• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
16

بلوار سید مرتضی(ع) تفرجگاهی مطلوب برای شهروندان و زائرین در کاشمر

  • کد خبر : 3259
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بلوار سید مرتضی(ع) تفرجگاهی مطلوب برای شهروندان و زائرین در کاشمر
شهردار کاشمر گفت: بلوار سیدمرتضی(ع) تفرجگاهی مطلوب برای شهروندان و زائرین این شهر است.

جعفر سلیمانی با اشاره به اقدامات خوبی که طی چند سال اخیر توسط شهرداری و شورای‌شهر در این بلوار صورت گرفته است؛ اظهار داشت: با اصلاح هندسی، زیرسازی، آسفالت و بهسازی معابر سواره‌رو و معابر پیاده‌رو، بلوار سیدمرتضی چهره زیبایی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: جهت اجرای فاز سوم بلوار سیدمرتضی، خط روشنایی دو کیلومتری پیش‌بینی شده که یک کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و تا دو ماه آینده اجرای این پروژه تا میدان سیدمرتضی به ثمر خواهد نشست.

شهردار کاشمر با بیان این‏که با توجه به استقبال خوب مردم در فازهای مختلف بلوار سیدمرتضی، در شرح خدمات آن تغییراتی ایجاد شده و مواردی برای راحتی و آسایش شهروندان و زائرین مهیا شده است؛ تصریح کرد: لاین‏های دوچرخه‌سواری، سکوهای نشیمن برای پیاده‌رو در فاز سه و چهار، با کمک مشاورین ذی‌صلاح به‌روزرسانی و اجرایی شده است.

سلیمانی گفت: در این پروژه تلاش کردیم موضوع آن را به سمت پروژه‌ای پایدار تغییر دهیم و از مواد و مصالحی استفاده کنیم که سازگاری با طبیعت داشته باشد.

وی افزود: نگاه خاص شهروند محوری و سلامت‌محور در راستای ایجاد شادابی و نشاط برای شهروندان در این پروژه پیش‌بینی شده همچنین در قسمتی از مسیر میانی بلوار از تندیس مشاهیر شهرستان و المان‌های خاص و فاخر استفاده خواهد شد.

شهردار کاشمر ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران و پرسنل شهرداری و اعضای شورای شهر بتوانیم پروژه فاخری را به ثمر برسانیم.

سلیمانی تأکید کرد: افق اجرای طرح و انجام عملیات نهایی توسط مجموعه شهرداری در بلوار سیدمرتضی تا سال 1400 پیش‌بینی شده و امسال به شرایط مطلوبی خواهیم رسید.

به گفته او 15 درصد عملیات باقی‌مانده ممکن است سال آینده به اتمام برسد و اظهار امیدواری کرد؛ مورد رضایت شهروندان و زائرین قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که در ادامه تکمیل این بلوار فاخر، جنگل50 هکتاری سیدمرتضی را داریم که طرح‌های بسیار زیبایی برای آن تدارک دیده‌شده است؛ افزود: اجرای ورودی کاشمر از سمت کوهسرخ با اجرای یک خط روشنایی دو کیلومتری و آیلند میانی از دیگر پروژه‌ها است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و به زیبایی‌های شهر از سمت شمال خواهد افزود.

وی اظهار کرد: بلوار سیدمرتضی، یک پروژه خاص در استان و کشور و یکی از طولانی‌ترین پارک‌های خطی کشور است که می‌تواند قابلیت خوبی برای جذب مسافر و تفرجگاه مطلوبی برای شهروندان و زائرین رقم بزند.

شهردار کاشمر گفت: با کمک‌هایی که از مجموعه دولت گرفته‌ایم و تلاش‌هایی که دکتر بنیادی نماینده وقت در مجلس شورای‌اسلامی در جهت تأمین زیرساخت‌های مجموعه گردشگری شهرستان داشته‌اند و با رایزنی‌هایی که در سطح استان و کشور صورت گرفت، شاهد تکمیل بلوار 75 هکتاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای پروژه‌ای با مشخصات بلوار سیدمرتضی در سازمان مدیریت کشور، اعتباری یک‌صد میلیارد تومانی تعریف شده است درصورتی‌که شهرداری و شورای‌شهر کاشمر با یک‌پنجم هزینه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و استفاده از مصالح باکیفیت و بادوام در حال انجام این پروژه‌اند.

شهردار کاشمر افزود: با طراحی‌های جدید در کاشت گل و گیاه و درختان زیبایی که به بلوار اضافه شده،  با اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار و اجرای مجموعه بازی برای کودکان امیدواریم، بتوانیم قابلیت‌های بلوار را افزایش دهیم و سطح دسترسی و خدمات را برای شهروندان عزیز و زائرین و مسافرانی که از سطح استان و کشور در منطقه حضور می‌یابند به نحو مطلوب افزایش دهیم.

سلیمانی اظهار کرد: بدون تردید تلاش‌های مجموعه شورا و شهرداری جز با همراهی شهروندان عزیز میسر نیست و همیشه شهروندان ما را مورد حمایت خود قرار داده‏اند و مجموعه خادمین خود را تنها نگذاشته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ دست در دست هم در فضایی شاد پس از گذراندن بحران ویروس کرونا شاهد مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهری و تداوم فعالیت‌های شهرداری در راستای عمران و آبادانی شهر باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3259
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.