• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
5
سخنی با استاندار

به بهانه تعویق سفر استاندار به دیار ترشیز

  • کد خبر : 448
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
به بهانه تعویق سفر استاندار به دیار ترشیز

ماه‌ها از جلوس دکتر رزم‌حسینی در کسوت استاندار خراسان‌رضوی می‌گذرد. استانداری که با توجه به سوابق مدیریتی‌اش بیش از آن‌که چهره‌ای سیاسی باشد از مدیران اقتصادی است، رویکردهای اقتصادی ایشان و مدل مدیریتی که مقدمات اجرای آن در استان عملیاتی شد و موضوع “معین‌های اقتصادی” توسعه شهرستان‌ها با تکیه ‌بر سه ضلع مثلث “مردم”، “مسئولین” […]

ماه‌ها از جلوس دکتر رزم‌حسینی در کسوت استاندار خراسان‌رضوی می‌گذرد. استانداری که با توجه به سوابق مدیریتی‌اش بیش از آن‌که چهره‌ای سیاسی باشد از مدیران اقتصادی است، رویکردهای اقتصادی ایشان و مدل مدیریتی که مقدمات اجرای آن در استان عملیاتی شد و موضوع “معین‌های اقتصادی” توسعه شهرستان‌ها با تکیه ‌بر سه ضلع مثلث “مردم”، “مسئولین” و “سرمایه‌گذاران و کارآفرینان” را در سفرهای ایشان به شهرستان‌های مختلف استان و در جلسات متعدد مطرح شده را بارها شنیدیم و منتظر بودیم که با حضورشان در دیار ترشیز بیشتر با این مدل مدیریتی مورد تأکید آشنا شویم. اما خبر تعویق سفر ایشان و تأکید بر انجام آن پس از ماه مبارک‌رمضان مجالی فراهم ساخت تا واگویه‏هایی خدمت‏شان عارض شوم.

البته بیش از هر مطلبی، حضورشان را به‌عنوان سکان‌دار اداره امور استان خراسان‌رضوی به فال نیک می‌گیریم، چرا که با حضور ایشان، فضای کار و تلاش که به حاشیه رانده شده بود، در متن قرار گرفت؛ لذا با توجه به روحیه جهادی و انقلابی و تلاش‌گری و علاقه‌مندی‌ ایشان به عرصه‌های اقتصادی، با توجه به سفرشان در آینده‌ای نزدیک به دیار ترشیز، نکاتی را متذکر می‌شوم؛

نکته اول: جناب آقای استاندار! این برای دومین بار است که برنامه سفرتان به دیار ترشیز به تعویق می‌افتد، اما جا دارد در برنامه‌ریزی‌ها برای سفر به این منطقه، توجه شود که هرچند شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن یک نماینده در مجلس شورای‌اسلامی دارد، اما هر سه شهرستان دارای فرمانداری و مستقل از یکدیگرند که رسیدگی به مشکلات این شهرستان‌ها و بررسی مطالبات آن‌ها باید به تفکیک و جداگانه صورت گیرد و نباید رفع مسائل و مشکلات هیچ شهرستانی تحت‌الشعاع مسائل و مشکلات دیگر شهرستان‌ها قرار بگیرد.

حتی علی‌رغم برخی اشتراکات فرهنگی و… مدیران، نباید نسخه‌ای یکسان برای درمان درد عقب‌ماندگی این شهرستان‌ها تجویز کنند زیرا بیمار توسعه ‌این شهرستان‌ها به تیمارهایی اختصاصی نیازمند است و امید آن‌که با شناختی که از شما سراغ داریم، تمام توان خود را جهت رشد و توسعه منطقه به کار برده و برای توسعه دیار ترشیز نسخه‌ای شفابخش بپیچید.

نکته دوم: متأسفانه شهرستان کاشمر با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان کشاورزی، دامی، معدن و نیروی کار فراوان، نتوانسته مسیر توسعه را با سرعت بپیماید و شاهد برخی عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، راه و… هستیم. واضح است در شرایط کنونی و با توجه به وجود نارسایی‌ها و مشکلات مختلف برای ایجاد بستری مناسب جهت رفع مشکلات و گام نهادن در مسیر توسعه، یکی از عوامل کمک‌کننده و مثمرثمر، داشتن تجربه لازم برای برخورد با پیچیدگی‌های مشکلات است اما به‌کارگیری نیروهای متخصص و باتجربه، باانگیزه‌های بسیار بالا جهت تلاش و خدمت می‌تواند به‌عنوان کاتالیزور، رسیدن به مسیر صحیح توسعه و پیشرفت را نزدیک‌تر و دورنمای توسعه کاشمر را شفاف‌تر نماید.

به‌ویژه آن‌که با استعفای فرماندار شهرستان با توجه به‌سلامت، صداقت، روحیه اعتدال‌گرایی و مشورت پذیری ایشان و انتخاب فردی هم سنگ‌شان و متناسب با شرایط خاص منطقه این موضوع را پراهمیت‌تر می‌نماید و مردم شهرستان انتظار دارند، با درایت استاندار در انتخاب فرماندار جدید دقت نظر لازم صورت گیرد تا مدیری سکان‌دار فرمانداری کاشمر شود که منابع انسانی شهرستان را در یک رویارویی فرسایشی قرار ندهد و با هم‌دلی و هم‌افزایی توان‌ها و امکانات منطقه از بحران دور بماند.

نکته سوم: مشکلات شهرستان کاشمر اعم از اشتغال جوانان، پروژه‌های نیمه‌کاره بلاتکلیفی منطقه ویژه اقتصادی گرفته، تا ناتمام ماندن پروژه جاده مرگ و عدم سرمایه‌گذاری‌های مناسب و بی‌رونقی بخش کشاورزی و بی‌رمقی صنعت منطقه و ناشناخته ماندن توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن، علاوه بر تزریق بودجه‌های کارشناسی شده، به مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی‌ناپذیر و کارآمد نیاز دارد.

استاندار خراسان‌رضوی می‌تواند، مدیران را ملزم به پاسخ‌گویی به افکارعمومی نماید، چه‌بسا پاسخ‌گو بودن خدمت‌گزاران نه تنها یک ویژگی حکومت خوب و ضرورت است، بلکه یک وظیفه مهم مدیران مردمی و موفق است. با این حال کاشمر پتانسیل‌های زیادی برای جذب توریست و گردشگر دارد؛ وجود آثار تاریخی و نقاط گردشگری و طبیعت بکر شهرستان مؤید این سخن است که با تقویت بنیان‌های اساسی جذب توریست در شهرستان می‌توان از این پتانسیل برای ارتقای سطح اقتصادی شهرستان بهره برد.

از سوی دیگر نگاه ویژه به بخش کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های منطقه و ضرورت توجه به موضوع صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی همواره حلقه مفقود در توسعه منطقه بود که باید به آن توجه شود؛ لذا با توجه به مدل اقتصادی حضرتعالی، انتظار می‌رود این مثلث اقتصادی هرچه زودتر با هم هماهنگ شود تا بهانه‌ای در دست مدیران کم‌کار و بی‌انگیزه نباشد.

نکته چهارم: در این میان مردم منطقه از استاندار جدید انتظارات خاصی هم دارند که مهم‌ترین آن‌ها این است که در توزیع بودجه‌ها، پیشرفت متوازن شهرستان‌های استان، تنگ‌نظری و تبعیض صورت نگیرد و توسعه در هر منطقه یکنواخت، متناسب و همه‌جانبه باشد. چه‌بسا اگر می‌خواهیم استانی کم تنش، آرام و توسعه‌یافته داشته باشیم باید تلاش کنیم امکانات و زیرساخت‌های توسعه به‌طور عادلانه در همه نقاط استان توزیع شود.

نکته پنجم: آقای استاندار، پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در شهرستان نیمه‌کاره و ناقص مانده‌اند که امیدواریم در این خصوص با همراهی مردم و مسئولان و سرمایه‌گذاران نسبت به پیگیری آن‌ها اقدام شود. در شهرستان کاشمر این روزها علاوه بر مشکل ناتمام ماندن جاده مرگ و کمبود اعتبارات با خسارت‌های وارده ناشی از سیل اخیر، نبودِ هتل و نبودِ امکانات حمل‌ونقل ریلی و هوایی و… مواجه است؛ البته باید واقع‌بین باشیم و مطمئنا انتظار معجزه از شما نیست و توقع حل تمامی مشکلات این منطقه را نداریم، ولی امیدواریم با حضورتان با مدیریتی نو و استفاده از افراد کارآمد و فعال و به دور از شعارزدگی و سیاسی‌کاری، منطقه ما را در مسیر توسعه و تعالی قرار دهید. انتظار می‌رود شما به‌عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان، تدابیری برای این منطقه اتخاذ نمایید که امید مردم به ناامیدی مبدل نشود و با مدیریتی کارآمد، ترشیز در اتوبان توسعه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=448
  • نویسنده : علیرضا افتخاری
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.