• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
پارس وی دی اس
2

حق با اکثریت نیست!

  • کد خبر : 9718
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
حق با اکثریت نیست!
صدای خاوران-اگر آشنایی با مجموعه گل‌آقا و شخص سیدابراهیم نبوی نبود، شاید همان کارهای سوخته، بهترین کارهای من محسوب می‌شد ولی انتقادهای او و دوستانی که حق بزرگی بر گردن من دارند باعث شده تا هنوز به دنبال بهترینی باشم که فعلاً در دسترس نیست. مطمئناً در طول سال‌های محدود کار، همکاری با هنرمندانی چون احمد عربانی، افشین سبوکی، علی جهانشاهی، اسد بیناخواهی، علی مریخی، بزرگمهر حسین‌پور، مانا نیستانی، توکا نیستانی و بسیاری دیگر باعث شده تا درس‌های زیادی از ایشان بیاموزم که از همه‌شان متشکرم.

کتاب حق با اکثریت نیست! مجموعه کاریکاتورهای نیک آهنگ‌کوثر به سال1380توسط انتشارات روزنه در 285 صفحه چاپ و در اختیار اهل کتاب قرار گرفت.

«معمولاً کاریکاتوریست‌ها نویسندگان خوبی نیستند. از آن بدتر، مقدمه‏نویس‏های متوسطی هم از آب درنیامده‌اند…

این کتاب، نخستین منتخب مجموعه آثار چاپ شده‌ام در مطبوعات است. با آن‌که کار در مطبوعات را از سال ۱۳۷۰ و در گل‌آقا آغاز کرده‌ام ولی کارهای دوره بعد از انتخابات دوم خرداد را بیشتر دوست داشته‌ام. شاید به خاطر آزادی عمل بیشتر و فضای نسبتاً بازتری که به خصوص در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ شاهد آن بوده‌ایم.

دلم می‌خواست نخستین کارهای چاپ نشده‌ام را، همان کارهایی که باعث شد دوست بزرگواری (محمدناصر غیاثی…) تشویقم کند که به سراغ طراحی بروم، به مجموعه اضافه کنم ولی حیف که آتش چهارشنبه‌سوری مانع شد…

اگر آشنایی با مجموعه گل‌آقا و شخص سیدابراهیم نبوی نبود، شاید همان کارهای سوخته، بهترین کارهای من محسوب می‌شد ولی انتقادهای او و دوستانی که حق بزرگی بر گردن من دارند باعث شده تا هنوز به دنبال بهترینی باشم که فعلاً در دسترس نیست. مطمئناً در طول سال‌های محدود کار، همکاری با هنرمندانی چون احمد عربانی، افشین سبوکی، علی جهانشاهی، اسد بیناخواهی، علی مریخی، بزرگمهر حسین‌پور، مانا نیستانی، توکا نیستانی و بسیاری دیگر باعث شده تا درس‌های زیادی از ایشان بیاموزم که از همه‌شان متشکرم.

در عین حال از سردبیران و مدیرانی که مرا تحمل کرده‌اند هم باید قدردانی کنم. به‏خصوص آن‌هایی که دشنام‌ها و اعتراض دیگران را در دل نگاه داشتند و اجازه دادند راحت به کارم بپردازم. همین‌طور از خانواده‌ام هم باید تشکر کنم از پدرم که مرا با علم آن‌قدر آشنا کرد که از آن بیزار شوم! با این‌همه از کودکی مرا با کاریکاتورهای مجلات خارجی آشنا ساخت تا بتوانم جایگزینی برای کار علمی پیدا کنم.

خواندن و دیدن کاریکاتورهای دیدنی مجموعه فوق رو به اهالی دیارمان توصیه می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9718
  • نویسنده : عرفانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.