• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
پارس وی دی اس
2

بیش از 50 درصد فعالیت‌های عمرانی شهرداری کاشمر در مناطق کم برخوردار انجام می‌شود

  • کد خبر : 8528
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بیش از 50 درصد فعالیت‌های عمرانی شهرداری کاشمر در مناطق کم برخوردار انجام می‌شود
صدای خاوران-صبوری در ادامه با اشاره به این‌که در راستای نهضت آسفالت امسال حداقل اجرای 200 هزار مترمربع آسفالت را در برنامه داریم، گفت: تاکنون اجرای آسفالت 20 معبر با مساحت 112 هزار مترمربع مربوط به خیابان‌های اصلی را برای امسال در نظر گرفته‌ایم.

 

معاونت عمرانی شهرداری کاشمر گفت: بیش از50 درصد فعالیت‌های عمرانی شهرداری در مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده انجام می‌شود.

مهندس حسین صبوری طی گفتگویی با ارائه گزارش یک‌ساله این واحد اظهار کرد: بخش عمران شهرداری کاشمر در سال 1401با توجه به شروع مدیریت جدید اقدامات عمرانی مختلفی را در دستور کار قرار داد.

وی عنوان کرد: اگرچه با پیگیری‌های زیاد در سال قبل توانستیم کارخانه آسفالت را راه‌اندازی و قیرهای خریداری شده را دریافت کنیم، اما به دلیل مشکلات فنی در کارخانه تنها 142هزار مترمربع از 200 هزار مترمربع هدف‌گذاری انجام شده برای آسفالت معابر شهری را توانستیم محقق کنیم.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر افزود: طی دو فاصله زمانی مختلف در مجموع آسفالت40 معبر سطح شهر انجام شد که نسبت به پارسال حدود 95 درصد افزایش داشته است.

وی از پخت 18هزار مترمربع آسفالت طی سال گذشته در کارخانه جدید خبر داد و تصریح کرد: پارسال120معبر با مساحت 82 هزار مترمربع کف‌پوش با تایل‌فرش و بتن‌ریزی انجام شد که نسبت به سال قبل آن 30 درصد افزایش داشته است.

صبوری از اتمام فاز 4 بلوار سیدمرتضی(ع) به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص واحد عمران در سال گذشته نام برد و گفت: این پروژه از مردادماه 1400 شروع و تا پایان سال 1401با هزینه سه میلیارد و 700 میلیون تومان به اتمام رسید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که در آخرین فاز بلوار سیدمرتضی(ع) ده هزار مترمربع اجرای پارکینگ، پارکینگ حاشیه‌ای و اجرای بتن‌ریزی نیز انجام شد هزینه‌های انجام شده به 4 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.

صبوری گفت: شهرداری کاشمر برای رفاه حال زائران از قبل در سیدمرتضی(ع) اقدام به ساخت 24 سوئیت اقامتی کرده بود که نازک‌کاری، تجهیز و مبلمان 18واحد آن در پارسال انجام شد و در نوروز امسال نیز تمامی 24 سوئیت به‌صورت کامل قابل‌استفاده گردید.

وی ادامه داد: اجرای دیوار ساحلی و سنگی خیابان نیازمند در سال 1400 با انعقاد قرارداد 5 میلیارد و 800 میلیون تومانی شروع و با اجرای 1200 متر دیوار طولی، سال گذشته به پایان رسید.

صبوری اظهار کرد: با اجرای دیواره رودخانه خیابان قائم تا خیابان نسیم ایمنی خانه‌های اطراف تأمین و جلوی تصرفات نیز گرفته شد.

وی با اشاره به این‌که اجرای کل پروژه دیوار ساحلی در حدود 5 هزار متر طولی است، افزود: برای امسال قرارداد حدفاصل میدان فاطمیه تا میدان شهیدان عاصمی جزو برنامه‌های شهرداری است.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر خاطر نشان کرد: قرارداد اجرای دیوار ساحلی با اعتبار 3 میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شده است، این پروژه از میدان فاطمیه شروع و در صورت تأمین به‌موقع اعتبار تا پایان سال به‌صورت کامل اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: چون فعالیت کارگاه تولیدات بتنی شهرداری محدود شده بود عملاً خودکفا نبودیم و تولیدات بتنی را از بخش خصوصی تهیه می‌کردیم ولی پارسال با راه‌اندازی کارگاه توانستیم60 هزار قطعه بتنی (جدول) تولید کنیم.

صبوری با بیان این‌که با این تولیدات دیگر نیازی به تهیه جدول از بخش خصوصی نداشتیم، گفت: با توجه به فعالیت تأسیسات شن‌شویی شهرداری روزانه 300 تن مصالح سنگی و انواع شن تولید می‌شود که برای آسفالت و تولیدات بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در ادامه عملیات‌های عمرانی پارسال 4 پارک محله‌ در 15 خرداد 13، منطقه شقایق، سلطانیه 8 و شاهد 8 اجرا شد.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر اظهار کرد: برای اجرای تأسیسات فرهنگ‌سرای بزرگ کاشمر سال گذشته شش‌میلیارد تومان قرارداد منعقد شد که از80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و در حال انجام است.

وی همچنین گفت: با مصوبه شورای‌شهر و نظر مساعد شهردار محترم دومین پارک بانوان در خیابان قائم در حال احداث است که تاکنون دیوارکشی آن انجام شده است.

صبوری تصریح کرد: با توجه به این‌که این مکان از گذشته پارک بوده، برای افزایش امکانات پروژه باز طراحی شد و در حال اجرای عملیات عمرانی در داخل آن هستیم، امیدواریم تا پایان امسال دومین پارک بانوان به بهره‌برداری برسد.

صبوری افزود: یکی دیگر از پروژه‌های پارکی سطح شهر مربوط به پارک دانش است، هرچند احداث این پارک از قبل شروع شده بود اما چون در اجرا با مشکلاتی مواجه گردید و نیاز به باز طراحی داشت پیمانکار امسال شروع به کار می‌کند.

وی با بیان این‌که اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان در اولویت واحد عمران شهرداری قرار دارد، گفت: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا مصوبات هر جلسه شورای ترافیک را تا جلسه بعدی به اتمام برسانیم.

صبوری تکمیل بلوار و آسفالت کامل خیابان قائم، اجرای 15 دوربرگردان منتهی به میدان‌ها، اصلاح بلوار مجلس و اجرای جزیره ترافیکی در تقاطع آرامگاه شهیدمدرس و اتصال بلوار مجلس به خیابان جمهوری‌اسلامی را از مصوبات شورای ترافیک اعلام کرد.

وی عنوان کرد: چون با اجرای میدان شهدای ناجا و ورودی شهرک نیمه‌صنعتی بی‌نظمی‌هایی در رفت‌وآمد ایجاد شده بود با مصوبه شورای ترافیک بلوار ورودی شهرک نیمه‌صنعتی مقابل کلانتری 11 در موازات بلوار جانبازان به طول 350 متر اجرا شد.

صبوری اظهار کرد: با توجه به این‌که برابر اعلام راهنمایی و رانندگی بلوار سیدمرتضی یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر کاشمر بود پارسال 5 سرعتکاه با مصالح و مترایل‏های جدید اجرا که هرکدام حدود 80 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

وی بیان کرد: پارسال واحد عمران شهرداری اجرای ابنیه‌هایی در سطح شهر را آغاز نمود که سوله ورزشی سلطانیه 7، اجرای ساختمان آتش‌نشانی خیابان چمران با مساحت 200 مترمربع از آن جمله بود.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر همچنین افزود: ساخت رستوران و مکان استراحت برای رانندگان خارج شهرستان در حاشیه میدان مطهری را نیز در دست اقدام داریم.

وی عنوان کرد: به‌رغم این‌که پروژه تجاری‌های حاشیه بلوار جانبازان به مساحت 2800 مترمربع در حد اسکلت باقی‌مانده بود اکنون طبقه هم‌کف به اتمام رسیده و نازک‌کاری طبقه فوقانی در حال اجراست. همچنین در خرمشهر 4 نیز ساختمانی به‌عنوان مهمان‌سرا در حال ساخت داریم  که در مرحله نازک‌کاری و اتمام کار می‌باشد.

صبوری عنوان کرد: با توجه به فرسوده بودن ماشین‌آلات عمرانی سال گذشته توانستیم با مصوبه شورای‌شهر و نظر مساعد شهردار محترم چند دستگاه ماشین‌آلات همچون مینی لودر، تراکتور و دو دستگاه کامیون خریدار نمائیم.

وی با بیان این‌که بیش از 50 درصد فعالیت‌های عمرانی شهرداری کاشمر در مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده اجرا می‌شود، گفت: معبرهای نامناسب پایین‌شهر، مشکلات دفع آب‌های سطحی و کم‌عرض بودن معابر نیاز اقدامات عمرانی را دوچندان کرده است.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر با اشاره به این‌که تاکنون اقدامات خوبی در مناطق کم برخوردار انجام گرفته است، اظهار کرد: اگر در برخی معابر انجام کار عمرانی طولانی و یا شروع نمی‌شود به دلیل فرسوده بودن انشعابات شرکت‌های خدمات‌رسان است.

وی در همین خصوص عنوان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت‌های خدمات‌رسان، اصلاح انشعابات را با همیاری شهروندان باید انجام دهند.

صبوری افزود: با توجه به این‌که در بسیاری از معابر و میلان‌ها با این مشکل مواجهیم پس از رفع نواقص می‌توانیم  زیرسازی، آسفالت و یا تایل‌فرش را انجام دهیم. از سویی چون میلان‌های برخی مناطق فرسوده هستند و نگرانی‌هایی برای آن‌ها ایجاد می‌کند با اعتراض ساکنین مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم فعالیت عمرانی انجام دهیم.

وی گفت: تمامی آنچه درخواست مردمی برای فعالیت‌های عمرانی در برنامه سال قبل بود، به‌جز یک مورد به اتمام رسیده است.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری را طرح جامع خندق اعلام کرد و افزود: با توجه به این‌که تمامی قسمت‌های آن به‌طور کامل تملک نشده فعلاً از قسمتی که در اختیار شهرداری قرار دارد برای پارکینگ استفاده می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای ساماندهی بهتر دست‌فروشان در خیابان قائم 4 برای بازار روز اقداماتی در دست انجام داریم، این مجموعه دارای امکانات کامل و 120 واحد تجاری قابل‌استفاده است.

صبوری در ادامه با اشاره به این‌که در راستای نهضت آسفالت امسال حداقل اجرای 200 هزار مترمربع آسفالت را در برنامه داریم، گفت: تاکنون اجرای آسفالت 20 معبر با مساحت 112 هزار مترمربع مربوط به خیابان‌های اصلی را برای امسال در نظر گرفته‌ایم.

وی با تقدیر از شهروندان که همیشه با واحد عمران شهرداری همکاری خوبی داشته و دارند، گفت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌گیرد رفاه و آسایش بیشتری را برای شهروندان و مسافرین محقق کنیم.

مسئول امور عمرانی شهرداری کاشمر در پایان گفت: علی‌رغم این‌که پروژه‌های عمرانی با هزینه‌های زیادی انجام می‌شود و از سویی خودیاری اهالی بسیار کم است ولی شهرداری برای آبادانی شهر خود را موظف می‌داند این هزینه‌ها را از منابع داخلی تأمین نماید.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8528
  • نویسنده : غلامحسین دباغ یزدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.