• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
2

دانشگاهیان توانایی‌شان را ثابت نکردند

  • کد خبر : 10003
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
دانشگاهیان توانایی‌شان را ثابت نکردند
صدای خاوران-فیروزی با اعلام اینکه صنعتگران از پتانسیل‌های دانشگاه غفلت کرده‌اند، راه‌اندازی خانه صنعت، معدن را در شهرستان‌های دارای ظرفیت برای رفع مشکلات صنعتگران ضروری دانست و اظهار کرد: اگر خانه صنعت و معدن راه‌اندازی شود خواهد توانست از دغدغه‌های آنان دفاع کند.

یکی از فعالان حوزه صنعت در کاشمر با بیان این‌که دانشگاهیان باید بازوان اصلی تولیدکنندگان باشند، افزود: در بسیاری از شهرها هنوز نتوانسته‌ایم از توان و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

رحمت فیروزی با اشاره به این‌که باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم شود، بر شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای صنعتی از سوی دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: اگر دانشجویان از توانایی بالایی برخوردار باشند، بدون شک بخش صنعت آمادگی پرداخت هرگونه هزینه را در خصوص همکاری دارد و در این باره تعهد می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که باید در دانشگاه‌ها تیم‌های تخصصی تشکیل و بر اساس مشکلات ورود کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخی دانشجویان هیچ کاری بلد نیستند و خسارت‌شان بیشتر است.

فیروزی با بیان این‌که عده‌ای فقط می‌خواهند پشت میز بنشینند و حاضر نیستند وارد کارخانه شوند، گفت: برخی دانشجویان فقط ادعا دارند که می‌توانند مشکلات صنعتگران را رفع کنند.

وی بیان کرد: تا وقتی دانشجویان در عرصه عمل لباس کار به تن نکنند و بخواهند با کت و شلوار در داخل کارخانه راه رفته و کس دیگری برایشان درب را باز و بسته کند، به درد صنعتگران و تولیدکنندگان نمی‌خورند.

وی با بیان این‌که تاکنون هیچ نمونه عینی از رابطه بین واحدهای صنعتی با دانشگاه دیده نشده است، بر انجام پژوهش از سوی دانشگاهیان در واحدهای صنعتی تأکید کرد و افزود: حلقه مفقوده بین علم و صنعت باید جایگاه خود را پیدا کند.

فیروزی با اعلام اینکه صنعتگران از پتانسیل‌های دانشگاه غفلت کرده‌اند، راه‌اندازی خانه صنعت، معدن را در شهرستان‌های دارای ظرفیت برای رفع مشکلات صنعتگران ضروری دانست و اظهار کرد: اگر خانه صنعت و معدن راه‌اندازی شود خواهد توانست از دغدغه‌های آنان دفاع کند.

این فعال حوزه صنعت با بیان این‌که در این سال‌ها دانشگاهیان نتوانسته‌اند توانایی خود را برای صنعتگران به اثبات برسانند؛ گفت: هر دلیلی می‌تواند منجر به عدم ارتباط صنعت با دانشگاه شود و برای حل این مشکل انجام برنامه‌هایی بین دانشگاه و صنعت تنها راه حل است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10003
  • نویسنده : بنیامین افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.