• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
5
فرماندار کاشمر گفت:

خسارت‌های کرونا غیرقابل‌جبران است

  • کد خبر : 4231
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
خسارت‌های کرونا غیرقابل‌جبران است
به گزارش صدای خاوران-فرماندار کاشمر گفت: خسارت‌های وارد شده به بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و در حوزه اشتغال و اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهرستان غیرقابل جبران است.

به گزارش صدای خاوران-فرماندار کاشمر گفت: خسارت‌های وارد شده به بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و در حوزه اشتغال و اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهرستان غیرقابل جبران است.

مسلم ساقی با بیان این‏که بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت بیشترین سهم را در حوزه اشتغال و اقتصاد این شهرستان دارند؛ گفت: علی‏رغم پتانسیل‌های شهرستان در حوزه گردشگری و زیارتی، کرونا به بخش خدمات و حوزه گردشگری کاشمر بیشترین صدمه را وارد کرد.

وی با اشاره به این‏که سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا، سالیانه سه میلیون زائر و گردشگر را پذیرا بودیم اما در یک‌سال اخیر در این بخش دچار صدماتی شده‌ایم؛ افزود: به دلیل تعطیلی‌هایی که داشتیم و بعضاً خواهیم داشت بخشی از فعالان زبده حوزه گردشگری و خدمات به حوزه‌های دیگر رفته‌ و قطعاً بعد از پساکرونا سرپا کردن این حوزه‌ها کار سختی خواهد بود.

فرماندار کاشمر ادامه داد: متأسفانه دریافت تسهیلات و منابع در مرکز کشور راحت‌تر صورت می‌گیرد و وقتی به شهرهای زیرمجموعه استان می‌رسد سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی اداری می‌شوند؛ از همین‌رو نیاز است زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان‌ها برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران مهیا شود.

وی با بیان این‏که هوشمندسازی نظام مالیات ایجاد عدالت می‌کند؛ مطرح کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به‌رغم ظرفیت بسیار فوق‌العاده در سطح استان و شهرستان خیلی شناخته‌شده نیست.

ساقی افزود: نه‌تنها حوزه‌ها و بخش‌های گردشگری در منطقه شصت دره، ساخت هتل و مهمان‌پذیر و کارخانه روغن کاشمر نیازمند سرمایه‌گذار هستند، بلکه می‌شود پروژه‌های نیمه‌تمام را هم به بخش خصوصی واگذار نمود.

فرماندار کاشمر با بیان این‏که تعدد قوانین بسیار آزاردهنده شده ابراز امیدواری کرد؛ نمایندگان در مجلس شورای اسلامی قوانین مزاحم را اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4231
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.