• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
6
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

بیماری‌های غیر واگیر یکی از دغدغه‎های بزرگ حوزه سلامت است

  • کد خبر : 1626
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۱۸
بیماری‌های غیر واگیر یکی از دغدغه‎های بزرگ حوزه سلامت است
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر یکی از دغدغه‎های بزرگ حوزه سلامت را بیماری‌های غیر واگیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، محمد جواد یزدانی افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از طرح‎های اساسی و زیربنایی بود که با توجه به سیاست‌های اخیر وزارت بهداشت یک گام بزرگ در جهت ارتقاء و توسعه سلامت در جامعه برداشته شد.
وی گفت: مبناء و اساس طرح این بود که به جای کار درمان به پیشگیری و مراقبت‎های قبل از بیماری توجه شود، اگر سرمایه‎ها، منابع و امکانات دولتی و مردمی را به سمت پیشگیری بسیج کنیم خواهیم توانست از اتلاف بسیار زیاد منابع در حوزه درمان اتفاق می‎افتد جلوگیری کنیم.
یزدانی یکی از دغدغه‎های بزرگ حوزه سلامت را بیماری‌های غیر واگیر دانست و اظهار کرد: بسیاری از تخت‎های بیمارستانی، بخش‎های ای سی یو، دیالیز و سکته‎های مغزی مملو از بیمارانی است که می‎توانست با پیشگیری این بیماری‎ها کمتر اتفاق بیفتد.
وی عنوان کرد: هرچند میزان حوادث هیچ‎گاه در هیچ کشوری به صفر نمی‎رسد اما می‎توان آنها را با مراقبت و پیشگیری مدیریت کرد، کاهش داد و به حداقل رساند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: برای کاهش این بیماری‎ها ابتدا باید طرح پرونده الکترونیک سلامت را اجرا می‎کردیم که در دولت تدبیر و امید این امر محقق شد و امروز به تمامی افرادی که در سطح شهر هستند از طریق پرونده سلامت دسترسی داریم و می‎توان وضعیت آنها را بررسی نمود و اظهار نظر کرد.
وی بیان کرد: با اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان کاشمر بالغ بر 90 درصد مردم مشارکت کردند که این حرکت مهمی در عرصه سلامت است.
یزدانی در ادامه به مزایای اجرای طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سعی شد سلامت اجتماعی شود و خود مردم در ارتقاء سلامت جامعه مداخله کنند که خوشبختانه این اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: مردم اگر همانند بیماری‎های واگیردار به بیماری‎های غیر واگیر هم احساس نیاز کنند و به مراقبت خود توجه داشته باشند نقطه موفقیت ما در کنترل بیماری‎های غیر واگیر خواهد بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر همچنین تحرک در پرسنل بهداشت و درمان را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: همکاران با تمام انگیزه و توان در اجرای این طرح همکاری داشتند.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح 2500 نفر بیمار فشارخونی جدید در کاشمر شناسایی شدند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.
یزدانی ادامه داد: باید با گذاشتن مراقب مرد در مراکز جامع سلامت این قشر از جامعه را نسبت به سیستم سلامتی خود بیشتر آگاه کنیم، اگر مشارمت بین بخشی و همکاری مردم باشد بسیاری از چالش‎های حوزه سلامت را خواهیم توانست رفع کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1626
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.