• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
8

توفیق شهرداری کاشمر در توزیع خدمات در همه محلات شهری

  • کد خبر : 5338
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
توفیق شهرداری کاشمر در توزیع خدمات در همه محلات شهری
صدای خاوران-مهندس جعفر سلیمانی با بیان اینکه در مدت 9 سال گذشته تلاش شد به موضوع کسب درآمدهای پایدار شهری توجه بیشتری صورت گیرد و سرمایه شهرداری افزایش یابد به‌طوری‌که در این دوره بیش از250 میلیارد تومان به املاک شهرداری اضافه شد.

بارها از زبان شهردار کاشمر شنیده‌ایم که در دو دوره اخیر مدیریت شهری، به‌اندازه قدمت شهرداری فعالیت عمرانی انجام‌شده است، گواه این ادعا اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در شهر از اجرای 600 هزار متر تایل فرش، گرفته تا احداث ده‌ها پارک شهری و توزیع خدمات در همه محلات حتی مناطق حاشیه‌ای، ساخت سالن‌های ورزشی و… است. در سال‌های اخیر به موضوع درآمدهای پایدار شهری توجه ویژه‌ای شده اقدامات متعددی در خصوص اصلاح هندسی خیابان‌ها و معابر شهری، توجه به زیرساخت‌های شهری و… صورت گرفت. شهردار کاشمر در گفت‌وگویی، بخشی از فعالیت‌های انجام شده مدیریت شهری را اعلام کرد و گفت؛ در سال‌های اخیر تلاش شده تا با تأمین امکانات موردنیاز در راستای ایجاد رفاه شهروندان، زیرساخت‌های موردنیازشان در تمامی نقاط شهر فراهم شود. در ادامه مشروح گفت‏وگوی آوای‌کاشمر با شهردار را با هم می‌خوانیم؛

شهردار کاشمر در این گفت‌وگو، با تأکید بر این‌که در ابتدای کار هدف مشخصی برای فعالیت‌ها ترسیم شد و تلاش کردیم برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده را در شهر محقق نماییم تا با اجرایی شدن آن به بهترین نحو توسط آیندگان، شهری توسعه‌یافته و با امکانات به‌روز داشته باشیم. گرچه هنوز به ایده‌ال موردنظر نرسیده‌ایم و نواقصی داریم، از اقدامات گذشتگان که در زمان خود با توجه به امکانات، فعالیت‌هایی در راستای توسعه و آبادانی شهر انجام داده‌اند، تقدیر کرد و گفت: در اجرای پروژه‌های مختلف در شهر وسواس بسیاری داشته‌‏ایم و سعی شده بهترین امکانات و تجهیزات موردنیاز در فعالیت‌های عمرانی مورداستفاده قرار گیرد.

مهندس جعفر سلیمانی با بیان اینکه در مدت 9 سال گذشته تلاش شد به موضوع کسب درآمدهای پایدار شهری توجه بیشتری صورت گیرد و سرمایه شهرداری افزایش یابد به‌طوری‌که در این دوره بیش از250 میلیارد تومان به املاک شهرداری اضافه شد. هم‌چنین موضوع افزایش ثروت شهرداری در برنامه کاری قرار داشت که تأثیر مستقیمی در کسب درآمد پایدار دارد.

وی گفت: یکی از محل‌های کسب درآمد پایدار شهرداری مجتمع تجاری شهرداری بوده که هم‌اکنون با بازسازی زیرزمین، فروشگاه رفاه در آن فعال شد، همچنین بازسازی طبقه همکف و فوقانی آن نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق کسب درآمد ثابت شهرداری، موفق شدیم باوجود این‌که تمام شهرداری‌ها تنش حقوقی داشته و کارهای عمرانی خود را تعطیل نمودند؛ فعالیت‌های عمرانی را در شهر ادامه داده و با فعالیت‌های چندساله در این دوره، تأخیری در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری نداشتیم، هرچند کارهایی که به بخش خصوصی واگذار شده و در دست پیمانکاران بوده، تأخیر در پرداخت داشته‌اند.

وی گفت: یکی از اهداف مهم شهرداری، اجرای پروژه پارک بانوان بود که پس از فعالیت چندین ده‌ساله شهرداری در این شهر، بانوان کاشمری دارای پارک اختصاصی شدند؛ با توجه به این‌که برای این پروژه حتی یک‌متر زمین تملک نشد، موفق شدیم برای 52 هزار بانوی شهر، پارکی در فضایی کاملاً زیبا و امن پیش‌بینی و ایجاد نماییم؛ که بعد از مشهد بزرگ‌ترین پارک بانوان استان خراسان با تمامی امکانات در مساحت 40 هزار مترمربع احداث شد که این مجموعه دارای فروشگاه و کافه‌تریا، زمین‌بازی کودکان، سوله ورزشی، تالار پذیرایی و برای 23 فعالیت ورزشی پیش‌بینی‌های لازم شده که هزار مترمربع در این پارک ساختمان احداث‌ گردیده و دو هزار مترمربع واحد تجاری در حال ساخت است.

شهردار کاشمر با اشاره به این‌که انجام اقداماتی در خصوص اصلاح هندسی خیابان‌ها و معابر شهری توسط شهرداری که منجر به کاهش تعداد کشته‌شدگان از 12 به دو نفر رسید، گفت: در حال حاضر عامل 90 درصد حوادث عوامل انسانی است و تنها 10 درصد علت تصادفات عوامل محیطی هستند.

وی با تأکید بر این‌که توجه به زیرساخت‌های شهر از نیازهای اولیه یک شهر توسعه‌یافته است، عنوان کرد: فرودگاه سبک کاشمر یکی از این زیرساخت‌ها است و با تکمیل این پروژه و حمایت از این بخش خصوصی می‌توانستیم حضور مسئولین کشوری را در شهرستان و منطقه به‌راحتی داشته باشیم و با حضور آن‌ها در دومین شهر زیارتی استان، کمک‌های خوبی دریافت کنیم ولی متأسفانه با مخالفت شورای شهر نتوانستیم از این امکان به‌خوبی استفاده نمائیم.

مهندس سلیمانی با بیان اینکه در این دوره 25 پارک محله برنامه‌ریزی شد که در حال احداث است، افزود: بلوارهای شهر نوسازی و جدول‌گذاری گردید تا شاهد زیبایی بهتر در شهر باشیم و اقدامات مختلفی در بلوار سیدمرتضی از قبیل جدول‌گذاری، فضای سبز، تأسیسات برق و آب و پایه چراغ‌های خاص در این بلوار انجام شد که مورداستفاده شهروندان قرار گرفته، هم‏چنین تا پایان دوره فعالیت شورای پنجم سعی داریم عملیات عمرانی در این بلوار را به پایان برسانیم.

سلیمانی در ادامه یکی از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری را ایجاد دریاچه مصنوعی در شمال امام‌زاده سید مرتضی(ع) عنوان کرد و افزود: این پروژه به مساحت حدود 2 هکتار با 75 هزار مترمکعب ذخیره آبی در حال اجراست که در سفر استاندار محترم به کاشمر تقاضای تحویل 42 هکتار زمین در شمال امامزاده سیدمرتضی(ع) برای ایجاد پارک کوهستانی مطرح شد تا بتوانیم تپه‌هایی که در شمال امام‌زاده سیدمرتضی (ع) وجود دارد به چرخه خدمات برای شهروندان  افزوده شود که قطعاً علاوه بر زیبایی شهر برای شهروندان و زائرین؛ قابل‌استفاده خواهد بود.

وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تحویل جنگل سیدمرتضی بود که به دلیل عدم رسیدگی بیش از هفت‌هزار اصله درخت این جنگل خشک شده بود که پس از انجام اقدامات مناسب از سوی شهرداری، توانستیم با آبیاری مناسب و از بین بردن بیماری‌ها و آفات از خشک شدن درختان جنگل جلوگیری کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: انتقال جمعه‌بازار یکی از درخواست‌های چندین ساله شهروندان بود که با بررسی‌های به عمل‌آمده، توانستیم در بلوار شرقی و غربی داخل جنگل امام‌زاده سیدمرتضی (ع) و بلوار از سمت جنوب (پمپ‌بنزین) به سمت شمال به بلوار خیام (جاده کوهسرخ) با بتن آرسی‌سی و آسفالت سه سانتی‌متری، فضای مناسبی را آماده‌سازی نماییم تا جمعه‌بازار در آنجا فعال شود؛ جهت پروژه جمعه‌بازار، زمین هفت هکتاری به‌صورت دیوارکشی برای کنترل ورود و خروج و تأمین پارکینگ‌های موردنیاز در این مجموعه اختصاص خواهد یافت  که جمعه‌بازار به غرب جنگل منتقل می‌شود و با تکمیل آن به‌عنوان یک نمایشگاه منطقه‌ای، رضایت شهروندان حاصل می‌شود.

شهردار کاشمر در ادامه در خصوص تشریح فعالیت‌های مدیریت شهری به نصب المان‌های روشنایی در میادین و تقاطع‌های شهر اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه روشنایی در میادین شهر ادامه دارد هم‏چنین عملیات روشنایی بلوار خروجی سید مرتضی(ع) به ریوش و بلوار معلم نیز در حال اجرا است که جهت انجام این عملیات تاکنون بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده تا مردم از این زیبایی‌ها استفاده کنند.

سلیمانی با بیان این‌که در سال‌های 91 و 92  با بارش باران، 25 اکیپ از نیروهای شهرداری، آتش‌نشانی و کارگران عمرانی در سطح معابر شهری به همراه اکیپ ماشین‌آلات سنگین جهت هدایت آب‌گرفتگی‌های شهر مشغول می‌شدند؛ گفت: با اقدامات انجام شده نقاط مشکل‌ساز به‌طور کامل حل‌شده و عملاً با بارش‌هایی به میزان30 میلی‌متر، آب‌گرفتگی نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که پروژه دفع آب‌های سطحی در خیابان‌های اصلی هم‏چون دادگستری و بهبودی باید اجرا شود؛ عنوان کرد: خیابان دادگستری در آخرین بارندگی دچار آب‌گرفتگی‌هایی بود که دو کانال یکی از خیابان منتظری و دیگری از خیابان اباذر تمام آب‌های روان را هدایت خواهد کرد و در خیابان‌های شهر شاهد آب‌گرفتگی نخواهیم بود. این آب‌ها به سمت جنوب شهر هدایت و جمع‌آوری می‌شود تا بتوانیم با ذخیره آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: جهت بهسازی و نوسازی کارخانه آسفالت، استخر ذخیره قیر با ظرفیت 2500تن اجرا شد. گرچه در دو سال گذشته کارخانه آسفالت با مشارکت بخش خصوصی که حدوداً یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت داشت با قرارداد سه‌ساله مورداستفاده قرار می‌گرفت و پس از آن با قیمت خرید به شهرداری واگذار می‌شد را به شهر آوردیم، اما مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری با بخش خصوصی به تصویب شورای شهر نرسید؛  ولی به‌صورت مستقل هم‌اکنون تأسیسات تولیدی کارخانه آسفالت تمام‌اتومات 120 تنی جدید با اعتبارات شهرداری خریداری شده است.

شهردار کاشمر با بیان این‌که 25 اکیپ در سطح شهر کار نصب تایل فرش معابر شهری را انجام می‌دهند و به‌طور متوسط هر 4 روز یک معبر به معابر تایل فرش شهر اضافه می‌شود؛ گفت: این عملیات از اقدامات جاری شهرداری است و با راه‌اندازی سنگ‌شکن و شن‏شویی، بتن غلطکی و بتن آماده و تولید قطعات پرسی راه‌اندازی کارگاه تولید تایل در کارگاه سنگ‌شکن شهرداری صورت گرفت که علاوه بر این‏که بر سرمایه شهرداری افزوده شد، در زمینه تولید نیز خودکفا شده‌ایم که این امر اجرای تایل فرش لکه‌گیری‌ها را سرعت می‌بخشد و مشکلات رهاسازی فاضلاب را حل می‌کند.

سلیمانی با بیان این‌که کاشمر شهر پیشرو در اجرای تایل فرش است و تاکنون بیش از30 درصد از معابر میانی و پیاده‌روها تایل فرش شده است، گفت: معابری که آسفالت شده در نتیجه رهاسازی آب، خراب شده و برای ترمیم آسفالت زمانی که قیر هر تن یک‌میلیون و500 هزار تومان بود، دو میلیارد تومان هزینه لکه‌گیری و مرمت آسفالت می‌شد لذا هنوز هم نیاز به عملیات دوباره هست. هرچند طی یک سال اخیر خرید قیر به قیمت مناسب از پالایشگاه صورت گرفته اما متأسفانه قیر خریداری شده تحویل شهرداری نشده و عملیات آسفالت در سطح شهر به‌کندی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در شهر کاشمر وجود دارد، وجود اراضی دولتی در شمال شهر است و سرانه‌های خدماتی به‌صورت رایگان و یا به قیمت منطقه‌ای با مبلغ اندکی به دستگاه‌های دولتی واگذار می‌شود ولی در جنوب و بافت میانی شهر چون اراضی و املاک شخصی است جانمایی پروژه جدید امکان‌پذیر نیست اما مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با اهتمام بر ایجاد تعادل در توزیع امکانات و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، برای محلاتی که پارک و فضای خدماتی نداشتند، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد.

به گفته شهردار کاشمر در این خصوص زمین خریداری یا از زمین‌های موجود شهرداری استفاده شد و پروژه‌هایی مثل سالن ورزشی و پارک در مناطق پایین‌شهر جانمایی گردید.

وی اظهار داشت: پروژه پارک سلطانیه 7 هم‌اکنون با خریداری زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و دو منزل در حاشیه این خیابان در حال اجراست که در این مکان سوله ورزشی نیز اجرا شده است.

وی افزود: کمتر تصور می‌شد شهرداری زمینی با 4 هزار مترمربع با احتساب املاکی که در حاشیه خیابان سلطانیه جهت ایجاد پارک اختصاصی و احداث سالن ورزشی، پارک و فضای سبز در این محله اقدام کند ولی این اقدام توسط مدیریت شهری انجام گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: شهر کاشمر به‌رغم قدمت چند صدساله تاکنون 10 سالن ورزشی نداشته اما شهرداری کاشمر در این دوره برای احداث 10 سالن ورزشی در نقاط مختلف شهر برنامه‌ریزی کرد، این در حالی بود که به دلیل نبود زمین در پائین‌شهر مجبور شدیم کشتارگاه قدیم و میدان بار سابق شهرداری را تبدیل به سالن ورزشی کنیم.

سلیمانی با بیان این‌که پنج سالن ورزشی در دوره پنجم فعالیت شورای شهر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برخی مواقع اجرای یک پروژه در بافت میانی و جنوبی شهر به دلیل هزینه تملک زمین، سه تا چهار برابر بیشتر از اجرای همان پروژه در شمال شهر برای دستگاه اجرایی هزینه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد می‌خواهند از خلأ نبود اراضی دولتی در بافت میانی و جنوبی شهر سوءاستفاده کرده و احساسات مردم را تحریک کنند که به جنوب شهر رسیدگی نمی‌شود و تبعیض وجود دارد درصورتی‌که بیان این مسائل، فقط امید مردم به زندگی را در قسمت‌هایی از شهر ضربه می‏زند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به‌صرف بیش از 300 میلیون تومان جهت نصب 25 دوربین در سطح شهر، گفت: در شهرهایی مانند کاشمر که تک‌هسته‌ای است و میدان مرکزی هدف سفر همه شهروندان است و تمرکز داروخانه‌ها و پزشکان در مرکز شهر صورت گرفت، با کمبود پارکینگ مواجهیم لذا از ظرفیت‌های موجود در سطح شهر در برنامه کوتاه‌مدت استفاده کردیم و از منازل فرسوده در امام 5، مدرس 2 و املاک قائم 4 به‌عنوان پارکینگ استفاده شد.

شهردار کاشمر گفت: نگاه توسعه‌ای بلندمدت به خدمات و طرح‌های عمرانی در سال‌های اخیر صورت گرفته هرچند شهرداری، مجموعه بی‌نقصی چه درگذشته، حال و آینده نبوده و نخواهد بود ولی هدف ما فراهم آوردن امکانات بهتر برای شهر است تا زمینه مشارکت مردم و شهروندان بیشتر شود تا میزان 15 درصد صاحبان املاکی که عوارض می‌دهند افزایش یابند و شهروندان در قبال دریافت حداقل خدمات در شهر با پرداخت عوارض مشارکت کنند.

سلیمانی افزود: مجموع عوارض پرداختی به شهرداری 15درصد املاک شهر است که سالانه یک ونیم ‌میلیارد می‌شود که فقط در زمینه رفت‌وروب هشت میلیارد تومان شهرداری هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ عنوان کرد: اقدامات دیگری همچون، تملک حدود 9 ساعت از قنات سسفد توسط شهرداری که سهم اراضی شهرداری را به 60 هکتار افزایش می‌دهد، حفظ املاکی مانند پارک موتوری شهرداری که 4 هکتار مساحت و پانصد میلیارد تومان ثروت برای شهروندان است، گازرسانی به کارخانه آسفالت و جنگل سیدمرتضی، خرید تجهیزات نیروگاه 40 کیلووات خورشیدی برای شهرداری و مصارف شهری، اجرای لاین دوچرخه‌سواری در سطح شهر به طول 4 کیلومتر برای اولین بار، اعطای پروانه تجاری 2 واحد تجاری برای همه مساجد شهر، اجرای کف سازی 40 مدرسه برای رفاه حال دانش‌آموزان با مشارکت 50 درصدی مدارس این دو دوره مدیریت شهری انجام گرفت.

سلیمانی عنوان کرد: سعی کرده‌ایم برای صرفه‌جویی در اجرای پروژه‌ها از تولیدات شهرداری بیشتر استفاده کنیم ولی برای امکاناتی همچون “تراک میکسر” برای حمل بتن، وابسته به بخش خصوصی هستیم؛ گرچه پارسال پیشنهاد خرید دو کامیون به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان که پول آن نیز موجود بود به شورا داده شد، ولی مورد موافقت قرار نگرفت که این خودروها را اگر خواسته باشیم الان خریداری کنیم قیمت بالاتری دارد و هزینه بیشتری باید پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که اگر شهروندان مشاهده می‌کنند بعضی از پروژه‌ها طولانی می‌شود، قسمتی به دلیل وابستگی به ماشین‌آلات بخش خصوصی است و در بخشی در شروع یک پروژه، مشکلات افزایش قیمت داشته‌ایم و این افزایش قیمت در این مسیر ما را آزار داده؛ تصریح کرد: پروژه‌های شهرداری در سال 98 و 99 با بودجه معلومی بسته شده ولی قیمت مصالح افزایش داشت؛ و مردم به دلیل زمان‏بر بودن اجرای پروژه‌ها اذیت شدند اما بدانند با اجرای این پروژه‌ها برخی زیرساخت‌های موردنیاز در شهر تحقق‌یافته است به‌طوری‌که دیگر شاهد آب‌گرفتگی در سطح شهر نیستیم و نخواهیم بود؛ برای مثال اگر پروژه کانال‌های سرپوشیده را به‌صورت کامل به بخش خصوصی واگذار می‌کردیم با فهرست بهای دولت هر متر اجرای این کانال چهار میلیون تومان هزینه داشت ولی اکنون با همکاری بخش خصوصی و استفاده از امکانات شهرداری با40 درصد از این مبلغ کار انجام می‌گیرد.

شهردار کاشمر عنوان کرد: علی‌رغم همه مشکلات در تلاشیم وعده‌های داده شده را محقق کنیم که شهرک صنعتی، ورودی شمالی شهر، لاین‌های کندرو سیدمرتضی و بلوار جانبازان در برنامه کاری شهرداری قرار دارد تا به‌صورت بتن آر سی‌سی روسازی شود و بلوار مجلس با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اقدامات زیرساختی آن انجام می‌گیرد.

سلیمانی با بیان این‏که یکی از موضوعات مهم در دوران کرونا، ساماندهی کارتُن‌خواب‌های شهری بود؛ گفت: ما دانسته و آگاهانه وارد فرآیندی شدیم که بسیاری مدعی حل مشکل بودند و شعارهای زیبا دادند و اقدامات خوب اما کوچک، مقطعی و ناپایدار انجام دادند؛ اظهار داشت: آمار کارتن‌خواب‌ها در کاشمر بیش از هفتاد نفر است در صورتی‌که اکنون هیچ فرد یا نهادی پای‌کار نیست و ما تنها مانده‌ایم و شهروندان فهیم لازم است بدانند در نگاه مسئولیت‏پذیرانه شهرداری، روزانه تا پانصد هزار تومان در این خصوص هزینه نموده‌ایم و بعضی ماه‌ها در این خصوص شهرداری 15 میلیون تومان هزینه نموده تا بتواند آن‌ها را ساماندهی کند. البته به دلیل نارضایتی شهروندان از محل استقرار این افراد، در حال احداث مکان دیگری هستیم تا بتوانیم معضلات و نارضایتی ناشی از نگهداری این افراد را مرتفع نماییم.

شهردار کاشمر با اشاره به تلاش شهرداری جهت احداث فرهنگ‌سرای بزرگ کاشمر گفت: یکی از پروژه‌های کامل نشده‌ای است که آرزوی بهره‌برداری آن را دارم؛ ولی جا دارد از کمک‌های دکتر اسماعیل‌نیا و دکتر بنیادی نمایندگان دوره‌های قبل مجلس شورای‌اسلامی جهت تحقق برنامه‌های شهرداری و تعامل حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مردم دیار ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی برای تکمیل پروژه‌های پارک بانوان، بلوار سیدمرتضی و فرهنگ‌سرای شهید مدرس و پیش‌بینی بودجه‌های مطلوب تقدیر نماییم.

شهردار کاشمر با بیان این‏که برخی شهروندان با گله‌مندی از این‌که شهرداری نسبت به مناطق کم برخوردار بی‌تفاوت است، گفت: ما در حد امکان اقدامات عمرانی در آن مناطق انجام داده‌ایم و پروژه‌ها بر اساس نیازهای شهری در حوزه‌های مختلف عمرانی با محوریت نیازسنجی و تقویت زیرساخت‌ها اجرا شده‌اند.

شهردار کاشمر تصریح کرد: با شروع به کار ستاد بازآفرینی شهری در سطوح ملی، استانی و شهری که بیش از پنج‌سال است فعالیت‌های کالبدی و اجتماعی خود را شروع نموده، با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم برای شهر کاشمر طرح‌های خوبی به تصویب برسانیم تا توسعه و آبادانی در شهر رقم بخورد.

شهردار کاشمر با بیان این‌که برای آبادانی بیشتر به همکاری و همدلی شهروندان نیاز دارد ابراز داشت: تمام تلاش شهرداری، ساخت شهری متناسب با جایگاه کاشمر به‌عنوان دومین شهر زیارتی استان است که از دیگر اقدامات مدیریت شهری می‌توان به مشارکت در کارهای خیر و عام‌المنفعه، بانک خون، درمانگاه حضرت علی‌اصغر، دارالیتام‏ها، پروژه‌های درآمدزایی ورزشی برای هیئت‌های ورزشی، باز زنده سازی مسیل شرقی شهر کاشمر، اجرای 10 کیلومتر باند دوم ورودی شرقی کاشمر (کاشمر تا پلیس‌راه)، اجری ورودی شمال شهر کاشمر محور کاشمر ـ نیشابور و ریوش، احداث 50 واحد تجاری و 24 سوئیت اقامتی در سیدمرتضی (ع)، بازسازی سینمای کاشمر و بازگشایی آن پس از 23 سال تعطیلی، بهسازی و نوسازی سالن‌های خدماتی بهشت بقیع،  اجرای 20 کیلومتر شبکه تفکیک آب شرب از فضای سبز را نیز نام برد که این اقدامات گوشه‌ای از فعالیت‌های شهرداری است.

وی در پایان با بیان این‌که پروژه‌های کوچک و بزرگی در راستای خدمات‌رسانی در سطح شهر توسط خادمین مردم در شهرداری در حال انجام است؛ گفت: شاید شهروندان مشکلاتی را در این مسیر مشاهده می‌کنند که بخشی از این قصور متوجه من و قسمتی مربوط به کارکنان و اجراکنندگان طرح‌ها است، اما امیدواریم بتوانیم در راستای آبادانی شهر و رفاه شهروندان خدمات ارزنده‌ای انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5338
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.