• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
20
هشت روز هفته

دانه درشت‏های بورسی در کمین سهام عدالت

  • کد خبر : 3162
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
دانه درشت‏های بورسی در کمین سهام عدالت
در این هشت روز هفته در حالی که قتل دختر 13 ساله تالشی به دست پدر به بهانه حفظ ناموس به روح و روان جامعه سوهان کشید و آتش سوزی‌های زنجیره‌ای در غرب و جنوب کشور بحران زیست محیطی عظیمی را دامن زد و تازه بعد از 200 بار تماس تلفنی مدیر بحران استان خوزستان با تهران موفق شدند ...

در این هشت روز هفته در حالی که قتل دختر 13 ساله تالشی به دست پدر به بهانه حفظ ناموس به روح و روان جامعه سوهان کشید و آتش سوزی‌های زنجیره‌ای در غرب و جنوب کشور بحران زیست محیطی عظیمی را دامن زد و تازه بعد از 200 بار تماس تلفنی مدیر بحران استان خوزستان با تهران موفق شدند یک بالگرد به خائیز اعزام کنند و تازه آقایان متوجه شده‌اند، مدیریت بحران این استان بحرانی است زیرا این استان به پایگاه اطفای حریق که مجهز به هواپیمای آب‌پاش باشد و بتواند در مهار حریق صنعتی و سایر حریق‌ها از آن استفاده کند اما این نیاز، تاکنون محقق نشده است.

در این میان شاهد یکی از بدعهدی‌های مسئولان در خصوص عرضه سهام عدالت با محاسبه آن کمتر از ارزش واقعي‌اش بودیم. گویا ترفندها و دور زدن‌هاي قانون در شرکت‌هاي بورسي در جريان محاسبه ارزش سهام و حسابرسي تمامی ندارد و  حالا در شرایطی که خانوارهاي ايراني با فشار معيشتي شديد مواجهند و همين فشار باعث شده ميل به فروش سهام عدالت بين مشمولان تقويت شود؛ گرگ‌هاي وال‌استريت در خيابان حافظ يعني مافياي بورس، منتظر جمع‌کردن سهام عدالت از کف بازار به قيمت ارزان هستند. انگار در ميان اخبار سلطان قير، سلطان سکه و سلطان خودرو باید سلطان بورس را هم اضافه کرد زیرا بورس هم سلطان‌هاي خودش را دارد.

در این گیر و دار مجلس یازدهم هم آغاز به کار کرد اما نمایندگان انقلابی برای انتخاب هیئت رئیسه تا حد زیادی گرفتار سهم‌خواهی شدند به طوری‌که یک نماینده اصولگرایی که در مجلس دهم هم بوده و حالا در جمع یازدهمی‌ها هم هست از اوضاع گله داشت. او مدعی شد در مجلس قبلی هر جناحی که کم می‌آورد بر سر رقیب می‌زد که او نگذاشته کار کند. اگر اصولگرایان نمی‌توانستند کاری کنند، گردن گروه و جماعت دیگری می‌انداختند، اما این دوره چه می‌خواهند بگویند و گردن چه کسی بیندازند؟ او که عضو فراکسیون ولایی است؛ گفت: آقایان خیلی خوشحال نباشند که مجلس یکدست شده چون همین الان برخی از اصولگرایان با یکدیگر بر سر کرسی‌های مجلس دعوا دارند، حالا چگونه می‌خواهند مسائل مملکت را حل کنند؟ البته در این مجلس گویا قرار است با عجایب دیگری هم روبرو باشیم به طوری که یک نماینده دور اولی پیشنهاد عجیبی داده و برای نمایندگان قرائت روزی دو صفحه قرآن در نظرگرفته است که این پیشنهاد حتی تئوریسین‌های دست راست آقایان را هم دلخور کرده که توجه به معنویت با این ظاهرسازی‌ها جور در نمی‌آید و انگار آفت بازگشت روش‌های احمدی‌نژادی در مجلس یازدهم دیده می‌شود.

در این میان یک نماینده اصولگرای مجلس پیشین اظهارنظر جانانه‌ای کرد و گفت: “برای مردم آشکار شده که مجلس کاره‌ای نیست و بدین ترتیب طبیعی است که در انتخابات کمتر مشارکت داشتند.” علی مطهری گواه این ادعایش را این می‌داند که  بعد از مسائل بنزینی برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع این لوایح را آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم بدین ترتیب مردم می‌بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست.

در این اوضاع و احوال با قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس در آمریکا شاهد اعتراضات و ناآرامی‌هایی در سراسر این کشور بودیم که خیلی‌ها این اعتراضات را که با محوریت دفاع از سیاه‌پوستان شروع شده به داغ شدن بحث انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ربط دادند. البته در این میان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی ایران، چین و روسیه را به افزایش ناآرامی‌ها در ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد و فکر نکنید که فقط بقیه مشکلات کشورهای‌شان را به خارج ربط می‌دهند آمریکایی‌ها هم دلشان می‌خواهد دنبال دست اجنبی در این اتفاقات باشند.

در این میان اگرچه شاهد لغو معافیت‌های هسته‌ای از سوی آمریکا بودیم اما ایران موضع نسبتا آرامی گرفت اما این آرامش قبل از طوفان است و حتما ایران پاسخی به اقدام تازه آمریکا نخواهد داد. ظاهرا ایران در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن به آمریکا در ماه‌های آینده است. البته این‌که چرا آمریکا در بحبوحه تنش‌ها بر سر ونزوئلا به تحریم‌های هسته‌ای روی آورده هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما این احتمال وجود دارد که آمریکا دنبال بازگرداندن توجه به برنامه هسته‌ای ایران است.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3162
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.