیار بی‌نشان هم‌زمان با دهه فاطمیه راه‌اندازی که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

کوهسرخی افزود: در حوزه نیروی انسانی، تعدادی از نیروهای تعدیل‌شده در زمان سرپرستی، مجدد دعوت به کار شدند، ۴۶ نفر از نیروهای شهرداری که جزء خانواده محترم معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان بودند هم تغییر وضعیت و تاکنون تعداد ۲۰ نفر رسمی و مابقی در دست اقدام است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8238
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.