• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
4
گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده با عضو شورای‌شهر کاشمر:

 حاصل قهر مردم با صندوق‌های رأی، این شورا ‌شد

  • کد خبر : 7238
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
 حاصل قهر مردم با صندوق‌های رأی، این شورا ‌شد
این عضو شورای‌شهر با انتقاد از این‌که در این دوره شورای‌شهر برخی افرادی که شعار اصولگرایی و انقلابی سر می‌دهند، عملاً مدیریت ندارند؛ افزود: انصافاً در شهرستان کاشمر مدیریت‌ اصلاح‌طلبان قوی‌تر، منظم‌تر و منسجم‌تر است و متعهد عمل می‌کنند.

 حاصل قهر مردم با صندوق‌های رأی، این شورا ‌شد

نیروهای امنیتی و نظارتی پیگیر برخی اقدامات شوراییان باشند

 مسئول کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای خاوران گفت: علیرغم تمامی شعارهایی که برخی اعضا داده بودند، اما “شفافیت” در شورا مردود و فقط یک نوع شعارزدگی بود.

حجت‏الاسلام میثم خزاعی با انتقاد از این‌که برخی “انقلاب” را به نام خود مصادره کرده‌اند، افزود: همه مردم در هر لباس، سِمت و مقامی، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب انقلابی‌اند.

این عضو شورای‌شهر کاشمر با تأکید بر این‌که بارها تذکر داده‌ام کلمه مقدس “انقلاب” را نباید به نام خودتان مصادره کنید؛ خاطر نشان کرد: این‌گونه اقدامات موجب دلسردی دلسوزان و دوستداران واقعی انقلاب و نظام می‌شود.

وی با اظهار تأسف از این‌که شاهد ضعف مدیریتی دوستان خودم در مجموعه شورا و شهرداری هستیم، به وضعیت عملکرد شورای‌شهر کاشمر طی یک‌سال اخیر پرداخت و گفت: به‌صراحت باید گفت که شفافیت در شورا مردود و فقط یک نوع شعارزدگی بود.

خزاعی افزود: به نظر من افراد خاصی که در شورا خود را “انقلابی” می‌دانند، فقط شعار شفافیت سر دادند، ولی اصلاً به آن عمل نکردند.

سوءاستفاده از شعار انقلابی‌گری در شورا

وی همچنین با بررسی عملکرد ریاست شورای‌شهر کاشمر، اظهار داشت: عملکرد آقای مرادزاده به‌عنوان رئیس شورا در سال اول خوب بود و انصافاً با صبر و شکیبایی مدیریت کردند.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر کاشمر با اعلام این‌که در انتخابات داخلی پیش‌رو، تغییراتی در هیئت‌رئیسه شورا صورت خواهد گرفت؛ بیان کرد: در این دوره از شورا، نه‌تنها شفافیت نبود بلکه برخی با سوءاستفاده از شعار “انقلابی‌گری” بازی‌هایی را در این دوره راه انداختند که در شأن شورا نبود.

اعتراض به عزل و نصب‌های شهرداری

خزاعی در ادامه، در خصوص اعتراضی که طی چند روز اخیر نسبت به عزل و نصب‌ها در شهرداری داشته است؛ گفت: اعتراض من در خصوص اخراج نیروهایی بود که از دوره شهردار قبلی به‌کارگیری شده بودند و در این دوره اخراج شدند و از سویی مجدد افرادی را به‌کارگیری نمودند که استخدام، قراردادی و رسمی نیستند.

وی افزود: برای به‌کارگیری نیروهای مورد نیاز، باید ابتدا فراخوان عمومی داده می‌شد، به‌عنوان مثال اخیراً نیروهایی برای رانندگی جذب شده‌اند در صورتی‌که از قبل افرادی که کارایی و شایستگی لازم را داشتند به شورا مراجعه داشته و می‌توانستند به‌کارگیری شوند.

خزاعی تأکید کرد: مهم کاشمری یا کوهسرخی بودن نیست، اما معتقدم اگر افرادی می‌خواهند در شهرداری استخدام شوند از قبل اطلاعیه بدهند تا تمامی افراد واجد شرایط بتوانند شرکت کنند.

این عضو شورای‌شهر همچنین با انتقاد از تیم رسانه‌ای شهردار گفت: هرچند حق شهردار است که یک تیم رسانه‌ای داشته باشد، ولی این تیم شائبه‌هایی را ایجاد کرده‌ زیرا این افراد همان کسانی هستند که در زمان انتخابات مجلس شورای‌اسلامی برای برادر شهردار فعلی کار می‌کردند.

وی اظهار داشت: هرچند همه این موارد را از باب دلسوزی بیان کرده‌ام و دوستان هم جواب داده‌اند که این‌طور نیست، ولی مانده‌ایم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را. اگر حرفی زده‌ام از باب نظارت بود و اگر حاد شود، جدی‌تر برخورد خواهم کرد.

دوره‌های قبلی شورا تخصصی‌تر و فنی‌تر بود

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که به ششمین دوره شورای‌شهر چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: عملاً این دوره شورا با نیامدن رجال سیاسی، مشارکت حداقلی مردم و نیامدن کاشمری‌ها به پای صندوق رأی، شکل گرفت.

وی اظهار کرد: این‌که بخواهیم به شورای‌ششم نسبت به دوره‌های قبل نمره‌ای بدهیم جایگاهی ندارد، هرچند انتظار می‌رود هر دوره نسبت به قبل بهتر شود اما شورای فعلی از این وضعیت برخوردار نیست.

وی اظهار کرد: بارها تأکید داشته‌ام مردمی که نظام‏شان را دوست دارند هیچ‌وقت نباید با صندوق‌های رأی قهر کنند، حاصل قهر مردم با صندوق‌های رأی، این شورا می‌شود.

خزاعی با اظهار تأسف از این‌که سطح شورای‌ششم به لحاظ کارایی و تخصصی پائین‌تر و ضعیف‌تر است، مطرح کرد: اعضای دوره‌های قبلی نه تنها تخصصی‌تر و فنی‌تر بودند بلکه حتی تشکیلاتی هم عمل می‌کردند و این حُسن بود.

کسانی که شعار اصولگرایی می‌دهند، مدیریت ندارند

وی گفت: اگرچه اکثریت چهارمین و پنجمین دوره شورای‌شهر را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دادند، اما به معنای واقعی تشکیلاتی عمل می‌کردند و معتقدم این‌گونه فعالیت، بر تفرقه‌ای که اکنون بین دوستان اصولگرایم است، برتری دارد.

این عضو شورای‌شهر با انتقاد از این‌که در این دوره شورای‌شهر برخی افرادی که شعار اصولگرایی و انقلابی سر می‌دهند، عملاً مدیریت ندارند؛ افزود: انصافاً در شهرستان کاشمر مدیریت‌ اصلاح‌طلبان قوی‌تر، منظم‌تر و منسجم‌تر است و متعهد عمل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید پذیرفت که در این دوره یک گروه خاص روی کار آمده‌اند و این گروه خاص باید تبعات روی کار آمدن این شورا را کاملاً بپذیرند، زیرا عدم ثبات برنامه‌ریزی و نظم آن‌ها، در شورا اثر گذاشته است.

خزاعی بیان کرد: جدای از گرایش اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلبی، وقتی یک تیم روی کار می‌آید عقبه‌ای که آن‌ها را پشتیبانی می‌کند باید پاسخگوی عملکردشان هم باشند، ولی متأسفانه در این دوره شورا از نظر عقبه کاری و تشکیلات سیاسی عملاً انسجامی دیده نمی‌شود. این عدم اتحاد و همبستگی عاملی شده که تفرقه و چند نگاهی در شورا باشد.

مدیریت اصلاح‌طلبان در مقایسه با اصولگرایان بهتر است

وی ادامه داد: هرچند به دلیل نمره‌ای که در گذشته به شهردار دادم دوستان به هم ریختند، اما همچنان معتقدم نمره دوره‌های قبلی شورا بالاتر از این دوره است.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشمر، عامل وضعیت موجود را نیامدن رجال سیاسی و عدم مشارکت پایین مردم به صحنه انتخابات دانست و گفت: به وقتش برخی از نگفته‌ها را بیان خواهم کرد.

وی افزود: بدون تعارف باید بگویم که برخی از کوهسرخی‌نماهای‏مان با راه انداختن بازی سیاسی خود را مظلوم جلوه می‌دهند؛ در واقع چون می‌دانستند اگر همه در یک لیست باشند نخواهند توانست رأی بیاورند به همین دلیل قبل از انتخابات در گروه‌های مختلف پخش شدند.

خزاعی یادآور شد؛ به دلیل بازی خطرناک قومی و سیاسی که برخی از  آنها راه انداخته‌اند امروز به این حالت و نتیجه رسیده‌ایم. آنها حتی مرا در یکی از گروه‌ها دعوت کرده بودند اما در زمان رأی دادن، خودشان به خودشان رأی دادند.

زد و بندهای برخی اعضا، به مصلحت شورای‌شهر نیست

وی در ادامه با اشاره به این‌که عدم وحدت رویه، مقداری شأن و جایگاه‌ شورا را پایین آورده است؛ گفت: متأسفانه برخی شوراییان مطالبه‌گری‏های شخصی دارند. برخی مواقع اعضای شورا در جریان پرونده‌ها دخالت‌هایی می‌کنند که نباید اتفاق بیفتد.

این عضو شورای‌شهر گفت: این افراد برخی پرونده‌های افراد را شخصاً پیگیری می‌کنند که جای سوال دارد؛ بنابراین می‌طلبد که نیروهای امنیتی، نظارتی و حراست پیگیر این موضوع باشند.

وی اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای رسم نبوده که عضو شورایی پرونده‌ای را دستش بگیرد و با رفت‌وآمد در شهرداری شخصاً پیگیری کند، این‌گونه زد و بندهای برخی شوراییان با برخی افراد، به مصلحت و صلاح شورای‌شهر نیست.

شورای نظارت، سلیقه‌ای عمل کرد

خزاعی افزود: متأسفانه “شورای نظارت” در زمان انتخابات سلیقه‌ای عمل کرد و حب و بغض‌های برخی افراد، موجب شد این شورا شکل بگیرد.

وی بیان کرد: ناگفته‌هایی از عملکرد برخی افراد در “شورای نظارت” وجود دارد که سلیقه‌ای عمل شد و بعضی از این افراد به این مجموعه ضربه‌ای زدند که شورا جایگاهش را از دست داد، هرچند این وضعیت باید ترمیم شود اما زمان‌بر است.

این عضو شورای‌شهر در پاسخ به این سؤال که کارایی شهرداری در این دوره از شورا را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ گفت: مهندس کوهسرخی به‌عنوان شهردار کاشمر فردی نجیب، پاک‏دست و تلاش‌گر است و این صداقت را به عینه دیده‌ام.

 وی اظهار داشت: علیرغم تمامی توانایی‌های شهردار، اما ایشان مشاورین خوبی ندارند و اخبار به درستی از شورا به سمت ایشان نمی‌رود، لذا می‌طلبد در این خصوص بیشتر دقت کرده و تخصصی‌تر کار کنند.

خزاعی با تأکید بر این‌که شهردار کاشمر باید شفاف اعلام کند در سه‌سال آینده چه پروژه‌هایی را می‌خواهد اجرا کند، خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر مانور جذب 1500 تن قیر را می‌دهند ولی کارهای اصلی جذب این میزان قیر در دوران آقای سلیمانی شهردار قبلی انجام شده و در دوره آقای کوهسرخی فقط پیگیری شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرداری کارهای خود را تا حدودی به‌صورت روتین انجام می‌دهد و به‌اصطلاح اگر شورا هم نباشد کارها در حال انجام است.

با وضعیت فعلی به شهردار قبلی نمره 20 می‌دهم

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشمر یادآور شد؛ اگر در زمانی به عملکرد آقای سلیمانی نمره 19 دادم و مورد هجمه واقع شدم، اما الان با توجه به عملکرد این دوره نمره 20 به آقای سلیمانی می‌دهم.

وی گفت: هرچند با آقای سلیمانی از نظر سیاسی اختلافاتی داشتم اما در کار با هم تعارف نداشتیم، مخصوصاً در سال آخر که سال طلایی بود و تا روز آخر، آقای سلیمانی پیگیر تصویب پروژه‌هایی مانند دریاچه مصنوعی، پارک بانوان و بسیاری از دیگر پروژه‌ها بود و انصافاً کوتاهی نکرد و با تمام توان، شبانه‌روز تا آخرین روز کار کرد، اما در این دوره هنوز همان پروژه‌ها تکمیل نشده است.

خزاعی افزود: شاید قضاوت عملکرد آقای کوهسرخی به‌عنوان شهردار فعلی زود باشد ولی وضعیت موجود در نگاه مردم که یک سال از عمر شورا و شهرداری می‌گذرد، قابل‌قبول نیست.

وی بیان کرد: نه‌تنها پروژه‌های جدید عمرانی تعریف نمی‌شود بلکه همان پروژه‌های قبلی‌ هم تاکنون تکمیل نشده است، که امیدوارم با پیگیری و تلاش اعضای شورای‌شهر و شهردار و همکاران‌شان، شاهد پروژه‌های عمرانی جدید باشیم تا شهروندان لذت ببرند در غیر این صورت بازهم موجب دلسردی مردم می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7238
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.